דף הבית / חדשות / צרפת: איסור על רכיבה בין נתיבים
France Lane Splitting

צרפת: איסור על רכיבה בין נתיבים

לאחר מחקר שנערך בצרפת ובחן את הסכנה בשיתוף נתיבים (Lane Splitting) לאופנועים - נאסרה האפשרות לכך; בתגובה יצאו המוני רוכבים להפגנות

מחקר צרפתי שבחן את הסכנה בשיתוף נתיבים של אופנועים ורכבים הוביל לאיסור הדבר וגם להפגנות רוכבים ברחבי צרפת.

אין הגדרה מדויקת בעברית ל-Lane Splitting, אך מדובר על מעבר עם האופנוע בין שני רכבים שנוסעים במקביל – בין אם זה בתנועה ובין אם זה בגלישה לרמזור או בפקק תנועה. תופעה מוכרת ונפוצה בשגרת הרכיבה של הרוכבים בישראל. הפעולה הזאת אינה חוקית בארץ ובעולם, אך היא מקובלת ואין אכיפה על כך (למעט במדינות מסוימות בארצות הברית).

מחקר בן חמש שנים שנערך בצרפת בתחומי כבישים בהם זה הותר, בחן את המסוכנות בדבר והגדיר שנצפתה עלייה של 12% בתאונות בין רכבים ואופנועים בעקבות העקיפות האלו. המחקר הוביל לאיסור רשמי תחת החוק לשיתוף נתיבים. כלומר, מעתה בצרפת אסור לעבור בין רכבים בזמן תנועה. העניין הוביל למחאה המונית של אלפי רוכבים בצרפת, שגייסו לשם כך גם את מועדוני הרוכבים הצרפתיים.

אנחנו אומרים: בישראל אמנם אין אכיפה על הנושא, אלא אם התבצעה עקיפה מסוכנת תחת עיני שוטר ערני, אך הדבר מוסיף למסוכנות הגבוהה גם כך. הקפידו על מרחק בין שני הרכבים אותם אתם עוקפים, ו-ודאו שהנהגים יודעים שאתם שם. שמרו על מהירות מותאמת לסיטואציה וכזאת שתאפשר להגיב לכל תרחיש, בטח ובטח אם הרכבים עומדים ואתם בתנועה. היו בטוחים שהמחקר יושב כבר אצל יועצי משרד התחבורה שבוחנים אותו בשבע עיניים.

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

SCOOTER SFIDA SR4_Studio_9

ווג: ה-SR4 מקבל מערכת רדאר אחורית ל-2025

הווג SR4 - קטנוע בנפח 350 סמ"ק החולק את הפלטפורמה של הב.מ.וו C 400 GT - יגיע לישראל עם מערכת התראת רדאר אחורית; המחיר: 38 אלף ש"ח

5 תגובות

  1. Avatar

    במקרה כזה אין שום טעם לאופנוע, מה גם שלרכוב כמו רכב במהירות התנועה של הרכבים מסוכן לא פחות ואף יותר.

  2. Avatar

    הצרפתים חטפו את כל הבאגט…

  3. Avatar

    בטח יושב שם פונקציונר אחד כמו שמואל אבוהב שצריך להצדיק את הג'וב שלו ולשלוח תגובה תקשורתית לכל כתב עצלן שמדווח על משהו על הכביש.
    והמשועמם יזם "מחקר" שכמות ההרוגים תביא למחקר חדש שיהפוך את מסקנות הועדה של הצרפתי.
    כמו עם התאונה של טל שביט ז"ל שהואשם בגרימת התאונה ותוצאותיה.

  4. Avatar

    חייב לתקן: בגרמניה זה מותר אך ורק כשהתנועה עומדת לחלוטין. לגבי רוכבים שעושים את זה בין טורי כלי רכב נעים, זה בהחלט נאכף.

  5. Avatar

    המיקום מימין ומשמאל לקו ההפרדה וסמוך אליו (ובעיקר אם זה דו"ג שנע מהר יותר מהמכוניות סביבו) הוא המקום הכי בטוח לדו"ג על הכביש. מקטין במידה רבה את הסכנות מפני עצירות/האטות פתאום של נהגים פרועים/לא מרוכזים/לא מנוסים ועוד,מגדיל את שדה הראייה, פחות מלוכלך בשמן מהאמצע, בנסיעה איטית/זחילה יותר בטוח בפני נהגים מאחור שמאחרים ללחוץ על הבלמים, ובכלל ברמזור זה המקום הכי בטוח אם אתה הראשון שמגיע ובעקבותיך יש מכוניות/משאיות. אם הצבע של הקו היה תקני, אז ה 10 ס"מ של רוחב הקו היה המיקום הכי מועדף אצלי.

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן