דף הבית / מכונות / מבחני דרכים / קוואסאקי VN900 וולקן במבחן – סופט קרוז
2DSC_7527

קוואסאקי VN900 וולקן במבחן – סופט קרוז

ה-VN900 וולקן מהווה אלטרנטיבה זולה לקאסטום. הוא נראה מצוין ומלא פוזה, ולשם הוא בדיוק מיועד

צילום: אסף רחמים

  • יתרונות: מראה ופוזה, מנוע – בעיקר בעיר
  • חסרונות: נוחות, פידבק, יכולות דינמיות
  • שורה תחתונה: קאסטום זול לחובבי הז'אנר התפרנים, כלי מעולה לסיבובי ברים ובתי קפה תל-אביביים
  • מחיר: 66,288 ש"ח כולל אגרות רישוי
  • מתחרים: ימאהה XV950
קוואסאקי VN900 וולקן
קוואסאקי VN900 וולקן

בואו ונגמור את זה ישר מההתחלה: זהו מבחן לקאסטום. לא תמצאו כאן קלישאות על תאוצה והיגוי של ספינת אוויר, לא נעסוק במה פרויד היה חושב על מי שבוחר לרכב על אופנוע נמוך וארוך כמו סיגר, ולא נשאל למה צריך 900 סמ"ק כדי לקבל 53 סוסים. אלו חוקי הזאנר. Wannabe a racer שבאו לכאן להריץ דאחקות יצטרכו למצוא כתובת אחרת.

למשפחת ה-VN זכויות רבות בסצנת הקאסטומים בישראל. תקופה ממושכת צמד ה-VN בנפח 800 ו-1500 נשאו כמעט לבדם בנטל של ייצוג קאסטומים בינוניים וגדולים על אדמת ארץ הקודש. בסיוע דשמיא הסצנה עלתה ופרחה, ויצרה שוק לז'אנר שיותר מכל זרם דו-גלגלי אחר מבטא State of mind של בעליו. הוולקן ממשיך את מסורת הדורות ומציע נגישות במחיר סביר לקאסטום.

הגרסה הנבחנת כאן היא גרסת הקאסטום, הנבדלת מהגרסה הרגילה בגלגל "21 ומגביהי כידון, בנוסף תקבלו רגליות קדמיות המורכבות על משככים אלסטיים שימנעו מהוויברציות להעניק לכם פוט-מסאז' מפנק.

קאסטום זול לחובבי הז'אנר
קאסטום זול לחובבי הז'אנר

כמו כל קאסטום ראוי לשמו, האופנוע הזה בנוי מהעבר, מחלומות נוסטלגיים על תקופות אחרות. הוולקן נראה כמו האופנועים עליהם חלמתם כשהייתם ילדים. חלומות אלו מקבלים ביטוי בבולמים המוסווים היטב ומעניקים אשליה של שלדה קשוחה. מציר המזלג אחורה מראה האופנוע שמנמן, מעוגל, נמוך וזורם. אבל מלפנים תמצאו גלגל "21 גבוה ורזה העומד בניגוד למראה הכללי. בתחילה היה קשה לבלוע את הניגוד, אבל במבט שני דווקא החיבור המחוספס בין החישוק הקדמי ליתר האופנוע מייצר ניגודיות הנותנת חיים למראה הכללי. הניגוד יוצר מראה מעניין ופחות סינתטי. פסי הקישוט הירוקים על המיכל משתלבים במראה הכללי. אלו על החישוקים קצת פחות.

המושב העמוק והרחב נראה מזמין למדי, מרופד ומפנק. כניסה לתוכו מגלה מושב נמוך, נמוך מאוד, עם עדיפות לרגליים קצרות. הרגליים נשלחות קדימה לרגליות המרוחקות, וכך גם הידיים. בנסיעה קצרה זה נחמד, אבל בנסיעה בין עירונית ממושכת הישיבה עם האגן הנמוך יחסית פשוט לא נוחה, במיוחד שמשענת הגב מעט רחוקה. שיוט במהירות של מעל 100 קמ"ש מחריף את הבעיה ומביא ללחץ על חוליות הגב התחתון. בנסיעה ארוכה משטרת האופנה גובה מחירים כבדים. יכול להיות שרוכבים ארוכים יותר, שלא ילכו לאיבוד בין המושב לכידון, ירגישו יותר בנוח.

המתלים קצרי המהלך מתאימים אולי לריחוף קל מעל חומר עננים ורוד ורך, אבל המציאות הישראלית מכה שוב ושוב בבולם האחורי, וזה מצדו מעביר את המחאה לרוכב. בנסיעה קצרה לפאב המקומי הפוזה שווה את המחיר, לדרך ארוכה יותר אפשר למצוא שותפים עדיפים.

