בחודשיים האחרונים מסתובבות שמועות רשת רבות על סופרספורט חדש של קוואסאקי לשנת 2019, וכעת חושף המגזין הבריטי BikeSocial פרטים ממשיים על ה-ZX-6R החדש שצפוי להיחשף באחת מתערוכות סוף השנה המשמעותיות.
קטגוריית הסופרספורט 600 סמ"ק הולכת ודועכת במכירות בעשור האחרון, ונראה היה כי תקנות היורו 4 המחמירות היו עילה טובה ליצרניות להכריז על מותה של אחת הקטגוריות המצליחות ביותר בשנות ה-90. יצרניות רבות הפסיקו בהדרגה את ההשקעה באופנועי הסופרספורט שלהם, לעומת מרוץ החימוש המטורף של תחילת שנות ה-2000, שבו בכל שנתיים נחשפה גרסה מעודכנת של כל סופרספורט יפני. הונדה הייתה הראשונה, כשהודיעה על הפסקת הייצור של ה-CBR600RR המיתולוגי שלה כבר ב-2016, טריומף הבריטית הולכת בעקבותיה עם הפסקת הפיתוח של הדייטונה 675, אופנוע הסופרספורט המבטיח של החברה.
במקביל, יתר היצרניות לא הציגו דגמים חדשים בקטגוריה במשך שנים רבות – כך סוזוקי לא הציגה דגם חדש מאז 2012, קוואסאקי, שבעצמה לא הציגה נינג'ה חדש מאז 2013, וימאהה, שאמנם שחררה R6 חדש לשנת 2017, אך קודם לכן נעלמה מהגזרה מאז שנת 2010, כשגם הדגם האחרון, כמו קודמו, נשענים על מאפיינים רבים של הדגם שהוצג אי-שם בשנת 2006. אגב, את דגמי הג'יקסר בנפחים הבינוניים של סוזוקי – 600 ו-750 – לא ניתן למצוא יותר באולמות המכירה באירופה, אם כי קיימות שמועות נוספות על כך שגם בסוזוקי מתכוונים להציג דגם מעודכן עד לסוף השנה.
כעת חושף אתר אינטרנט בריטי מידע חדש ואמין לכאורה שעל פיו מסתמן כי קוואסאקי תציג לפני סוף השנה, כנראה בתערוכת קלן או מילאנו, דגם חדש לשנת 2019 של הנינג'ה 636 המוכר שלה – כזה שיעמוד בדרישות היורו 4 וככל הנראה עם פגיעה מינימלית בביצועים לעומת הדגם הקודם, למרות השינויים שנעשו כדי לעמוד בתקנות המחמירות.
הדגם החדש צפוי לקבל בירושה חלקים רבים מקודמו. כך למשל מרבית חלקי השלדה והמנוע, כשעיקר השינויים צפויים להתבצע סביב מערכת הפליטה, מחשב ניהול המנוע והעיצוב החיצוני. כתוצאה מכך צפוי המנוע בדגם 2019 להפיק כ-128 כוחות סוס ב-13,500 סל"ד, וזאת בהשוואה ל-129 כ"ס בדגם הקודם באותו הסל"ד – הבדל של 1 כ"ס בלבד. המשקל צפוי לעלות בכ-2 קילוגרמים מ-194 ק"ג (רטוב) ל-196 ק"ג, וכתוצאה מכך המהירות הסופית של האופנוע בתצורתו המקורית אמורה להגיע ל-242 קמ"ש לעומת 245 קמ"ש בדגם הקודם.
עדיין אין פרטיים ממשיים על העיצוב של הנינג'ה 636 החדש, אך מנתונים שנחשפו ידוע כי הוא יהיה רחב יותר בכ-5 מ"מ, קצר יותר בכ-6 ס"מ ונמוך יותר בכ-15 מ"מ – כל אלו ביחס לדגם הקודם. אנו משערים כי כל אלו הם סימן לכך שהדגם החדש יקבל עיצוב שדומה יותר ליתר אופנועי הספורט החדשים של קוואסאקי מהשנים האחרונות, דוגמת ה-H2 והנינג'ה 400 שמאופיינים בתכנון הנדסי מתקדם בכל הנוגע לאווירדינמיות.
הנינג'ה החדש לשנת 2019 צפוי להתחרות בימאהה YZF-R6, ב-MV אגוסטה F3 675, וכאמור כנראה שגם בסוזוקי ג'יקסר חדש אם אכן ייחשף כזה. נמשיך לעדכן.