דף הבית / חדשות / פריצת דרך משמעותית במצברים של כלים חשמליים
zero-2017-009

פריצת דרך משמעותית במצברים של כלים חשמליים

טכנולוגיה חדשה שפותחה באוניברסיטת ווטרלו שבקנדה תאפשר להגדיל משמעותית את טווח הרכיבה של כלים חשמליים ולפתור את הבעיה הגדולה ביותר בכלים אלו נכון לעכשיו

היום זה כבר ברור למדי – בעוד כעשור או אולי קצת יותר כולנו כבר נרכוב על אופנועים חשמליים. אבל מה הבעיה שמונעת מהטכנולוגיה הזו לזלוג בצורה מסיבית אל הכביש כבר עכשיו? ובכן, התשובה היא כמובן טווח הרכיבה המוגבל בין טעינה לטעינה.

כעת נראה שמסתמנת פריצת דרך טכנולוגית גם בתחום הזה: סוללה עם טכנולוגיה חדשה שמאפשרת טווח רכיבה של עד 600 ק"מ למחזור טעינה. האם זאת הסוללה שחיכינו לה?

מחקר חדש שנעשה באוניברסיטת ווטרלו שבקנדה יכול להוביל לפיתוח של סוללות חדשות שמשלשות את טווח הרכיבה בכלים חשמליים. המחקר מצא כי שינוי החומר באלקטרודות השליליות מגביר את קיבול הסוללה פי 3. סוללה שכזו תאפשר למשל לזירו S טווח מציאותי של כמעט 600 ק"מ בין טעינה לטעינה.

למרות השיפור המשמעותי, החוקרים טוענים כי השינוי הוא פשוט יחסית. הסוללות החדשות משתמשות באלקטרודות ליתיום שהן מאוד נדיפות ועלולות לגרום לשריפת הסוללה. הנדיפות הגבוהה נגרמת בין היתר בשל הרגישות הגבוהה לקורוזיה, אך החוקרים טוענים שגם לזה מצאו פתרון – הוספת גופרית וזרחן לנוזל האלקטרוני של הסוללה.

אנחנו רק יכולים לקוות שהמחקר הזה יוביל לפיתוח חדש של סוללות לאופנועים חשמליים, אשר יגדיל משמעותית את טווח הרכיבה שלהם, מה שכאמור יפתור את הבעיה המהותית ביותר של כלים חשמליים נכון להיום ויהפוך אותם לשימושיים הרבה יותר ולמגוון צרכים. נמשיך לעדכן.

אודות הדס לוי

הדס לוי
בן 22 מגוש עציון, משוחרר טרי מצה"ל, רוכב על סוזוקי SV650, נוסע מגיל 7 על טוסטוס בקיבוץ, ואוהב את הברך כמה שיותר נמוך

עשוי לעניין אותך

BMW-F850-750GS-Milan-004

חדשים בארץ: ב.מ.וו F850GS ו-F750GS

צמד ה-F-GS החדשים של ב.מ.וו הגיעו ארצה ושיווקם מתחיל בימים אלו; המחירים: 108 ו-79 אלף ש"ח

2 תגובות

  1. הבעיה היותר גדולה היא שאין תשתית ציבורית להטענה. גם לאופנועי בנזין אין טווח של 600 ק"מ אבל יש תחנות תדלוק. זה מה שקשה יותר על התפתחות השוק החשמלי בארץ

  2. לסוללות החשמליות יש בעיות, בעיות, ורק עוד בעיות:
    מה שעובד היום עבור צרכנים אלקטרוניים דלי הספק(וזרם), לא עובד עבור צרכנים עתירי הספק כגון מנועים חשמליים!

    1. הטווח – דווקא זאת נראית כרגע הבעיה הקטנה ביותר.
    2. זמן הטענה – נכון להיום נמדד בשעות. הפתרון המוצע נכון להיום הוא תחנות להחלפת סוללות. אחד תמורת אחד(דורש מנגנון פרוק מהיר, גם זאת לא הבעיה). הפתרון הנ"ל חלקי בלבד כי הוא לא יעיל בעבור כמות גדולה של משתמשים. הרי בסוף גם הסוללה הריקה שחזרה לתחנה צריכה חמש שעות הטענה, ובחמש שעות חולפים בתחנת ה"דלק" אלפי משתמשים, קיצר, לא פתרון ראלי. אם לסכם:
    זמן הטענה ארוך זאת בעיה לא פתורה.
    3. מחיר יקר של הכלים(ושל הסוללות) לא פרופרוציונאלי בעליל. לא ברור לי מי הטמבל שקונה היום אופנוע ב 30,000ש"ח, אופנוע המוגבל ל 100 ק"מ, ואז הוא מושבת לשעות רבות של הטענה חוזרת.
    4. הסוללות, בניגוד לפרסומים, הם מזהמות בטרוף. הסוללות עצמם עשויות מחומרים בלתי מתכלים, רעילים מאוד, גם בלתי ניתנים למחזור. אורך חיי סוללה חשמלית כ – 500 מחזורי טעינה ואחר כך היא הולכת לפח הזבל, ויוצרת שם זיהום אדיר. כרגע גם הבעיה הזאת בלתי פתורה.

    המכוניות האיברידיות זה סתם גימיק, לא ירוק ולא נעלים.

    יש פתרון, הוא כבר ממש וותיק: הפעלת מנועי בעירה פנימית בגז.
    ההסבה לא ממש מסובכת, אבל התאגידים עדיין לא מוותרים על רווחי העתק שיש להם מהטכנולוגיה הישנה והמזהמת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO