בשנה שעברה עבר הימאהה WR250F שדרוג משמעותי. בין היתר הוא קיבל את המנוע ההפוך של ה-YZ250F, שבו הצילינדר מוטה אחורנית, פתח היניקה נמצא מלפנים ופתח הפליטה מאחור. כעת, שנה אחרי, גם האח הגדול – ה-WR450F – מקבל גרסה חדשה ל-2016, וגם הוא מקבל את המנוע ההפוך, שבמקרה שלו מגיע מה-YZ450F.
היתרונות של מנוע כזה הם זרימת אוויר נכונה יותר, מלפנים לאחור, בלי פיתולים מיותרים, מה שעל פי ימאהה מגדיל את יעילות המנוע, וכן מרכוז מאסה טובה יותר ועל ידי כך התנהגות דינמית טובה יותר. האמנם? אנחנו עדיין לא יודעים. עדיין לא רכבנו.

אז מה חדש במנוע של ה-WR450F של 2016?
- מנוע חדש עם צילינדר מוטה אחורנית, יניקה מלפנים ופליטה מאחור
- גוף מצערת חדש בקוטר 44 מ"מ (42 מ"מ בדגם היוצא)
- מערכת הזרקה חדשה
- רדיאטורים חדשים
- מתנע חשמלי חדש (בנוסף לרגלית התנעה)
- גיר חדש עם 5 הילוכים, כשהילוכים 2-5 ארוכים יותר ו-1 נשאר זהה
- קלאץ' חדש, רך יותר
-
WR450F 2016 – יגיע ארצה?
גם בשלדה ומכלוליה יש לא מעט חדש
- שלדה חדשה, קטנה וקלה יותר, בנויה על בסיס שלדת ה-YZ450F עם השינויים הנדרשים
- בולמי KYB עם תאי אוויר ושמן נפרדים (AOS). אותם בולמים של המוטוקרוס, רק בכיוון חדש לאנדורו
- בולם אחורי גם הוא לקוח מה-YZ, עם העיוונים הנדרשים לאנדורו
- דיסק קדמי בקוטר 270 מ"מ
- עיצוב מחודש, ארגונומיה צרה יותר
ה-WR250F המצוין של 2015 לא הגיע ארצה בגלל בעיות תקינה. נקווה שה-WR450F כן יוכל להגיע.
עכשיו מובן איך מטרו חתכו ככה את המחיר של הWR450.
אני מקווה שהמנוע ההפוך והשלדה הקלה והחדשה יגיעו בקרוב גם ל WR250R, הדו"ש קטן הטוב ביותר יהיה טוב עוד יותר, וגם ישווק בארץ הקודש