גם ימאהה חושפת את קבוצת המרוצים הרשמית שלה לעונת 2017 ב-MotoGP וקצת פרטים על ה-YZR-M1.
גם במקרה של ימאהה, האירוע המרכזי היה סביב רוכב חדש – מאבריק ויניאלס, שהגיע מסוזוקי והחליף את חורחה לורנזו על מושב הימאהה הרשמי, לצידו של ולנטינט רוסי. ויניאלס כבר הוכיח שהוא מתחבר לימאהה, כשהשיג זמנים מעולים במבחני ולנסיה מיד עם תום עונת 2016. המאפיינים העיקריים של ה-M1 לאורך השנים הם יכולות בלימה ויציבות בפניות, תכונות שמתאימות מאוד לסגנון הרכיבה של ויניאלס, כמו גם לשל רוסי.
באירוע ההשקה שנערך בספרד ימאהה לא באמת הציגה את ה-YZR-M1 של 2017, אלא את זה של 2016 כשהוא צבוע בסכמת הצביעה של 2017. כנראה שלהביא את האופנועים מיפן לספרד רק לשם תצוגה, ואז להעביר אותם למבחנים בספאנג, זה תהליך מיותר, ולכן בימאהה קיצרו את הדרך. המנוע נשאר כמעט זהה – 4 צילינדרים בשורה, גל ארכובה קרוספליין, מעל 240 כ"ס, הבולמים של אוהלינס, הבלמים של ברמבו, והמשקל עומד על 157 ק"ג – כמו שחוקי ה-GP מכתיבים.
כך או כך, כמו הדוקאטי GP17, גם הימאהה יזכה לפיירינג חדש ואווירודינמי שיחליף את זה של 2016, והוא ייחשף כאמור במבחני ספאנג שיתקיימו בדיוק בעוד שבוע. כמו שכתבנו – יהיה מעניין!