דף הבית / חדשות / קלן: סדרת אדוונצ'רים חדשה לק.ט.מ
image006

קלן: סדרת אדוונצ'רים חדשה לק.ט.מ

האדוונצ'רים של ק.ט.מ מגיעים עכשיו במידות 1090 ו-1290, כשלכל אחד מהם גרסת כביש וגרסת שטח קרבית R

בק.ט.מ מארגנים מחדש את משפחת האדוונצ'רים. המשפחה החדשה, שהתחילה ב-2013 עם ה-1190, התרחבה גם ל-1290 ול-1050, והשנה בק.ט.מ עושים קצת סדר. מעתה שתי משפחות אדוונצ'רים – 1090 ו-1290 (ה-1190 נגנז), ולכל אחד מהם גרסת כביש וגרסת שטח. יחד עם זאת, הסופר אדוונצ'ר 1290 ממשיך בייצור כרגיל

ק.ט.מ אדוונצ'ר 1090

האדוונצ'ר 1050 הבסיסי משנה את שמו ל-1090 כדי ליצור יותר זיקה למשפחה. מנוע ה-1,050 סמ"ק מטפס בהספקו מ-95 כ"ס ל-125 כ"ס (תהיה גם גרסה מוגבלת ל-95 כ"ס כדי שיהיה ניתן להגביל ל-A1, כלומר 47.5 כ"ס), וכן עוד שיפורים כמו מערכות אלקטרוניות ושיפורי בולמים.

האדוונצ'ר 1090 יגיע בשתי גרסאות – S בעלת אוריינטציית כביש ו-R מוטה שטח.

גרסת ה-S מגיעה עם חישוקים יצוקים בקוטר "19 מלפנים ו-"17 מאחור וצמיגי מצלר טורנס מוטי כביש עליהם, גובה מושב של 850 מ"מ, ולמעשה זה האדוונצ'ר 1050 שאנו מכירים, רק בשם חדש, מתיחת פנים עיצובית ומקום יותר מוגדר בליין הדגמים של ק.ט.מ. זה הדגם שיגיע אם אפשרות לגרסת A1.

ק.ט.מ אדוונצ'ר 1090S
ק.ט.מ אדוונצ'ר 1090S

על בסיס ה-1090 מציגים בק.ט.מ אופנוע חדש – האדוונצ'ר 1090R – אדוונצ'ר בעל אוריינטציית שטח מובהקת שמחליף את ה-1190R.

הבסיס המכאני זהה ל-1090, כולל מנוע שמפיק 125 כ"ס, רק שהגלגלים הוחלפו בו לחישוקי שפיצים במידות "21 מלפנים ו-"18 מאחור, והבולמים בעלי מהלך ארוך יותר – 220 מ"מ, ומתכווננים באופן מלא.

בנוסף, גרסת ה-R מקבלת מערכת ABS מתקדמת יותר הכוללת גם מצב שטח (גלגל אחורי מנותק, קדמי פועל), בקרת החלקה בעלת כמה מצבים וקלאץ' מחליק, והוא מגיע עם צמיגי דו"ש של קונטיננטל מדגם TKC80. יש גם ניהול מנוע עם 4 מצבי רכיבה- ספורט, כביש, גשם ושטח. פרט לכך הארגונומיה ניתנת לכיוון מלא – משקף הרוח, המושב, המנופים, הכידון והרגליות.

זה ככל הנראה האופנוע הקרוב ביותר לאדוונצ'ר 990 המיתולוגי.

ק.ט.מ אדוונצ'ר 1090R - אוריינטציית שטח
ק.ט.מ אדוונצ'ר 1090R – אוריינטציית שטח

סופר אדוונצ'ר 1290

ספינת הדגל האדוונצ'רים של ק.ט.מ נחלקת מעתה ל-3: הגרסה הקודמת מקבלת את האות T, ונוספו צמד גרסאות חדשות – R ו-S.

גרסת ה-S בעלת אוריינטציית הכביש היא גרסה זולה יותר ל-1290, שמחליפה בעצם את ה-1190 הרגיל. היא מגיעה עם חישוקים יצוקים בקוטר "19 ו-"17. הבולמים אלקטרוניים סמי-אקטיביים, כמו ב-1190 הקודם, ויש שפע של מערכות אלקטרוניות – מ-ABS משולב לפניות, דרך בקרת החלקה מתקדמת, 4 מצבי ניהול מנוע, ומסך TFT צבעוני בגודל "6.5. הספק המנוע – 160 כ"ס.

סופר אדוונצ'ר 1290S
סופר אדוונצ'ר 1290S

גרסת ה-R החדשה של הסופר אדוונצ'ר מציעה את חוויית האדוונצ'ר הגדול של ק.ט.מ, רק עם גלגלי "21 ו-"18 ומתלים ארוכי מהלך, וגם היא מחליפה את ה-1190R – רק כלפי מעלה. המנוע, גם כאן, מפיק לא פחות מ-160 כ"ס מ-1,301 הסמ"ק שלו.

הבולמים בעלי מהלך של 220 מ"מ, מתכווננים ידנית כמו בכל גרסאות ה-R, אבל פרט לכך האופנוע שופע אלקטרוניקה כמו C-ABS לפניות ולשטח, חיישן זווית, בקרת החלקה, 5 מצבי ניהול מנוע, ופנסי צד שנדלקים עם הטיית האופנוע.

סופר אדוונצ'ר 1290R
סופר אדוונצ'ר 1290R

אז תזכרו: מעתה אין יותר 1190 אלא אדוונצ'ר 1090 קטן יותר עם 125 כ"ס בשתי גרסאות – S ו-R, וסופר אדוונצ'ר 1290 ב-3 גרסאות: S, T ו-R.

סופר אדוונצ'ר 1290T
סופר אדוונצ'ר 1290T

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 47, רוכב על אופנועים 31 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

מטרו מוטור סיכום 2024

מטרו מסכמת את 2024 ומספקת תחזית ל-2025

מטרו מוטור מסכמת את הפעילות של 2024 אחרי 2 תמורות משמעותיות, מספקת תחזיות לשנת 2025, וחושפת את 35 הדגמים שיגיעו השנה ואת מחיריהם

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן