קליפורניה סופרבייק סקול הוא בית הספר הוותיק, הגדול והמפורסם בעולם לרכיבת מסלול. מי שהקים ומנהל את בית הספר הוא קית' קוד – מגדולי מדריכי רכיבת המסלול בעולם ומי שכתב את סדרת הספרים Twist of the wrist האייקוניים.
לבית הספר מספר סניפים וזכיינים ברחבי העולם, אשר מקיימים קורסי מסלול עם מדריכים מוסמכים של קליפורניה סופרבייק סקול ולפי תכנית הלמודים של קית' קוד, וכעת נוצר הקשר הישראלי עם בית הספר – בין היתר להנגשת תכני בית הספר לקהל הישראלי.
חברת יונומנט, חברה יוונית בבעלות שני ישראלים, יצרה לאחרונה שיתוף פעולה עם ספירוס קוטראס, הזכיין היווני של בית הספר, להפעלת קורסי רכיבה של קליפורניה סופרבייק סקול על מסלולים באירופה – בעיקר ביוון על המסלולים סרס ומגארה (3,186 מ' ו-2,400 מ' בהתאמה). החברה מציעה חבילות של קורסי רכיבה וימי מסלול ביוון, על גבי אופנועי הונדה CBR600RR ו-CBR1000RR, במסגרת התכנית של קליפורניה סופרבייק סקול.
החבילות כוללות 3 ימים ביוון, מהם יומיים מלאים על המסלול (מ-08:30 עד 17:00), ואפשרות לימי מסלול פתוחים עם אופנועי החברה (כולל מדריכים) או קורסים של בית הספר. כך למשל, יומיים מלאים של קורסים הכוללים את שלב 1 ושלב 2 (יום מלא כל אחד) יעלו 1,400 יורו, ושני ימי רכיבה פתוחים, ללא הדרכה אך עם הובלה, עזרה ולוגיסטיקה מלאה של החברה, יעלו 1,250 יורו. החבילות כוללות את ההדרכה, האופנועים (כולל צמיגים, דלק וסיוע טכני), כניסה למסלול, הסעות, לינה במלון וארוחת צהריים במסלול, אך אינן כוללות טיסות ליוון (כ-200 יורו לאדם). עבור תשלום של 20 יורו תקבלו צלם מקומי שמלווה את הקבוצה – גם על המסלול וגם מסביב – כשכל משתתף מקבל בסוף ימי ההדרכה חבילת תמונות מלאה.
המדריך שמעביר את קורסי הרכיבה הוא מדריך רשמי של קליפורניה סופרבייק סקול המגיע מבריטניה (ההדרכה כולה באנגלית), ואילו המדריכים המובילים קבוצות על המסלול הם יוונים, והם מוסמכים על ידי קליפורניה סופרבייק סקול וקית' קוד.
רוכבים אשר סיימו ימי הדרכה יכולים לקבל חבילת ימי מסלול במחיר מוזל, וכן ישנה אפשרות לשכור ציוד רכיבת מסלול מבית הספר.
בעונת 2018 שתתחיל באפריל מתוכננים 12 אירועים – חלקם בסרס וחלקם במגארה. לפרטים על תכני ומועדי הקורסים בעונת 2018 – היכנסו לאתר יונומנט.
מה לגבי ביטוח? יש בהיצע ביטוח לאופנוע? ביטוח רפואי כלשהו? או שברתי שילמתי?
לגבי המחיר, פאקינג קליפורניה סופרבייק סקול בחצי מהמחיר שלוקחים הישראלים שמתפעלים ימי מסלול בסרס (פרורייסינג,רייסטראק)… לא יאומן שעד היום גנבו אותנו.
לא מדוייק יוסי.
כפי שמצויין בידיעה – המחירים לא כוללים טיסות. רוב החבילות היקרות יותר שאתה מדבר עליהן כוללות 3 או 4 ימי רכיבה בפועל. אתה מוזמן לברר עם הספקים האחרים עלויות לחבילות של 2 ימי רכיבה, לא כולל טיסות, ולשתף את המידע הזה פה בתגובות.
יוסי ,כל הרוכבים שיוצאים לקורס או לטראק דיי של הבית ספר מחוייבים לעשות ביטוח גוף אקסטרים וביטוח ביטול השתתפות עצמית עד 2000 דולר, כך שהם מכוסים בשני המישורים. הביטוח עולה שמונה וחצי דולרים ליום.
כולל טיסה זה עוד כ200 יורו (ככה ציינתם בכתבה) עדיין זול יותר מהאלטרנטיבות הישראליות.
אגב ישראליות, הם משום מה לא מציינים בשום מקום עלויות של הקורסים, אז איך נדע? מה זה סוד?
ועדיין, הדרכה מקליפורניה סופרבייק סקול, לעומת הדרכה מ"הישראלי המהיר ביותר על 600 סמ"ק במסלול סרס" (טוב שלא ציינו עוד הנחות עבורו (הרוכב הכי מהיר עם קסדה צהובה ומכנס ירוק… נו באמת.
יוסי זה לא נכון ומטעה שאתה טוען שזה חצי מעלות הקורסים בבעלות ישראלים.
פה מדובר על יומיים רכיבה ולא 3, יום רכיבה עם אופנוע מושכר למעשה במתכונת של בית ספר זו עלות של בערך עוד 750 יורו לאותו יום נוסף, מה שגם החבילות שזילזלת בהן כוללות טיסות, ועם כל הכבוד מי שעומד מאחורי זה גם רצוי שירוויח קצת על הלוגיסטיקה והעבודה ואחרי הכל זה עסק, ועסק זו יחידה כלכלית.
בקשר להדרכה לא ניתן לפקפק בקליפורניה סופר בייק סקול כמובן, אבל לגמרי לא הייתי מזלזל גם באופציות האחרות, ובאמת שצרם לי הצורה שעשית זאת, בסופו של יום פרנסה של אנשים.
בשורה תחתונה זו יוזמה מבורכת של החברה החדשה שמשתפת פעולה עם קליפורניה סופר בייק סקול, זה יוצר תחרות נוספת בענף ואולי המחירים אפילו ישתפרו בעתיד.
בהצלחה לכולם.