קטגוריית הנייקדים הגדולים מתחממת וההשפעה כמובן זולגת מטה כשהיצרנים דואגים לספק את מאוויהם שם של הרוכבים הצעירים. אחרי שהימאהה הציגה את ה-MT125 (בתמונה), קטגוריית הרישיון הבינונית היא הבאה על הכוונת, ו-MT25 נראה כבר מסתובב בכבישי מלזיה.
אז מה יש לנו כאן ואיך זה בדיוק משפיע עלינו? כמו שכבר התרגלנו – הכל מתחיל באסיה. ככה קרה עם האח הספורטיבי, ימאהה הציגה לשוק האסיאתי את ה-YZF-R25 ואז הגיעה הגרסה האירופאית שמגיעה גם לישראל, ה-YZF-R3. ה-MT25 נראה כבר מסתובב בכבישי מלזיה, תמונות החלו לצוץ בבלוגים, ונראה כי האופנוע כבר כמעט מוכן לייצור, כך שזה עניין של זמן מועט עד שיוצג רשמית. לאירופה תגיע גרסה גדולה יותר, מבוססת על ה-YZF-R3, עם מנוע טווין מקביל המספק 42 כ"ס בגרסה הספורטיבית. אנחנו מאוד מקווים שלא ימותן עבור גרסת הנייקד.
כמובן שימאהה תיאלץ להתמודד עם השחקנים שכבר קיימים בשוק – ק.ט.מ דיוק 390, קאוואסאקי Z300 וההונדה CB300F שעדיין לא הגיע ארצה. סביר להניח שהימאהה יוצג כבר לקראת סוף השנה.
ימאהה MT-03 – מתחרים ישירים
- ק.ט.מ דיוק 390 – מנוע סינגל, 373.2 סמ"ק, 43 כ"ס.
- קאוואסאקי Z300 – מנוע טווין מקביל, 296 סמ"ק, 39 כ"ס
- הונדה CB300F – מנוע סינגל, 286 סמ"ק, 30.5 כ"ס (לא רשמי).