דף הבית / ציוד / מבחני ציוד / ציוד במבחן: קסדת NOLAN N87
NOLAN-N87-010

ציוד במבחן: קסדת NOLAN N87

ה-N87 החדשה של NOLAN טוענת להיות קסדת כביש טובה ממותג מוכר אבל במחיר שפוי; האם היא שווה את הכסף?

  • יתרונות: איכות חומרים, משקף שמש מובנה, הכנה לדיבורית N-Com, 5 שנות אחריות
  • חסרונות: נעילת 'קליפס', צביעת 'מדבקה', התקנת דיבוריות שאינן N-Com
  • שורה תחתונה: קסדת כביש במחיר שפוי שמהווה תמורה טובה לכסף
  • מחירים: החל מ-1,300 ש"ח לגרסה חלקה ועד 1,450 ש"ח לצביעת רפליקה
  • יבואן: ארנב אנרגיה (מטרו מוטור)
NOLAN N87
NOLAN N87

חברת הקסדות האיטלקית הוותיקה NOLAN מעדכנת את הדגם הקודם של קסדת הכביש המובילה שלה, וכמו השניים הקודמים (N85 ואחריו N86) קוטפת מחמאות מכל עבר. להבדיל ממותג הספורט X-lite שבבעלותה של נולאן, הקסדות מתוצרתה מוכוונות לשימוש יום-יומי מכל הסוגים, ובין הדגמים הנושאים את שמה ניתן למצוא קסדות 3/4, נפתחות, שטח, קרוסאובר, מודולאריות, וכמובן קסדות כביש מלאות. בזו האחרונה ישנם 2 דגמים מעודכנים שהאחד מהם הוא דגם בסיסי יותר, והשני – ה-N87 – הוא כאמור הדגם היותר מתקדם ואיכותי מבין השניים.

מפרט ותפעול

הקסדה עשויה מתרכובת פוליקארבונאט תרמופלסטית, היא שוקלת 1,420 גרם באירופה ובארץ (לעומת 1,630 גרם בארה"ב בשל הבדלי תקינה) ומגיעה בשני גדלים שונים של קליפות: מידות 2XS-M בגודל אחד ואילו מידות L-3XL בגודל נוסף וגדול יותר. היא מגיעה עם סנטרון ומיני אפון מובנים, מדבקת פינלוק נגד אדים וכן משקף שמש פנימי, מובנה גם הוא. המשקף החיצוני המגיע עם הקסדה הוא שקוף וניתן לשליפה מהירה.

כחלק מהתפישה של נולאן ששמה את שימושיות הקסדה במרכז, נעילת הקסדה והידוקה לראש מתבצעים על-ידי רצועת 'קליפס' נוחה לסגירה ולפתיחה, ולא על-ידי צמד טבעות (דאבל-די) כמקובל בקסדות ספורט, למשל. ישנו פתח אוורור גדול מול הפה ועוד שניים בחלקה העליון של הקסדה. כמו כן ישנו ספוילר קטן בתחתית הקסדה המיועד להסיט חלק מהרוח מאזור הצוואר ובכך להפחית את הרעש הנוצר בשל כך.

הריפודים פריקים וניתנים להסרה בקלות ותחתיהם קיימת הכנה למערכת תקשורת N-Com הכוללת תעלות דקות להעברת החיווט בתוכן וכן 2 שקעים המיועדים לאזניות הייעודיות ומגיעים כשהם מכוסים בספוגים, אם כי המיקום של השקעים נראה גבוה למדי (בהשוואה למיקום האזניות שאני התקנתי למשל) ולא ניתן לשינוי. התושבת לדיבורית ממוקמת מצידה השמאלי החיצוני של הקסדה ומוסתרת על-ידי חיפוי נשלף. בחלקה האחורי של הקסדה ניתן להתקין אור בלם אלחוטי ייעודי של חברת נולאן שאינו מחובר כלל למערכת הבלימה של האופנוע אלא מזהה בעצמו בלימה או האטה ונדלק לפי הצורך. הן הדיבורית והן אור הבלם ניתנים לרכישה בנפרד ואינם מגיעים עם הקסדה.

מגיעה עם פינלוק, משקף שמש, סנטרון ואפון
מגיעה עם פינלוק, משקף שמש, סנטרון ואפון

חוויות שימוש

כפי שציינו בסקירות שימוש קודמות, נזכיר גם הפעם שלא כל קסדה מתאימה לכל מבנה ראש, ולכן את נושא התאמת הקסדה לראש הרוכב ומידת הנוחות חשוב לבחון בצורה אינדיבידואלית בחנות על-ידי מדידה פיזית של הקסדה. ה-N87 מתאימה למבנה ראש ממוצע שבין מעוגל למאורך, ובמקרה שלי המידה המתאימה לי היא M, שזו המידה הגדולה ביותר עבור מידת הקליפה הקטנה מבין השתיים. התוצאה היא שהקסדה התאימה לי במידה באופן מושלם מצד אחד, אך גם השאירה לי מעט מדי מקום בין השפתיים לבין קדמת הקסדה, עד כדי כך שהמיקרופון של הדיבורית שהתקנתי היה צמוד לי לפה. סביר להניח שרוכב עם מבנה ראש יותר מעוגל ופחות מאורך משלי לא היה נתקל בבעיה הזו.

אחד הדברים הבולטים בנולאן הוא איכות החומרים מהם היא עשויה: הריפודים איכותיים ונעימים, המשקף עבה וצלול והפלסטיק ממנו עשויים המנגנונים השונים, כמו פתחי האוורור לדוגמה, גם הם מרגישים עמידים ולא ככאלו שעשויים להישבר או להישחק בקלות.

העיצוב של הקסדה שבמבחן הוא רפליקת הסופרבייק של קרלוס צ'קה, אלוף הסופרבייק לשעבר, והוא נראה מעולה בעיני וגם בעיניי רבים אחרים. רק חבל שניגוד גמור לרמת גימור של יתר הקסדה מדובר פה ב'צביעת מדבקה', כלומר מדבקה אחת (אם כי איכותית, אבל עדיין מדבקה) שמכסה את כל הקסדה ללא ציפוי לכה. מדבקה כזו נפצעת בקלות מכל נגיעה של חפץ זר.

ריפודים נעימים וסנטרון חכם
ריפודים נעימים וסנטרון חכם

התקנת הדיבורית (סקאלה ריידר PACKTALK) לא התאפשרה בכל מקום בקסדה, והוסטה בלית ברירה מעט קדימה וזאת משום שהשפתיים התחתונות של הקסדה ומבנה הקליפה לא מאפשרים הכנסה שלה בכל נקודה שרוצים. גם התקנת הרמקולים לא הייתה פשוטה במיוחד לאור מבנה הקסדה מתחת לריפודים ואותה תשתית למערכת התקשורת הייעודית שציינתי מקודם.

רכבתי עם הN87  על מגוון כלים, חלקם עם מיגון רוח וחלקם בלי, ולזכותה יש לציין שהיא שקטה למדי, חלק מזה בזכות מנגנון הצמדת המשקף בעת סגירתו, וחלק בזכות אותו ספוילר בתחתית והסנטרון המסייעים בהקטנת הרעש ממערבולות רוח בחלקה התחתון של הקסדה. הסנטרון עצמו בנוי משתי שכבות בד נפרדות היוצאות ממרכז הסנטר, כאשר כל אחת פונה לצד שונה, כך שבעת הסרת הקסדה הסנטר יכול לעבור דרך הסנטרון – בהשוואה להיכרות עם סנטרונים אחרים, זה חכם ונוח מאוד. יחד עם זאת, האוורור שלה הוא סביר בלבד ולא מעבר לכך.

מבנה המשקף מאפשר שדה ראייה רחב ומשקפיים נכנסים בה גם כן בלי בעיה, גם כשמורידים מעליהם את משקף השמש הפנימי הקל מאוד לתפעול ומאפשר לבחור עד כמה לפתוח או לסגור אותו. משקף השמש לא מאוד כהה ומתאים יותר לימים מעוננים משהו מאשר לשמש הישראלית באמצע הקיץ, אך כאמור אין בעיה להרכיב יחד איתו גם משקפי שמש אם רוצים.

 NOLAN-N87-012

סיכום ועלויות

במחיר התחלתי של 1,300 ש"ח, הקרוב יותר לקסדות כניסה מאשר לקסדות יוקרה, ה-N87 מהווה תמורה טובה לכסף. היא קסדה איכותית מאוד המתקרבת יותר לקסדות בקצה העליון של סקאלת המחירים מאשר לאלו שמתחתיה, והיא מגיעה עם 5 שנות אחריות מהיצרן, שבטוח מאוד במוצר שלו ובאיכותו ומגבה אותו בהתאם. גם מי שרוצה משהו קצת יותר צבעוני לא יתבקש להוסיף עוד הרבה ובתוספת קטנה יוכל לקבל אותה בסכימת צביעה של 2 צבעים (1,390 ש"ח) או אחת מצביעות ה'רפליקה' (1,450 ש"ח).

בשורה התחתונה הנולאן N87 היא הרבה מאוד קסדה בשביל לא הרבה מאוד כסף, ובשביל מי שלא רוצה להוציא סכומים גבוהים על קסדה איכותית היא מהווה אלטרנטיבה מעולה שכדאי לו לקחת בחשבון.

אפשרי משקף שמש בנוסף למשקפי השמש
אפשרי משקף שמש בנוסף למשקפי השמש

אודות נמרוד ארמן

מכור לריח של צמיגים חרוכים ואספלט טרי, מחייך בקסדה למראה השלט "זהירות סיבובים מסוכנים לפניך!". אם היה יכול היה גר במסלול מרוצים ומקבל לחשבון הבנק צמיגי סליקס כמשכורת.

עשוי לעניין אותך

Cardo-SMARTH-006

ציוד במבחן: מערכת תקשורת קארדו SMARTH

ה-SMARTH של קארדו היא מערכת תקשורת איכותית מאוד שמגיעה באריזה מודרנית ויוצאת דופן; לא רק לקסדות HJC

כתיבת תגובה

Single Sign On provided by vBSSO