אופנוע ברים ובתי קפה מושלם (צילום: סקוטרמן)
אופנוע ברים ובתי קפה מושלם (צילום: סקוטרמן)

מנוע ה-900 סמ"ק נעים, חלק וכמעט לא מורגש. תושבות אלסטיות בשלדה כמו גם בתושבות הכידון מנטרלות את מרבית הוויברציות, והתחושה סטרילית, חלקה ונעימה. מרבית 53 הסוסים במנוע יצאו לאספלט בשקט ובשלווה מבלי להטריד את הרוכב עד 3,500 סמ"ק, משם אין טעם להמשיך ולדחוק במנוע. כל הכוח שיודע לתת המנוע זמין ומוגש באופן נעים וחלק. תיבת חמש המהירויות מספיקה בהחלט, העברת ההילוכים נעימה, כולל 'קליק' קל המספר לך שהעברת הילוך. הרצועה המניעה את הגלגל האחורי תורמת גם היא לשקט ולחלקות הכללית של מכלולי ההנעה.

גם רוכבי קאסטום אוהבים לתת בראש, אבל לא זה הכלי המתאים. לעשות ספורט עם האופנוע הזה זה כמו לגרבץ עם ציפורן מחודדת. אתה יודע שזה לא יכול להיגמר טוב ועדיין לא מצליח להתאפק. התחושה בכידון מעורפלת למדי, ללא פידבק מהגלגל הקדמי. לזה תוסיפו את זוויות ההיגוי ומידות החישוק הקדמי המביאים להיגוי לא לינארי שפוגע בתחושת הביטחון. על אספלט שאינו חלק גם המתלים ישדרו חוסר נוחות. כל אלו לא ימנעו ממכם לגרד את הרגליות הארוכות בזוויות צנועות למדי.

את האופנוע קיבלנו עם תיקי צד נוחים ונאים שתרמו לשימושיות, כמו גם למראה הכללי. התחושה הכללית משדרת איכות גבוהה, אם כי כמה מחלקי הכרום יתגלו כפלסטיק צבוע, לא משהו שאינו מקובל ברמת המחיר של 65 אלפי שקלים.

פחות מוצלח למשימות בינעירוניות או ספורטיביות
פחות מוצלח למשימות בינעירוניות או ספורטיביות

אהבתי את המראה המושקע, עם קו מתעגל וברור העובר ממיכל הדלק דרך השלדה ועד לכנף האחורית, הישיבה הנמוכה מרגישה נכון בתוך העיר. כל עוד לא דוחפים את האופנוע מתקבל רייד נעים המאפשר ליהנות מהקסם של שתי בוכנות המניעות אופנוע הנראה טוב מאוד.

פחות אהבתי את הנוחות בשיוט מהיר בו תנוחת הישיבה גובה מחיר מהגב התחתון, ואת התחושה המערפלת מהמזלג.

בסך הכל מדובר בחבילה איכותית הנראית נהדר ומחליפה ידיים תמורת מחיר סביר של 65 אלפי שקלים – מחיר זהה לזה של VX950 מבית ימאהה.

מפרט טכני

מנוע 
תצורהוי-טווין, 903 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, SOHC, קירור נוזל
הזנת דלקהזרקת דלק, גופי מצערת בקוטר 34 מ"מ עם מצערת כפולה
הספק47.8 כ"ס (35 קילוואט) ב-5,700 סל"ד
מומנט7.9 קג"מ (77Nm) ב-3,700 סל"ד
קוטר קדח, מהלך בוכנה88.0, 74.2 מ"מ
יחס דחיסה9.5:1
הילוכים5
שלדה ומכלולים
תצורהעריסה כפולה מפלדה
מתלה קדמימזלג טלסקופי בקוטר 41 מ"מ, מהלך 150 מ"מ
מתלה אחוריזרוע אחורית עם מנגנון Uni-Trak ו-7 מצבי עומס קפיץ, מהלך 103 מ"מ
בלמיםקדמי: דיסק בקוטר 300 מ"מ עם קליפר צף 2 בוכנות; אחורי: דיסק בקוטר 270 מ"מ עם קליפר צף 2 בוכנות
צמיגיםקדמי: 80/90-21; אחורי: 180/70-15
ממדים
אורך כולל2,405 מ"מ
בסיס גלגלים1,645 מ"מ
גובה מושב685 מ"מ
זווית היגוי33 מעלות
מפסע182 מ"מ
מיכל דלק20 ל'
משקל מלא כולל דלק278 מ"מ
מחיר על הכביש כולל אגרות66,288 ש"ח

אודות סקוטרמן

סנילי, מתבלבל בין הגז לקלאץ' ובין ההילוכים לבלם. אם רק היה זוכר את הדרך הביתה היה מפסיק לרכוב...

עשוי לעניין אותך

Sherco-2019-010a

השקה מקומית: דגמי האנדורו 2019 של שרקו

שרקו ממשיכה באבולוציה המהירה והאיכותית שלה; דגמי האנדורו של 2019 - דו-פעימתיים ומרובעים - טובים ואיכותיים מתמיד, ויש גם דגמי פקטורי קרביים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO