דף הבית / חדשות / קלן: קוואסאקי מציגה נינג'ה 650, וגם Z900 ו-Z650
NJA_9509
NJA_9509

קלן: קוואסאקי מציגה נינג'ה 650, וגם Z900 ו-Z650

ה-ER-6f מפנה את מקומו לנינג'ה 650 מודרני יותר, וגם הצצה ל-Z650 שנבנה על בסיס הנינג'ה 650 ו-Z900 חדש לגמרי

ה-ER-6f הוותיק מפנה את מקומו בליין הדגמים של קוואסאקי וגם השם ER נגנז, אבל על בסיס מנוע הטווין המקבילי של ה-ER והוורסיס קוואסאקי חושפת בקלן אופנוע ספורט-מתון חדש – הנינג'ה 650.

קוואסאקי נינג'ה 650
קוואסאקי נינג'ה 650

למרות השם המפוצץ והמחייב 'נינג'ה', אל תצפו לאופנוע ספורט קרבי וחד. מדובר בסך הכל על אופנוע ספורט רגוע למתחילים שיותר נראה ספורטיבי מאשר מחויב לכך. למעשה זהו המחליף המודרני של ה-ER-6f.

המנוע כאמור הוא הטווין המקבילי בנפח 649 סמ"ק שמגיע מה-ER-6 ומהוורסיס 650, אולם ל-2017 בוצעו בו שינויים כך שיתאים ליורו 4. כתוצאה מכך ההספק ירד בכ-3 כ"ס, אולם תצרוכת הדלק שופרה בכ-7%, ולטענת קוואסאקי הוא חלק, גמיש ומתאים לרוח האופנוע. המנוע מקבל השנה קלאץ' מחליק, שמעבר ליתרון הבטיחותי גם מאפשר פעולת מנוף רכה יותר.

השלדה חדשה לחלוטין – שלדת מסבך משולשי פלדה שמחליפה את שלדת הצינורות הקודמת. גם הזרוע האחורית המעוצבת חדשה, ומה שחשוב זה שהמשקל ירד ב-19 ק"ג תמימים ביחס לגרסה היוצאת, וכעת הנינג'ה 650 שוקל 193 ק"ג עם כל הנוזלים.

הבולמים פשוטים למדי – פרונט קונבנציונלי בקוטר 41 מ"מ, ללא כיוונים, ומאחור מונושוק שזז מהמקום הקודם שלו בצד ימין של האופנוע אל מרכז האופנוע, אם כי הוא עדיין כמעט אופקי. הוא מציע כיוון עומס קפיץ בלבד. הקליפרים חדשים, והאופנוע מגיע עם מערכת ABS מתקדמת של בוש מדגם 9.1M.

מה עוד חדש? ובכן, יש לוח שעונים מודרני עם צג LCD לצד שעון סל"ד אנלוגי. ניתן לכוון את נורת החלפת ההילוך, שהיא בעצם מחל הסל"ד עצמה. כשעולים בסל"ד היא הופכת לוורודה, וכשמגיע הסל"ד להחלפת הילוך היא הופכת לאדומה. נחמד. פרט לכך הוא מציע את כל הנתונים כמו מחשב דרך, תצרוכת דלק וכו'. משקף הרוח מתכוונן וניתן להרימו או להורידו מרחק של 60 מ"מ.

העיצוב – ברוח משפחת הנינג'ה וה-ZX-6R – נראה מעולה לטעמנו.

נראה מעולה!
נראה מעולה!

במילאנו: Z650 ו-Z900

בקוואסאקי מודיעים היום כי בתערוכת מילאנו יוצגו שני דגמים נוספים, ומשחררים תמונה בודדת של כל אחד מהם.

הדגם הראשון הוא ה-Z650. זהו בעצם האח העירום של הנינג'ה 650, והמפרט צפוי להיות דומה למדי.

ה-Z650 - אחיו העירום של הנינג'ה 650 - יוצג במילאנו
ה-Z650 – אחיו העירום של הנינג'ה 650 – יוצג במילאנו

הדגם השני, המעניין יותר, הוא ה-Z900 החדש – המחליף של ה-Z800.

ה-Z900 הוא אופנוע חדש לחלוטין ולא מתיחת פנים כזו או אחרת. המנוע – 4 צילינדרים בנפח 948 סמ"ק – נלקח מה-Z1000 והוקטן. הוא מספק 126 כ"ס, והוא מגיע עם קלאץ' מחליק. השלדה חדשה לחלוטין גם היא – בקוואסאקי זנחו את שלדת הקורות ועברו, גם כאן, לשלדת מסבך משולשי פלדה סקסית. המזלג הפוך, בקוטר 41 מ"מ, ובדיוק כמו הבולם האחורי הוא מציע כיווני עומס קפיץ ושיכוך החזרה. יש גם מערכת ABS ומערכת בקרת החלקה כסטנדרט.

ה-Z900 - יוצג גם הוא במילאנו
ה-Z900 – יוצג גם הוא במילאנו

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

SYM-ADX300-URI-02

חדש בארץ: סאן-יאנג ADX300 אדוונצ'ר

ה-ADX300 החדש של סאן-יאנג מגיע לישראל עם עיצוב אדוונצ'ר מודרני ועם אבזור ואלקטרוניקה מכובדים; המחיר: 36 אלף ש"ח

תגובה אחת

  1. Avatar

    תיקון בבקשה. ב z900 אין בקרת החלקה בכלל!

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן