קוואסאקי משדרגת את אופנוע הספורט-תיור שלה – ה-Z1000SX, ומתאימה אותו יותר לייעודו – ספורט-תיור למרחקים ארוכים, בהרכבה עם ציוד.
החברה טוענת שאחרי מחקר בקרב לקוחות ה-SX, התוצאה הייתה שאחד הגורמים הדורשים שיפור הוא מיגון הרוח. לכן מהשנה יש משקף 'דאבל באבל', שגם מתכוונן לגובה. פרט לכך, כדי להגביר את התאורה, החל מהשנה ה-SX מקבל פנסי LED קדמיים, שלטענת קוואסאקי מאירים פי 1.4 יותר מנורות ההלוגן הרגילות.
מבחינת ארגונומיה, בקוואסאקי מציידים את ה-SX במושב חדש, נוח יותר גם לרוכב וגם למורכב. יש גם תושבות ארגזי צד חדשות, נקיות יותר במראה, ומעתה כיוון עומס הקפיץ בבולם האחורי מתבצע על-ידי ברז חיצוני.
מערכת הזרקת הדלק חדשה, יש מחשב ניהול מנוע חדש, ויש חיישן אינרציה ב-6 צירים – כמו בהרבה אופנועי כביש חדשים. בקרת ההחלקה מגיעה כסטנדרט, וגם מערכת ABS מתקדמת לפניות, ויש 3 מצבי ניהול מנוע ואספקת כוח. לוח השעונים מקבל תצוגת הילוך נבחר, ויש תאורה להחלפת הילוך גם בנורה עצמאית וגם על מחט הסל"ד. המנוע, אגב, מקבל ל-2017 קלאץ' מחליק – גם כן פריט שהפך כמעט סטנדרטי השנה. לסיום הפרק המכאני נספר כי הבולמים עברו כיול מחדש, לצד הספורטיבי דווקא.
לסיום, ה-Z1000SX מקבל מתיחת פנים עיצובית קלה, עם אוריינטציה חזקה למשפחת הנינג'ה הספורטיבית.
כיוון עומס הקפיץ בבולם האחורי ע"י ברז חיצוני זה לא משהו חדש בדגם הזה