דף הבית / חדשות / קוואסאקי חושפת: Z500 ונינג'ה 500
hi_24MY_Ninja_500_SE_GN1_ACT__1_

קוואסאקי חושפת: Z500 ונינג'ה 500

צמד הנינג'ה הספורטיבי וה-Z הנייקד של קוואסאקי לרישיון A1 מקבלים הגדלת נפח ל-451 סמ"ק, מתיחת פנים עיצובית ושמות חדשים שגדלים מ-400 ל-500

בקוואסאקי מציגים ל-2024 את צמד הכלים הפופולריים בקטגוריית הרישוי A1 – נינג'ה ספורטיבי ו-Z נייקד – משודרגים עם הגדלת נפח ועם מתיחת פנים משמעותית, וגם עם שמות חדשים – קבלו את הנינג'ה 500 ואת ה-Z500.

קוואסאקי נינג'ה 500
קוואסאקי נינג'ה 500

הגדלת הנפח מחויבת המציאות בשל תקנות זיהום האוויר שהולכות וסוגרות על המנועים. בקוואסאקי מגדילים את נפח מנוע הטווין המקבילי ב-52 סמ"ק, מ-399 ל-451 סמ"ק, על-ידי הגדלת מהלך הבוכנות מ-51.8 מ"מ ל-58.6 מ"מ, בעוד קוטר הצילינדרים נשאר זהה – 70.0 מ"מ. יש כמובן גל ארכובה חדש וטלטלים חדשים בגלל מהלך הבוכנות הארוך יותר, אבל גם הבוכנות חדשות ומעודכנות, הצילינדרים חדשים עם ציפוי דומה לזה של ה-ZX-10R וה-ZX-6R, ויש גל איזון חדש.

גם בראש המנוע נעשו שינויים כך שיתאימו למנוע המשודרג (למשל יחס דחיסה שירד מ-11.5:1 ל-11.3:1), וכן בתיבת האוויר המוגדלת, בתעלות היניקה, במערכת הזנת הדלק ובמערכת הפליטה. בקוואסאקי ביצעו גם שיפורים בקלאץ' המחליק, שסבל מבעיות עמידות בדגם הקודם.

התוצאה היא מנוע בעל הספק זהה לעבר – 45 כ"ס ב-9,000 סל"ד (שהם 1,000 סל"ד נמוך יותר ממנוע ה-400 הקודם), אולם בעל מומנט מקסימלי גבוה יותר – 4.3 קג"מ ב-6,000 סל"ד (לעומת 3.9 קג"מ ב-8,000 סל"ד), כשהמומנט גבוה יותר ממנוע ה-400 לכל אורך טווח הסל"ד, כלומר מנוע חזק וגמיש יותר.

הפלטפורמה המכאנית נשארה זהה פחות או יותר, עם שלדת פלדה, בולמים קדמיים קונבנציונליים בקוטר 41 מ"מ, זרוע אחורית מפלדה עם בולם יחיד פשוט יחסית, ומערכת בלמים בסיסית הכוללת דיסק בקוטר 310 מ"מ וקליפר צף כפול בוכנות.

קוואסאקי Z500
קוואסאקי Z500

ה-Z500 והנינג'ה 500 מקבלים מתיחת פנים משמעותית, כשכל אחד מהם מתחדד ומקבל עיצוב בקורלציה למשפחת הדגמים. כך למשל הנינג'ה 500 מקבל עיצוב הקרוב יותר ל-ZX-10R עם חזית אגרסיבית ועם צביעה בקורלציה ל-10 הגדול, וגם ה-Z כאמור מתחדד ומתעדכן בעיצובו בהתאם לרוח משפחת ה-Z.

בקוואסאקי משפרים גם את הארגונומיה עם מושב חדש, וגם רגליות הרוכב והכידון זזו כדי לאפשר תנוחה ספורטיבית יותר מבלי לפגוע בנוחות. ה-Z מקבל במסגרת מתיחת הפנים מושב חדש, שאמור להיות נוח יותר. לצמד הדגמים ניתן להוסיף מושב ארגונומי הגבוה ב-30 מ"מ.

מבחינת בקרות ואלקטרוניקה אין שינויים גדולים. יש כמובן מערכת ABS מחויבת תקנות יורו 5, ויש מסך LCD צבעוני ופנסי LED היקפיים. בגרסאות ה-SE של צמד הדגמים (Special Edition) יש מסך TFT צבעוני המתממשק לטלפון הסלולרי ומוסיף גם שקע טעינה USB-C, וכן כיזוי מושב אחורי, מגן רדיאטור, חרב תחתונה ב-Z, משקף כהה, סליידרים לשלדה, ומדבקות אחיזה למיכל הדלק. הנינג'ה 500 בגרסת SE מקבל גם מפתח קרבה KEYLESS.

צמד הנינג'ה 500 וה-Z500 המעודכנים צפויים להגיע ארצה ברבעון הראשון של 2024. מחירים טרם פורסמו, אולם הם צפויים להיות גבוהים במעט ממחיריהם של צמד דגמי ה-400 היוצאים.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

FE-350-2023-3

הוסקוורנה: חנויות 'פופ-אפ' בשטח במאי וביוני

לכבוד 10 שנים למותג הוסקוורנה המחודש בישראל, בעופר-אבניר יפתחו במהלך מאי ויוני חנויות פופ-אפ בשטח - ניתן יהיה לבצע נסיעת מבחן, לרכוש אופנוע ולקבל אותו במקום

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן