- יתרונות: מבנה וארגונומיה, תפעול, פיצ'רים, כיבוי והדלקה אוטומטיים, מערכת התראה בזיהוי התרסקות, איכות שמע ופרופילי סאונד, אפליקציה מתקדמת, הקלטת סאונד
- חסרונות: מחיר
- שורה תחתונה: ה-PACKTALK PRO מוסיף מערכת בטיחות חשובה ופיצ'רים נוספים על ספינת הדגל הטכנולוגית – ה-PACKTALK EDGE; קארדו מתרחבת למערכות בטיחות
- מחיר: 1,990 ש"ח
- יצרן: CARDO
- יבואן: ברקום תקשורת
צפו בווידאו: סקירת מוצר – קארדו PACKTALK PRO
מה זה?
סדרת ה-PACKTALK של קארדו מוכרת בעיקר בזכות מערכת התקשורת DMC, שמאפשרת תקשורת רציפה בין 15 רוכבים בו-זמנית ומאפשרת ניתוק וחיבור אוטומטיים של רוכבים לקבוצה. הסדרה הזו השתפרה עם השנים, והיו לה 3 דורות, כשהאחרון מביניהם היה ה-PACKTALK BOLD. לפני שנתיים חשפו בקארדו את ה-PACKTALK EDGE המודרנית, שלקחה את כל הפיצ'רים של ה-BOLD ושיפרה אותם, וכן הגיעה באריזה חדשה ומודרנית, שבין היתר ביטלה את האנטנה החיצונית, ושאחד הפיצ'רים הנוחים שלה היה השילוב המגנטי אל תושבת המכשיר.
כעת, בעת שקארדו הישראלית חוגגת 20 שנים, היא משחררת את ה-PACKTALK PRO – מערכת תקשורת שלוקחת את גרסת ה-EDGE ומוסיפה עליה 2 מערכות: הראשונה והחשובה – מערכת בטיחות חדשה להתראה במקרה של התרסקות. השנייה – מערכת לכיבוי והדלקה אוטומטיים. פרט לאלה ה-PRO מגיעה עם רמקולים בקוטר 45 מ"מ של JBL לעומת 40 ב-EDGE, עם אריזה שחורה חדשה לעומת אפורה ב-EDGE, וכן עם 3 שנות אחריות.
מפרט טכני – קארדו PACKTALK PRO
- בלוטות' 5.2
- אינטרקום בלוטות' עד 4 רוכבים
- אינטרקום DMC דור 2 עד 15 רוכבים
- 2 ערוצי בלוטות' – לשני טלפונים או לטלפון ולאביזר נוסף
- ווליום אוטומטי AGC
- הפעלה וכיבוי אוטומטיים
- מערכת התראת התרסקות
- יחידת מדידה אינרציאלית (IMU) לגילוי התרסקות
- רדיו FM מובנה עם 6 תחנות בזיכרון, כולל RDS
- שיתוף מוזיקה עם הנוסע
- הזרמת אודיו (מוזיקה או רדיו) במקביל לאינטרקום
- חיוג מהיר
- הקלטת שמע לאפליקציה בזמן נסיעה
- רמקולים 45 מ"מ של JBL
- פרופילי סאונד JBL
- מיקרופון היברידי (חוטי ובום משולב) ומיקרופון חוטי
- גלגלת לשליטה על עוצמת השמע
- עמידות מלאה במים ובלחות IP67
- חיבור USB-C
- חיבור לאפליקציית Cardo
- עדכוני תוכנה ישירות מהאפליקציה ללא חיבור חוטי (Over The Air)
- חיבור מגנטי לתושבת
- משקל 47 גרם
- אחריות: 3 שנים
מה באריזה?
- מכשיר PACKTALK PRO
- ערכת שמע לחיבור לקסדה עם תופסן מתכת
- רמקולים 45 מ"מ של JBL
- מיקרופון חוטי
- מיקרופון היברידי (בום וחוטי)
- מדבקה להצמדת ערכת השמע לקסדה במקום תופסן המתכת
- מדבקות וולקרו להצמדת הרמקולים והמיקרופון החוטי אל הקסדה
- כריות הגבהה לרמקולים
- כבל טעינה USB-C
- שק בד להגנה על המכשיר
- חוברות הדרכה ומדבקת Cardo
תפעול וחוויית שימוש
התקנה הערכה על הקסדה קלה, פשוטה ולוקחת דקות ספורות. הרוב המכריע של הקסדות המודרניות כבר מגיע עם הכנה למערכת תקשורת לקסדה, והערכה של קארדו מותאמת לכל הקסדות.
אחד היתרונות של ה-PACKTALK EDGE, וכמובן של ה-PRO החדשה, הוא החיבור המגנטי של המכשיר אל ערכת השמע. פשוט מניחים את המכשיר על התושבת, והוא מתמגנט ומתחבר. כדי להוציא את המכשיר, למשל לצורך טעינה, יש ללחוץ על קליפס ולשלוף את המכשיר, בדומה למכשירים קודמים של קארדו.
איכות השמע מעולה – גם בגלל פרופילי הסאונד וגם בגלל הרמקולים של JBL בקוטר 45 מ"מ. כבר כתבנו על האיכות הזו בדגמים קודמים של קארדו, וגם כאן האיכות מעולה, מנעד הצילים גדול, וחובבי מוזיקה בקסדה יאהבו מאוד את האיכות. הרדיו עובד לא רע, אם כי לעתים יש בעיות קליטה במקומות גבוליים שבהם מכשירי רדיו אחרים קולטים טוב יותר. התפעול בפקודות קוליות השתפר ב-EDGE וב-PRO, אם כי זו פונקציה שאנחנו פחות משתמשים בה, ומעדיפים תפעול ידני או דרך האפליקציה.
