דף הבית / חדשות / קוואסאקי: נינג'ה 400 חדש ל-2018
Kawasaki-Ninja-400-002

קוואסאקי: נינג'ה 400 חדש ל-2018

קוואסאקי חושפת רשמית את הנינג'ה 400 החדש - המחליף של ה-300 - עם 45 כ"ס; במילאנו גרסת ה-Z400 העירומה?

קוואסאקי חושפת בתערוכת טוקיו את הנינג'ה 400 החדש – המחליף של הנינג'ה 300 שתוכנן על מנת לתת מענה טוב יותר למגבלת קטגוריית הביניים A1 (באירופה A2), כשההספק מטפס ל-45 כ"ס.

קוואסאקי נינג'ה 400 - חדש ל-2018
קוואסאקי נינג'ה 400 – חדש ל-2018

המנוע החדש, טווין מקבילי בנפח 399 סמ"ק, בנוי על בסיס מנוע ה-300 הישן (שבנוי בעצמו על בסיס הנינג'ה 250 ולפני כן על בסיס ה-GPX250), אולם הוא עבר סדרת שיפורים, בין היתר כדי להתאים לתקנות יורו 4. ההספק עומד על 45 כ"ס (33.4 קילוואט), שהם כ-2.5 כ"ס מתחת למגבלה של קטגוריית הביניים (35 קילוואט) ו-9.5 כ"ס יותר מהנינג'ה 300. יניקה בתצורת דאונדראפט עוזרת למנוע להשיג גרף מומנט שטוח למדי, כך שהוא צפוי גם להיות גמיש ושימושי. המומנט המקסימלי, אגב, עומד על 3.9 קג"מ ב-8,000 סל"ד.

פרט למונע המחודש יש גם מערכת קירור חדשה, שלטענת קוואסאקי מסיטה את עודפי החום מרגלי הרוכב, ויש גם מצמד מחליק חדש.

שלדה חדשה, מנוע משופר
שלדה חדשה, מנוע משופר

שלדת מסבך משולשי הפלדה חדשה לחלוטין, ולטענת קוואסאקי היא במבנה דומה לזה של ה-H2. בסיס הגלגלים קצר יותר מבעבר, וכעת הוא עומד על 1,370 מ"מ במקום 1,405 מ"מ ב-300. הבולמים קשיחים יותר מאשר ב-300 – אם כי עדיין מדובר על מזלג קונבנציונלי בקוטר 41 מ"מ מלפנים ומונושוק אחורי מתכוונן ל-5 מצבי עומס קפיץ. קוטר הבלמים הקדמיים גדל ל-310 מ"מ, ויש גם מערכת ABS כסטנדרט כמובן. הגלגלים חדשים, יצוקים עם 5 חישורים, והצמיגים במידות 110/70 מלפנים ו-150/60 מאחור.

בקוואסאקי מדגישים את ירידת המשקל, כשכעת הנינג'ה 400 שוקל 168 ק"ג מלא – כולל כל הנוזלים.

עיצוב ספורטיבי חדש ומושקע
עיצוב ספורטיבי חדש ומושקע

העיצוב והארגונומיה חדשים לחלוטין. גובה המושב עומד על 785 מ"מ, כשיש גם מושב חלופי גבוה יותר, כשבשני המקרים המושב צר משמעותית מבעבר (50 מ"מ בקצה במקום 90 מ"מ בנינג'ה 300). גם מיכל הדלק צר יותר, אם כי הוא גם מכיל פחות דלק מבעבר – 14 ל', שלטענת קוואסאקי מספיקים לטווח של 350 ק"מ. העיצוב חדש לחלוטין, ספורטיבי מאוד, ולוקח השראה גם הוא מה-H2. פנסי החזית מסוג LED יוקרתי, יש לוח שעונים עם מחשב דרך, ובאופן כללי העיצוב מושקע מאוד ופונה בדיוק לקהל היעד – רוכבים צעירים.

קרוב לוודאי שכבר בתערוכת מילאנו, שתיפתח בשבוע הבא, קוואסאקי תציג את גרסת ה-Z400 העירומה היושבת על אותה הפלטפורמה. כך או כך, הנינג'ה 400 צפוי להגיע ארצה ברבעון הראשון של 2018 – אז גם יתפרסם מחירו.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 39, רוכב על אופנועים 23 שנה ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

Yamaha-WRF-2018-008

ה-WR250F וה-WR450F החדשים – עוד רגע בארץ

צמד הימאהה WR250F וה-WR450F החדשים של 2018 עוד רגע בארץ, ובמטרו מתחילים לפתוח הזמנות

כתיבת תגובה

Single Sign On provided by vBSSO