בקאוואסאקי חושפים את אופנוע המוטוקרוס הגדול שלהם – ה-KX450F בגרסת 2016. השנה האופנוע נבנה מחדש, עם שלדה חדשה, מתלים חדשים, מנוע מחודש והורדת משקל משמעותית.
נתחיל במנוע. זה נבנה השנה מחדש והוא מציע שיפור ניכר – בלוק המנוע קל יותר, ראש המנוע חדש, עם שסתומים חדשים ומעברי יניקה בעיצוב חדש, הצילינדר הוסט 8.5 מ"מ לפנים כדי להגדיל את טווח המומנט של המנוע, ויש גם בוכנה חדשה שמיוצרת בטכנולוגיה של קבוצת המרוצים. גם מערכת הפליטה כולה חדשה וכך גם תיבת האוויר. בקאוואסאקי הולכים בדרכן של ימאהה וק.ט.מ, וכעת הם מציעים כלי תכנות לניהול המנוע שאיתו ניתן לשנות פרמטרים במערכת ההזרקה.
השלדה עצמה חדשה לחלוטין, וכמו חלקים רבים במנוע – גם היא קלה יותר. היא צרה יותר ב-6 מ"מ מזו של 2015, ולפי קאוואסאקי גם חזקה וקשיחה יותר. כך גם הזרוע האחורית. הבולמים הקדמיים מסוג SFF (ר"ת Seperate Function Fork – בולמים בעלי פעולה נפרדת, ללא קפיץ ועם 3 תאי אוויר), מעודכנים לשנת 2016, ולמעשה מדובר בדור החדש של מזלג ה-SFF, עם פחות חיכוך פנימי.
אחד הנתונים החשובים לשנת 2016 הוא המשקל, שיורד מ-112.1 ק"ג ל-108.7 ק"ג – ירידה של 3.4 ק"ג משמעותיים, שנחסכו בעיקר בשלדה, בזרוע האחורית ובמנוע. גזרת המוטוקרוס מתחממת.
אביעד, תן לנו איזשהו הסבר מלומד על המזלג הזה! נשמע מעניין