דף הבית / חדשות / פנטיק: פרטים על ה-XEF250 ארבע פעימות החדש
Fantic-XEF250-003

פנטיק: פרטים על ה-XEF250 ארבע פעימות החדש

פנטיק יציגו בעוד חודשיים את ה-XEF250 ארבע פעימות החדש, שמבוסס בכבדות על הימאהה WR250F

בפנטיק חושפים את ה-XEF250 – אופנוע אנדורו מקצועי עם מנוע 4 פעימות, המבוסס על ה-WR250F של ימאהה.

במקביל לחשיפת דגמי ה-125 שתי פעימות החדשים של פנטיק, אשר מבוססים מבחינת המנוע והמכלולים על הימאהה YZ125, חושפים בפנטיק גם את גרסת הרבע ליטר 4 פעימות לליין האנדורו. ה-XEF250 מבוסס בכבדות על הימאהה WR250F החדש של 2020, ויגיע עם אותו המנוע, שלדה ומתלים. כמו-גם אפליקציה לכיוון המנוע בטלפון הנייד.

פנטיק XEF250
פנטיק XEF250

המנוע לשנה הזאת קיבל שדרוגים כמעט זהים לאלו של גרסת המוטוקרוס של ימאהה, ה-YZ. כך למשל יש בוכנה חדשה שמעלה את יחס הדחיסה ל-13.8:1, ויש שינויים בראש המנוע כמו תזמון חדש לשסתומי הפליטה (על-ידי גל-זיזים חדש) ותושבות שסתומי יניקה חדשות. כל אלו משפרים את אספקת הכוח בסל"ד נמוך ובינוני. יש גם מזרק דחק חדש עם 12 חרירים במקום 10, ויש גוף מצערת חדש של מיקוני בקוטר 44 מ"מ, המגיע עם צינור יניקה חדש. לסיום פרק המנוע, גל האיזון מתוכנן מחדש, המתנע החשמלי חדש וקל יותר, ויש קלאץ' מחליק חדש עם תפעול קל יותר מבעבר בזכות מנגנון ההצמדה המודרני.

מבחינת אלקטרוניקה הפנטיק החדש יקבל את ניהול המנוע החדש של ימאהה, הכולל אפליקציה לבחירה ולכיוון מפות ניהול המנוע. המערכת מציעה לרוכב 3 מפות ניהול מנוע מתוכנתות מראש, ועוד אפשרות לכיוון של 16 פרמטרים שונים במערכת ההזרקה וההצתה. הערכים מוצגים כשינויים על מפה תלת-ממדית על מסך הטלפון הנייד, ובנוסף לכיוון האפליקציה משמשת גם כאוגר נתונים (Data Loger). פרט לאפליקציה, יש גם כפתור על הכידון לבחירה בין 2 מפות ניהול מנוע מתוכנתות. מרשים ביותר.

השלדה חדשה לחלוטין אגב, והיא מבוססת על זו של ה-YZ250F של 2019. שלדת האלומיניום החדשה אמורה להיות קשיחה יותר בכ-15%. הבולמים הקדמיים ההפוכים של קאיאבה הם מסוג קארטרידג' סגור (AOS – ר"ת Air Oil Separate – כלומר הפרדה בין תא השמן ותא האוויר), והם מגיעים בסט-אפ ייעודי לאנדורו – גם בקפיצים וגם בהידראוליקה. מאחור, קוטר הצילינדר בבולם הקאיאבה גדל ב-1 מ"מ ל-25 מ"מ, כך שהוא מכיל כעת יותר שמן. בנוסף, הבולם שופר בהידראוליקה – בעיקר בטווח המהירויות הבינוניות. הקפיץ האחורי, אגב, איבד ממשקלו לא פחות מ-350 גרם.

הפנטיק XEF250 יוצג רשמית בחודש אוקטובר השנה, ואנו מאמינים שימצא את דרכו לישראל. 

Fantic-XEF250-004

Fantic-XEF250-006

Fantic-XEF250-002

Fantic-XEF250-005

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

B_benelli-1200gt-4

בנלי: מקסי-תיור חדש בנפח 1,200 סמ"ק

בנלי חשפו את ה-1200GT - אופנוע תיור גדול ומאובזר עם מנוע טריפל המספק 134 כ"ס ומערכות אלקטרוניות מתקדמות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO