העולם המוטורי מתקדם להנעה ירוקה, והאינדיקציה הברורה לכך היא ההתחייבות של קוואסאקי לכך שכלל דגמיה יעברו בהדרגה להנעה חליפית עד לשנת 2035.
נשיא חברת האופנועים קוואסאקי יצא בהצהרה על כך שהחברה מתכננת להעביר את כלל דגמיה להנעה חליפית, שאינה בעירה פנימית, עד לשנת 2035. המשמעות היא שב-13 השנים הקרובות נראה הצגה שיטתית של דגמים חדשים אשר לא יונעו באמצעות בנזין, כפי שאנו מכירים.
בדומה לכיוון בו נוקטות כיום מרבית יצרניות הרכב, גם השוק הדו-גלגלי אמור ללכת באותן העקבות. על-פי הצהרת קוואסאקי, בשלוש שנים הקרובות בכוונתם להציג 10 דגמים עם הנעה היברידית או חשמלית, ועד לשנת 2035 לא יהיה בחברה אף דגם מונע בנזין. תאריך זה מדובר בקול גם באיחוד האירופאי כתאריך יעד להפסקת שיווק רכבים ואופנועים מונעי בנזין ומעבר להנעה ירוקה.
בתקופה האחרונה דיווחנו על גרסת החשמל – ה-EV Endeavor – נינג'ה כל-חשמלי המגיע עם ארבעה הילוכים לחידוד החוויה הספורטיבית והמוכרת. בנוסף על כך שבקוואסאקי עובדים על דרך לשלב היכולת החשמלית דרך הטכנולוגיה ההיברידית. כאן מדובר על מנוע חשמלי קטן מאוד שיכול להניע בכוחות עצמו במהירויות נמוכות בלבד ולמרחק מוגבל. במהירויות גבוהות יותר מנוע הבעירה הפנימית תופס פיקוד וגם מטעין את המצבר החשמלי. עוד על הפרק גם ניסיון להצגת דגם המונע על-ידי מימן, אם-כי אין עוד פרטים בשלב זה.
הנעה היברידית של קוואסאקי:
הנינג'ה החשמלי של קוואסאקי:
טוב שלא אמרו עד 2999. שיהיו בריאים.
מישהו פה מתכוון להיות ב 2035?