דף הבית / ציוד / מבחני ציוד / ציוד במבחן: קסדת X-lite X802R אולטרה קרבון
image003

ציוד במבחן: קסדת X-lite X802R אולטרה קרבון

קסדת הקצה של X-lite מציעה ביצועים ברמה הגבוהה ביותר במחיר פחות מקצה; לא לכל רוכב

צילום: בני דויטש

  • יתרונות: משקל, ריפודים, מבנה ונוחות, שדה ראייה, אוורור
  • חסרונות: לא תתאים לכל ראש, אין הכנה למערכת תקשורת
  • מחירים: החל מ-3,016 ש"ח לגרסת קרבון ועד 3,568 ש"ח לאולטרה קרבון שבמבחן
  • יבואן: ארנב אנרגיה (מטרו מוטור)
X-lite X802R Ultra Carbon MotoGP
X-lite X802R Ultra Carbon MotoGP

X-lite הוא מותג הספורט היוקרתי של יצרנית הקסדות הוותיקה NOLAN, והוא נוסד בשנת 1998. בקצה הסקאלה של קסדות X-lite נמצא דגם ה-X802R הספורטיבי – קסדת ספורט שמיועדת לרכיבת מסלול, רכיבה ספורטיבית ואופנוענים ספורטיביים. ל-X802R שתי גרסאות: הראשונה עם תרכובת קרבון, ודגם האולטרה-קרבון היקר והיוקרתי, שמופיע פה במבחן בסכימת צביעה MotoGP. ההבדל בין שני הדגמים נמצא במשקליהם, כשגרסת האולטרה-קרבון היא הקלה ביותר – כ-1,170 ג' לקסדה במידה S. גרסת הקרבון ה'רגילה' של ה-X802R שוקלת כ-100 גרם יותר.

קרבון מלא - קלה מאוד
קרבון מלא – קלה מאוד

מפרט ותפעול

ה-X802R, כקסדת דגל ספורטיבית, מציעה מפרט ואבזור עשירים. יש אפון וסנטרון שמגיעים כסטנדרט, הריפודים פריקים במלואם, ויש פתחי אוורור רבים – אחד מול הפה למניעת אדים, פתח נוסף באזור המצח, שני פתחים אורכיים שפותחים תעלות אוויר לאורך הקסדה ויוצאים החוצה מהספוילר האווירידינמי שבחלקה האחורי. פרט לכך יש שני פתחים קבועים נוספים בצדי הקסדה.

המשקף נשלף בלחיצה של כפתור מכל צד, ויש לו כפתור נוסף ששולט על נעילת המשקף כשהוא סגור ועל פתיחת חריץ אוורור קטן למניעת אדים. בנוסף, המשקף מגיע עם Pinlock כסטנדרט, וכן עם מדבקת הפינלוק שמונעת אדים.

חיסרון גדול הוא שאין הכנה למערכת תקשורת לקסדה, למשל שקעים ייעודיים לרמקולים בצדי האוזניים. יצוין שבכל קסדות הקצה הספורטיביות של כל היצרניות אין הכנה שכזו.

ריפודים נוחים ביותר
ריפודים נוחים ביותר

חוויית שימוש

ראשית, ה-X802R היא אחת הקסדות הנוחות ששמתי על הראש, למרות שזה תלוי בראש ובראשונה במבנה הראש. לראש שלי היא מתאימה בדיוק. הקסדה יושבת צמוד, והתחושה היא שהיא עוטפת את כל הראש והלחיים. בנוסף, חלקה הקדמי קרוב ללסת. הריפודים ברמה גבוהה ביותר, מספקים נוחות ותחושה נעימה. משקל הקסדה משחק תפקיד חשוב. וזו בהחלט אחת מקסדות הכביש הקלות שעימן רכבתי.

האוורור מורגש מאוד. כשפותחים את כל תעלות האוורור עוברים בקסדה לאורך הראש זרמים של אוויר. בטמפרטורה נמוכה של החורף זה קר מדי ולכן סגרנו את הפתחים. הטרייד-אוף מהאוורור המסיבי הוא הרעש – כקסדת ספורט מאווררת היא רועשת, אך באופן יחסי לקסדות ספורט אחרות המצב בסדר גמור. בכל מקרה מומלץ לרכב עם אטמי אוזניים כשרוכבים עם קסדות ספורט מאווררות.

שדה הראייה ב-X802R מצוין, גם כשרכבתי על אופנוע ספורט וגם על דו"שים או קטנועים. המשקף בהחלט איכותי, תפעולו מתבצע מהאמצע ולא מהצד, והחיסרון היחידי הוא שכדי לפתוח את חריץ האוורור צריך קודם לפתוח מעט את המשקף, ללחוץ על הכפתור שפותח את חריץ האוורור, ואז לסגור שוב את המשקף. שאר התפעול נוח ואינטואיטיבי. היתרון הגדול של הקסדה הוא שהיא לא מורגשת על הראש, בעיקר בגלל המשקל והנוחות.

מאוד מאווררת, מעט רועשת
מאוד מאווררת, מעט רועשת

עלות וסיכום

המחיר האבסולוטי של ה-X802R הוא גבוה – 3,000 ש"ח לגרסת הקרבון ו-3,560 לאולטרה-קרבון היקרה והיוקרתית שבמבחן. יחד עם זאת, המתחרות הישירות שלה – שואי XSPIRIT או אראי RX7, עולות בארץ כ-4,000-4,500 ש"ח, תלוי בגרסת הצביעה. בחו"ל נמכרת ה-X802R אולטרה-קרבון בגרסת MotoGP שפה בכ-550 עד 600 יורו. מי שרוצה לרכב עם קסדת ספורט קצה שכזו בהחלט יכול לקחת את ה-X802R בחשבון, שכן היא קסדה ברמה הגבוהה ביותר, במחיר יחסית תחרותי.

קסדת ספורט ברמה הגבוהה ביותר
קסדת ספורט ברמה הגבוהה ביותר

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 41, רוכב על אופנועים 25 שנה ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

A001_C093_0101K7

חברת WP מציגה טכנולוגיית בולם אחורי חדשה

לראשונה באופנועים - כיוון שיכוך החזרה מהיר לצד האיטי; נעשה בעזרת מנגנון ה-SUPERTRAX של WP

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO