דף הבית / ציוד / מבחני ציוד / ציוד במבחן: SYS P6F – מצלמת דרך כפולה לאופנוע
SYS-P6F-002

ציוד במבחן: SYS P6F – מצלמת דרך כפולה לאופנוע

מצלמת הדרך הכפולה של SYS מדגם P6F מציעה את כל מה שמצלמות דרך מודרניות מציעות, באיכות טובה ובמחיר נמוך

  • יתרונות: מחיר, איכות צילום HD, איכות מוצר ומצלמות, תחילת צילום אוטומטית, אפליקציה לשליטה
  • חסרונות: אפליקציה לא שולטת על כל הפרמטרים, קריאת נתוני GPS בתוכנה מיוחדת
  • שורה תחתונה: ה-P6F של SYS מנגישה את מצלמות הדרך לאופנועים – איכות מעולה במחיר נמוך
  • מחיר: 173 דולר אמריקאי (נכון להיום כ-600 ש"ח) – כולל משלוח
  • חנות: SYS באלי-אקספרס
  • לעמוד המוצר – לחצו על הקישור

SYS-P6F-007

מה זה?

SYS היא חברה סינית המייצרת מצלמות דרך לכלי רכב שונים כמו מכוניות, משאיות ואוטובוסים, וכמובן גם אופנועים. את מוצריה ניתן למצוא במקומות שונים ברשת, אולם לחברה יש חנות וירטואלית באלי-אקספרס בה היא מוכרת את מוצריה ישירות לצרכנים.

תחום מצלמות הדרך הולך ותופס תאוצה, ואנחנו חושבים שמצלמת דרך לאופנוע זה מוצר כמעט חובה לכל רוכב. היות ומצלמות דרך לאופנועים עולות לא מעט כסף ולא כל אחד יכול להרשות לעצמו, החלטנו לבדוק את מצלמות הדרך שניתן לרכוש ברשת במחירים שנעים בין חצי ושליש מחיר מהמחירים שבהם הן נמכרות בארץ לבין הרבה פחות.

ההחלטה נפלה על דגם פופולרי במיוחד של SYS שנקרא P6F. זוהי מצלמה כפולה (קדמית ואחורית) באיכות HD מלאה, הכוללת את כל הפיצ'רים המוכרים ממצלמות דרך איכותיות: חיישן G, מקלט GPS למדידת מהירות ומיקום, קישורית WiFi להתממשקות לטלפון הנייד, אפליקציה ייעודית לתפעול המצלמה, הורדת סרטונים והגדרות (חלקיות), וגם מסך צבעוני לשליטה דרך ה-DVR עצמו.

בחנות של SYS תמצאו דגמים רבים מאוד של מצלמות דרך לאופנועים. בחרנו ב-P6F מפני שכאמור היא מתקדמת יחסית, מציעה פיצ'רים רבים, והיא גם פופולרית למדי. אגב, ההבדל בין ה-P6 לבין ה-P6F בא לידי ביטוי באיכות המצלמה האחורית: ל-P6 מצלמה ברזולוציה נמוכה יותר, בעוד ל-P6F מצלמה אחורית ברזולוציית HD מלאה, כמו הקדמית. מחירה של ה-P6F עומד על 173 דולר אמריקאי, בעוד ה-P6 הזולה יותר עולה 140 דולר אמריקאי. בשקלים, נכון ליום פרסום הכתבה, מדובר על כ-610 ש"ח וכ-500 ש"ח בהתאמה. המשלוח ללא תשלום נוסף.

5 ימים לאחר ההזמנה, שליח של DHL הביא את החבילה עד פתח המשרד. לשמחתנו, החבילה עברה חלק ללא עיכוב במכס, כך שלא נדרשנו לתשלומים נוספים כאן בארץ.

צפו בסרטון ממצלמת הדרך P6F של SYS:

SYS P6F – מאפיינים עיקריים

  • הפעלה אוטומטית אחרי פתיחת מתג ההצתה (סוויץ')
  • כיבוי אוטומטי אחרי סגירת מתג ההצתה
  • צילום ברצף מתחילת הנסיעה ועד סופה
  • צמד מצלמות HD עם חיישנים של סוני, קדמית ואחורית, גוף אלומיניום, אטומות למים
  • זווית צילום 150 מעלות באיכות HD 1080 30fps
  • מסך "2 כחלק מיחידת ה-DVR
  • עמידה במים
  • כרטיס Micro SD עד 128GB
  • הקלטה בלולאה של 1, 3, ו-5 דקות
  • רכיב GPS להקלטת מיקום ומהירות
  • חיישן G לנעילת ההקלטה ושמירת הקובץ במקרה תאונה
  • מיקרופון מובנה
  • אפליקציה ייעודית לטלפון הנייד לשליטה על המערכת (הגדרות, צפייה, הורדת וידאו וכו')
  • חיבור WiFi לתקשורת עם הטלפון הנייד
  • שלט חוטי להתקנה על הכידון

הערכה מגיעה בקופסה שבה מגש עליון עם יחידת ה-DVR וצמד המצלמות, ומתחת תמצאו את שאר האביזרים – ספק כוח, מקלט GPS, שלט חוטי לכידון, כבלים מאריכים לצמד המצלמות וליחידת ה-GPS, כבל כוח USB לבדיקת המערכת לפני ההתקנה או להתקנה עם שקע USB, מתקן להתקנת ה-DVR על הכידון, הוראות התקנה והפעלה, וכם אביזרים שונים כמו אזיקונים, ברגים להתקנת המצלמות ומטלית לניקוי העדשות.

המצלמה הקדמית - חיישן של SONY
המצלמה הקדמית – חיישן של SONY

התקנה

את התקנת המצלמה ביצענו, כרגיל, בעצמנו. ספק הכוח מתחבר ב-(+) וב-(-) למצבר האופנוע, וחוט נוסף, צהוב, מתחבר למתח אחרי פתיחת סוויץ'. את המערכת התקנו על הימאהה טנרה 700 שלנו, כשבימאהה כבר הכינו קו מתח לאביזרים (ACC) הכולל נתיך 10A, כך שהכל היה פשוט ולא הצטרכנו 'לגנוב' מתח אחרי סוויץ' מצרכן כזה או אחר. את ספק הכוח הצמדנו בסמוך למצבר, מתחת למושב, כמו גם את יחידת ה-DVR ואת מקלט ה-GPS (ללא כבל מאריך).

את המצלמה הקדמית התקנו מתחת למשולש התחתון, כשהשתמשנו בתבריג המקורי של ימאהה (לכנף קדמית גבוהה) ובבורג M6, במקביל למדבקה של 3M המצורפת לתושבת המצלמה. את החיווט העברנו מתחת למיכל הדלק ובמקביל לשלדה, והיינו צריכים להשתמש בכבל המאריך המצורף מפני שהיו חסרים לנו כ-30 ס"מ של כבל. את המצלמה האחורית התקנו על ה'מחרשה', בהדבקה, ומכיוון שהיא קרובה ליחידת ה-DVR – לא היינו צריכים להשתמש בכבל המאריך. את הלט לכידון החלטנו שלא להתקים בשלב זה – בעיקר מפני שאין לנו צורך בו.

בסך הכל לקחה לנו ההתקנה קצת פחות משעת עבודה. נציין שאהבנו מאוד את חיבורי המצלמות שנותנים תחושה של איכותיים מאוד – עשויים ממתכת, מוברגים אחד לשני, ועושה רושם שגם אטומים לחלוטין לחדירת מים.

יחידת ה-DVR עם המסך - מתחת למושב
יחידת ה-DVR עם המסך – מתחת למושב

תפעול וחוויית שימוש

ה-SYS P6F מתחילה לצלם שניות ספורות אחרי פתיחת הסוויץ' ומסיימת את ההקלטה שניות ספורות לאחר סגירת הסוויץ', כך שהלכה למעשה אין צורך לבצע שום פעולה והמצלמה מקליטה באופן אוטומטי.

אנחנו בחרנו הקלטה בלולאה של 3 דקות, והשתמשנו בכרטיס זיכרון של 64GB שמספיק לקצת יותר מ-300 דקות הקלטה מצמד המצלמות, שכן דקת צילום ברזולוציית HD שוקלת סביב 100MB. למעשה, המצלמה מקליטה במקביל 2 סרטונים – אחד מהעדשה הקדמית והשני מהאחורית, שניהם באיכות HD. ניתן באמצעות האפליקציה או ישירות על ה-DVR לבחור גם איכות צילום נמוכה יותר, וכן לשנות פרמטרים שונים כמו זמן הלולאה וכו'.

כאשר כרטיס הזיכרון מתמלא, ה-DVR 'דורס' את הסרטונים הישנים יותר, כך שלמעשה מרגע ההתקנה אין צורך יותר להגיע ל-DVR או לכרטיס הזיכרון, שכן את ניהול המצלמה והורדת הסרטונים ניתן לבצע דרך האפליקציה. מכיוון שהגישה ל-DVR נוחה באופנוע שלנו, העדפנו לשלוף את כרטיס ה-SD ולהוריד את הסרטונים אל המחשב, אולם אם מדובר בסרטון קצר שצריך להוריד – זה מאוד נוח להוריד אותו ישירות לטלפון הנייד דרך האפליקציה.

איכות הצילום מעולה, ואפילו מפתיעה – גם ביום אבל גם בלילה, וגם במעברים בין אור לחושך והפוך – למשל בכניסה למנהרה ויציאה ממנה. המצלמה מצלמת באיכות HD 1080, ואיכות התמונה על המחשב הביתי מעולה. כשאין רעידות מהאופנוע, התמונה חלקה לחלוטין ואיכותית – גם על מסך מחשב גדול.

בסיום ההקלטה מקבלים 2 סרטונים במקביל מאותה הנסיעה – אחד מהמצלמה הקדמית והשני מהאחורית, כשבתחתית הסרטון יש פס נתונים עם תאריך ושעה. על-מנת לצפות בסרטון עם נתוני ה-GPS – מהירות ומיקום על מפה מסלול הנסיעה ועם מיקום רגעי של ההקלטה – יש צורך בתוכנה שתומכת בנתוני GPS. היינו מעדיפים שנתוני ה-GPS (מהירות ומיקום) יהיו מוקלטים ישירות על הסרטון, ולא לקבל את נתוני ה-GPS בקובץ נפרד.

בסך הכל ההתרשמות שלנו מהמצלמה היא חיובית ביותר, ואם היה לנו ספק בקשר לאיכות המצלמה בגלל היותה סינית ובגלל המחיר היחסית נמוך – הרי שהוא החל להתפוגג כשקיבלנו את החבילה, פתחנו והרגשנו את האיכות הפיזית של המוצר, והוא נעלם לגמרי כשראינו את איכות הצילום המעולה.

מילה אחרונה על האפליקציה. זו בסיסית יותר מאפליקציות אחרות שהכרנו בעבר השייכות למצלמות דרך אחרות. מצד אחד זה אומר שהיא קלה יותר, תופסת פחות מקום וצורכת פחות משאבים. מצד שני, היא מאפשרת פעולות בסיסיות בלבד – צפייה בסרטונים מהמצלמה והורדתם לטלפון הנייד, הפעלת הצילום והפסקתו, וכן מספר הגדרות מצומצם יחסית. אם ה-DVR ממוקם במקום נגיש (למשל מתחת למושב) אנחנו לא רואים בעיה עם ההגדרות החסרות באפליקציה, שכן את כל ההגדרות ניתן לעשות דרך מסך ה-DVR. מצד שני, בהחלט היינו רוצים את נתוני ה-GPS גם באפליקציה ולא רק על תוכנת וידאו שתומכת בנתוני GPS.

איכות צילום מעולה (צפו בסרטון למעלה)
איכות צילום מעולה (צפו בסרטון למעלה)

סיכום ועלויות

כמו שכבר כתבנו לא פעם בעבר – מצלמת דרך היא מוצר חובה לרוכבי דו-גלגלי לטעמנו. מצב הכבישים בישראל גובל בכאוס, ומצלמת דרך עשויה לעזור מאוד להוכיח אשמה במקרה וחלילה קרתה תאונה. בנוסף, לא פעם ראינו בתקשורת וברשתות החברתיות נהגים ורוכבים שחטפו דו"ח משטרה לא מוצדק, והתיעוד ממצלמת הדרך זיכה אותם מאותו הדו"ח.

