מתקרבים לייצור: בקוואסאקי חושפים את אבות הטיפוס של האופנועים ההיברדיים והחשמליים אשר צפויים להגיע לייצור בשנים הקרובות.
בקוואסאקי לוקחים עוד צעד קדימה להנעה ירוקה באופנועים. כבר פרסמנו שבקוואסאקי מתכוונים להעביר את כלל דגמי החברה להנעה חליפית שאינה בעירה פנימית עד לשנת 2035. המשמעות היא שב-13 השנים הקרובות נראה הצגה שיטתית של דגמים חדשים אשר לא יונעו באמצעות מנועי בנזין כפי שאנו מכירים. בשלוש שנים הקרובות בכוונת קוואסאקי להציג 10 דגמים עם הנעה היברידית או חשמלית, כאשר אנחנו מכירים על ה-EV Endeavor – נינג'ה חשמלי המגיע עם ארבעה הילוכים לחידוד החוויה הספורטיבית והמוכרת.

בנוסף על כך, בקוואסאקי עובדים על דרך לשלב את היכולת החשמלית דרך טכנולוגיה היברידית. כאן מדובר על מנוע חשמלי קטן שיכול להניע את האופנוע בכוחות עצמו במהירויות נמוכות בלבד ולמרחק מוגבל. במהירויות גבוהות יותר מנוע הבעירה הפנימית תופס פיקוד וגם מטעין את המצבר. עוד על הפרק גם ניסיון להצגת דגם המונע על-ידי מימן. לזה נחשפנו גם בסרטון ששוחרר בסוף שנת 2020.
בקוואסאקי הביאו למרוץ 8 השעות של סוזוקה שני אופנועים חדשים עם הטכנולוגיות החדשות. הראשון הוא ה-HEV היבריד, שנראה שנושא את מנוע הטווין המקבילי בנפח 400 סמ"ק (מהנינג'ה 400) או ה-650 סמ"ק (מהנינג'ה 650) המוכרים מהאופנועים הקיימים. גם המכלולים נראים סטנדרטיים לחלוטין. מה שלא רואים זה מצבר של 48 וולט, שמיועד להניע את המנוע החשמלי הקטן. עוד רואים שאין רגלית הילוכים או ידית מצמד, ולפי ההשערות יש תיבת הילוכים חצי-אוטומטית בת שש מהירויות אשר תופעל על-ידי כפתורים בכידון.
עוד אופנוע שהוצג הוא חשמלי מלא (עם מדבקות ה-EV), בממדים קטנים. הגודל הוא כשל ה-Z250, ובמקום מנוע הבעירה הפנימית יש מנוע חשמלי טהור. מתחת ל'מיכל הדלק' מסתתרות הסוללות, ומאוד יכול להיות שמדובר על סוללות מתחלפות. קוואסאקי שותפים – יחד עם הונדה, ימאהה וסוזוקי – לפלטפורמה של סוללות מתחלפות אשר יתאימו לכל אחד מקטנועי ואופנועי העתיד של היצרניות. המטרה המשותפת היא לקדם את העתיד החשמלי דרך פלטפורמה משותפת שאמורה להוזיל עלויות פיתוח וייצור, לפשט את בניית תחנות ההחלפה, ולהנגיש עבור רוכבי העתיד את הפתרון החשמלי.
בשלב זה כאמור אין עוד פרטים נוספים, אך נראה שבקוואסאקי בשלים להציג בחודשים הקרובים לפחות את גרסה ההיברידית. נמשיך לעדכן.
