כמעט שלוש שנים לאחר הפסקת ייצורו מחליטים בקוואסאקי ליישר קו עם תקנות יורו 5 לפליטת מזהמים ולהחזיר את ה-ZX-6R לאולמות התצוגה. ברוך שובך!
בשנת 1995 הטילה קוואסאקי פצצה בעולם אופנועי הספורט בכלל ובקטגוריית הסופרספורט 600 בפרט כאשר הציגה את ה-ZX-6R – הנינג'ה 600 הקטן והקרבי. במשך השנים המשיכו בקוואסאקי לשדרג ולעדכן את ה-ZX-6R, עד לדגם האחרון אותו בחנו בשנת 2019. סגמנט הסופרספורט כבר נפח את נשמתו שנים רבות לפני כן, אך בקוואסאקי המשיכו להציע את הדגם – זאת עד לשנת 2021. פלח השוק הקטן מדי כבר הוביל את ימאהה לבטל את רישוי הכביש של ה-YZF-R6, את הונדה להציע את ה-CBR600RR בשוקים שאינם דורשים את תקנות יורו 5, את סוזוקי להושיב בצד את ה-GSX-R600 הוותיק ואת קוואסאקי להוציא את התקע מהחשמל בסוף שנת 2021.
הקוואסאקי ZX-6R היה אופנוע משמעותי בסגמנט הספורט בישראל ובעולם, ולמרות שהמכירות בישראל (ובעולם) היו זעומות, היה חבל לראות אותו יורד מייצור. כנראה שהוא היה חסר לרוכבים נוספים, משום שהירוקים השקיעו את המשאבים והתאימו את מנוע הארבעה צילינדרים בשורה בנפח 636 סמ"ק לתקנות יורו 5 הנדרשות לפליטת מזהמים. המחיר הוא איבוד של 7 כ"ס, כשההספק יורד ל-123 כ"ס ב-13,000 סל"ד (500 סל"ד פחות). השלדה זהה לחלוטין לדגם היוצא, יחד עם המזלג ההפוך של שוואה SFF-BF בקוטר 41 מ"מ עם שיכוכים נפרדים בכל רגל. בנוסף, מערכות האלקטרוניקה לא עודכנו, כשיש בקרת אחיזה ב-3 מצבים, קוויקשיפטר להעלאת הילוכים, ו-3 מצבי ניהול מנוע. המשקל המלא נשאר על 196 ק"ג.
מה שכן התעדכן הוא העיצוב החדש שקיבל ה-ZX-6R, כמובן בהשראת האח הגדול – ה-ZX-10R – ושל קבוצת המרוצים של קוואסאקי בסופרבייק העולמי, כאשר את לוח השעונים הארכאי החליף צג TFT מודרני עם קישורית לסלולר.
הנינג'ה ZX-6R החדש צפוי לעלות באירופה כ-12,500 אירו, כאשר מחיר בישראל טרם נקבע.
ברוך שובך!
- כתבת שורשים: קוואסאקי ZX-6R לדורותיו – הנינג'ה בסופרספורט
- מבחן לדגם 2019: קוואסאקי ZX-6R נינג'ה במבחן – ספורט לכביש