פטנט חדש מראה שבקוואסאקי מנסים ליצור טכנולוגיה המשלבת מנוע בעירה פנימית עם מנוע נוסף חשמלי, היוצר את השילוב ההיברידי המוכר מעולם כלי הרכב הפרטיים.
בקוואסאקי מתפארים ביצירה החשמלית האחרונה שלהם, ה-EV Endeavor – נינג'ה כל-חשמלי המגיע עם ארבעה הילוכים לחידוד החוויה הספורטיבית והמוכרת. רישום הפטנט שהוגש על-ידי קוואסאקי מראה עוד כיוון מעניין, המוכר מעולם כלי הרכב המודרניים, ומשלב מנוע בעירה פנימית רגיל יחד עם מנוע חשמלי נוסף המשמש המשמש למהירויות נמוכות.
למעשה, חשיפת הפטנט מציגה באור חדש את האופנוע החשמלי המוזכר לעיל, ומעלה את השאלה האם היפנים ישלבו את היכולת החשמלית שנחשפה דרך הטכנולוגייה ההיברידית. כמובן שמדובר כאן על מנוע חשמלי קטן מאוד שיכול להניע בכוחות עצמו במהירויות נמוכות בלבד ולמרחק מוגבל. במהירויות גבוהות יותר מנוע הבעירה הפנימית תופס פיקוד וגם מטעין את המצבר החשמלי.
הטכנולוגיה ההיברידית הוכיחה את עצמה בכלי רכב פרטיים ולמעשה הפכה למעט מובנת מאליה, אך טרם נראתה באופנועים. הדרך של קוואסאקי מאוד מעניינת ונמשיך לצפות לפרטים נוספים בעניין.
הכי טוב שיכול להיות, גם וגם.