מצלמת הדרך של SYS מדגם P6F היא מוצר טוב מאוד לטעמנו. היא לא חפה מחסרונות (למשל נתוני ה-GPS מופיעים רק בתוכנת צפייה ייעודית), אבל מאידך היא מציעה איכות מוצר טובה מאוד ואיכות צילום מעולה – ואחרי הכל אלו הדברים החשובים, שכן מצלמת דרך היא סוג של 'שגר ושכח', שכן היא מצלמת כל הזמן אבל משתמשים בצילום רק בעת אירוע חריג, ואז רוצים זמינות לסרטון ואיכות וידאו גבוהה. את שני אלו ה-P6F מספקת, ובגדול.

בעבור כ-600 ש"ח (לפי שער הדולר נכון להיום) ל-P6F וכ-500 ש"ח ל-P6 (כאמור עם מצלמה אחורית ברזולוציה נמוכה יותר), המצלמות של SYS נותנות תמורה מעולה לכסף, ויותר מזה – מנגישות את מצלמות הדרך לאופנועים לקהל רחב משמעותית. בנוסף נציין כי החנות גם מוכרת מצלמות זולות משמעותית, במחירים של החל מ-50 דולר אמריקאי.

אם התלבטתם בעניין מצלמת דרך ומה שעצר בעדכם היה המחיר כאן בארץ – הרי שההתלבטות נגמרה. רכשו מצלמת דרך לאופנוע.

האפליקציה
האפליקציה
הגדרות האפליקציה
הגדרות האפליקציה

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

Cardo Insta360 (1)

קארדו ואינסטה360 מכריזות על שיתוף פעולה

חברת מערכות התקשורת קארדו וחברת מצלמות האקסטרים insta360 מודיעות על יצירת מיזם משותף חדש בין השתיים לסנכרון בין המערכות

11 תגובות

  1. Avatar

    מה ההבדל ברכישה בין acc power לבין הsmart power?

    • מערכת פול גז

      ה-ACC POWER מתחברת למתח אחרי סוויץ', ומסיימת לצלם כמה שניות אחרי סגירת סוויץ'.
      ה-SMART POWER ממשיכה עוד 3 דקות.
      אנחנו בחרנו ב-ACC POWER – הזולה יותר.

  2. Avatar

    המלצה למקום מקצועי שיכול להתקין מצלמה כזאת ומה עלות ההתקנה +-?

    • מערכת פול גז

      ההמלצה הטובה ביותר לדעתנו תהיה מוסך מורשה שמתמחה בסוג האופנוע שברשותך.
      עלות התקנה להערכתנו – סביב שעת עבודה של מוסך, אבל תצטרך לבדוק במוסך שבו תתקין.

  3. Avatar

    יש כזאת ערכה אחלה מצלמות גם בלילה וגם ביום רואים מספרי רכב והכי חשוב לא מתעסקים יותר עם מצלמת קסדה

  4. Avatar

    משלוח ב dhl באתר בתוספת 140 $ ?

  5. Avatar

    תגידו, אני גר בדרום העיר, ואוהבים לפרק ולגנוב כל דבר שאפשר לשים עליו את היד. אני מפחד שבוקר אחד אגלה את האופנוע בלי המצלמה.. מה אתם אומרים? יש משהו לעשות בנדון?

  6. Avatar

    מתלבט בין המצלמה הזו לinnovv k2 כי שניהם ממש דומות
    הבדל בין כרטיס זיכרון גדול יותר זה קריטי? גם ככה הסטורנים נחמקים אוטומטי
    מזה אומר צילום בלולאה בלופ 1 3 5?

  7. Avatar

    חבל שאין סרטון של צילום בלילה, מוסיף לכתבה.
    גם נקודת החולשה של המצלמות האלו זה העמידות לגשם. כדאי לבחון זאת בסימולציה כמו בשטיפת האופנוע עם גרניק בעדינות

  8. Avatar

    היי
    תודה על הכתבה
    האם אתה חושב שמצלמה כזו עדיפה על פני מצלמה Innovve c5? יש מצלמות נוספות מומלצות בטווח המחירים הזה? אולי כאלה שלא צריך להזמין מחול?

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן