ב-23 באוקטובר תשיק דוקאטי את כלל הדגמים החדשים שלה לשנת 2020 בשידור חי בפייסבוק. לבינתיים, שניים מהדגמים הצפויים 'נתפסו' בזמן תדלוק, וזה זמן טוב לעשות סדר במה שאנחנו יודעים עד כה על דגמי 2020 של דוקאטי.
מה יוצג?
עד עכשיו נחשפנו לשלושה דגמים עיקריים בליין 2020 של דוקאטי: 959 חדש לגמרי, סטריטפייטר חדש לגמרי עם מנוע V4, ומולטיסטראדה עם מנוע V4. אלו הדגמים הברורים, אך אנו יודעים שבדוקאטי עובדים על קונספט של פניגאלה חשמלי, שככל הנראה לא יוצג באוקטובר, ואופנוע שטח שאולי, אבל אולי, יהיה על טהרת החשמל – כמו האופניים החשמליים שלהם – אך גם לא צפוי לצאת השנה. בדוקאטי גם הציגו השנה דגם קונספט של ההיפרמוטרד 950 שהדליק את הרשת – אולי נזכה לראות מהדורה מוגבלת שלו?
V2 או V4?
הסטריטפייטר צפוי לקבל גרסה מרוככת מעט של מנוע הפניגאלה V4 ולהציע בסביבות ה-190 כ"ס. המולטיסטראדה יקבל גם כן את אותו הבלוק, אך עם הספק מופחת – להערכתנו בכיוון 160 או 170 כ"ס. מה שמשאיר את ה-959 כנציג הטווין לאור הצורך של דוקאטי לאופנוע קצת יותר עממי (לפחות בעולם המושגים שלהם). עדיין, צפו לפחות ל-170 כ"ס אם לא יותר.
למה המולטיסטראדה משתנה?
אנחנו מאוד אוהבים את מנוע ה-L טווין הנוכחי שנמצא בגרסאות ה-1260 וה-1260 אנדורו, אך כנציג העליונות הטכנולוגית בדגמי הספורט-אדוונצ'ר-תיור הוא חייב להמשיך ולהתקדם עם הזמן. לדעתנו גרסת ה-950 תישאר כמו שהיא.
טכנולוגיה?
כמה שיותר. צפו לכל דבר אפשרי בכל דגמי האופנועים, כיאה למעמדם. החל ממערכת התראה מבוססת רדאר, חיישני ABS והאצה לפניות, וכל מערכת בקרה ועזר אפשרית.
מה מבינים מהסרטון?
בסרטון המצורף רואים את שני דגמי הכביש – פניגאלה 959 וסטריטפייטר V4 – מתדלקים. שימו לב למערכות הפליטה הנמוכות ולהבדל בין האגזוז הבולט יותר של ה-959 לעומת אחיו. אה כן, שניהם לא חשמליים…
מתי אצלנו?
הכל יוצג השנה בתערוכת מילאנו בנובמבר, וכאמור באינטרנט באוקטובר, אז נצפה לראות את כל הליין אצלנו בתחילת 2020.