שיפור חשוב שיש ב-EDGE, וכמובן ב-PRO, הוא בלוטות' 5.2, שהוא גם מהיר יותר, אבל גם מקל את עבודת התקשורת מול הטלפון בכמה אופנים – למשל, בעבר הייתה עוצמת שמע לאפליקציה בטלפון עצמו (למשל יוטיוב או שידור סטרימינג), ועוצמת שמע נוספת למכשיר. כעת עם בלוטות' 5.2 יש עוצמת שמע אחת, והעלאה או הורדת עוצמת השמע במכשיר משנה את עוצמת השמע באפליקציה בטלפון. יתרון נוסף של בלוטות' 5.2 – בעבר לא ניתן היה לענות לשיחות טלפון בוואטסאפ דרך כפתור הטלפון במכשיר עצמו, אלא רק דרך הטלפון עצמו. כעת עם 5.2 כפתור הטלפון במכשיר פועל גם בוואטסאפ.
פונקציה שבה אנחנו משתמשים באופן שוטף במערכת פול גז היא האינטרקום בחיבור DMC, שהפך לאחר מכלי העבודה העיקריים שלנו בזמן רכיבה וצילומים של מבחני דרכים. ה-DMC (ר"ת Dynamic Mesh Communication), שפותח על-ידי קארדו, מאפשר לחבר לרשת תקשורת עד 15 רוכבים, כשרוכב שיוצא מהקבוצה בגלל טווח, יחזור לקבוצה ברגע שיהיה בטווח קליטה. אפשר לשמור באפליקציה קבוצות רוכבים שונות, ויש לנו באפליקציה קבוצה של מערכת פול גז עם כל המכשירים המקושרים. כאן ב-EDGE וב-PRO ה-DMC הוא דור שני, והוא מהיר יותר, בעל טווח גדול יותר ועם איכות שמע טובה יותר. מערכת חשובה מאוד לרוכבים בקבוצות – גם בשטח.
פונקציה חדשה ב-PACKTALK PRO היא הכיבוי וההדלקה האוטומטיים. בקצרה: ברגע שמניחים את הקסדה והיא לא זזה למשך של כ-15 שניות – המכשיר כבה. כשמרימים את הקסדה המכשיר נדלק שוב אוטומטית. פיצ'ר מצוין למי ששוכח לכבות את המכשיר, ובכלל מגביר את נוחות השימוש.
הפונקציה השנייה והחשובה בטיחותית היא זיהוי התרסקות ושליחת הודעה לאיש קשר. ל-PACKTALK PRO יש חיישן תאוצה IMU ורכיב GPS. כשהאלגוריתם של המערכת מזהה שהרוכב מעורב בתאונת דרכים (התרסקות), האפליקציה מקפיצה הודעה בטלפון של הרוכב עם טיימר של 30 שניות. אם הרוכב לא מגיב לטיימר, המערכת תשלח הודעת SMS לאיש קשר שנקבע מראש, תודיע לו שככל הנראה הרוכב היה מעורב בתאונה, ותשלח מיקום GPS. המערכת הזו עובדת במשולש של מכשיר-טלפון-ענן, כשעיבוד הנתונים ושליחת ההודעה מתבצעים בענן ולא על המכשיר או על הטלפון.
את הנתונים הראשוניים כמו מספר הטלפון האישי ומספר הטלפון של איש הקשר מזינים פעם אחת בתחילת העבודה עם המכשיר, וניתן לשנות אותם דרך האפליקציה. לשמחתנו הרבה לא ניסינו את המערכת בזמן אמת, אולם ביצענו סימולציה דרך האפליקציה והצלחנו להבהיל את אשת הקשר שלנו, שקיבלה הודעה. בכל אופן, זוהי מערכת בטיחות חשובה מאוד שמתווספת לפונקציות של קארדו ולכלל מערכות הבטיחות של האופנוע.
סיכום ועלויות
ה-PACKTALK PRO הוא מכשיר הדגל של קארדו נכון להיום, והוא ממשיך את הפיתוח של החברה הישראלית שיושבת ברעננה. ה-PACKTALK EDGE לקח את כל היתרונות של ה-PACKTALK BOLD כמה צעדים קדימה, וגרסת ה-PRO הייחודית מרחיבה את טווח השימושים ומציעה את מערכת ההתראה לזמן תאונה, מערכת לכיבוי והדלקה אוטומטיים, רמקולים של JBL בקוטר 45 מ"מ, וכן 3 שנות אחריות. בנוסף, המכשיר מגיע בצבע שחור, לעומת האפור של ה-EDGE.
המחיר של ה-PACKTALK PRO נקבע בישראל על 1,990 ש"ח לערכה בודדת. מכיוון שזו גרסה מיוחדת, אין ערכה זוגית DUO כמו ב-EDGE ובשאר מוצרי קארדו. זהו מחיר גבוה ב-400 ש"ח מה-PACKTALK EDGE, ואבסולוטית הוא בהחלט גבוה, אולם מקבלים פה תמורה טובה לתוספת התשלום. המחיר בחו"ל אגב, דומה מאוד למחיר בארץ, כשלעתים הוא זול בכ-300-200 ש"ח ולעתים יקר יותר בסכום דומה – נקודת זכות לברקום תקשורת, היבואנית של מוצרי קארדו לישראל.