מרוץ החימוש בגזרת הסופרבייק מגיע לשיא, ואיתו קצב פעימות הלב שלנו. אחרי שראינו את הסופרבייקס החדשים – הפיירבלייד של הונדה והג'יקסר 1000 של סוזוקי, בואו נראה את זה של קוואסאקי שהוצג בתערוכת קלן. ה-ZX-10RR הוא גרסת ההומולוגציה של אופנוע הסופרבייק העולמי של קוואסאקי, שזוכה בשלוש השנים האחרונות להצלחה אדירה במרוצי הסופרבייק. מה-ZX-10RR ייוצרו 500 יחידות בלבד – כמו שחוקי הסופרבייק מחייבים.

ה-ZX-10RR בנוי על בסיס ה-ZX-10R שהוצג כבר בשנה שעברה ונוסע על כבישי ארצנו, אולם הוא הדבר הקרוב ביותר לאופנועי הסופרבייק של קוואסאקי.
המנוע קיבל ראש חדש לגמרי עם פתיחת שסתומים גדולה יותר, כולל גלי זיזים חדשים, וכן ציפוי DLC על דחיפי השסתומים להורדת חיכוך. גל הארכובה חוזק גם הוא על מנת להתמודד עם תוספת הכוח לאורך עקומת הסל"ד. ההספק המרבי – 210 כ"ס עם ראם-אייר.
בתחום השלדה ומכלוליה יש חישוקי מרקזיני קלים יותר, שניתנים להרכבה גם על ה-ZX-10R ה'רגיל' (צמיג אחורי במידה 190/55). הקליפרים הקדמיים הם של ברמבו, מדגם מונובלוק M50, וכל המערכת – דיסקים של ברמבו בקוטר 330 מ"מ, משאבה רדיאלית של ברמבו והצנרת – מותאמת למרוצים ולביצועים הגבוהים ביותר. הבולמים הקדמיים הם של שוואה מדגם BFF הסופר-מתקדמים עם התא החיצוני, ומאחור בולם יחיד מדגם BFRC, גם הוא של שוואה וגם הוא הטוב ביותר שיש כיום לחברה היפנית.
מבחינת אלקטרוניקה יש מערכת ניהול מנוע מתקדמת עם מצערות חשמליות וחיישן אינרציה ב-6 צירים, ויש ABS למרוצים, מערכת בקרת החלקה מתקדמת – גם היא למרוצים, בקרת בלימת מנוע, בקרת זינוק, וקוויקשיפטר לשני הכיוונים.
סכמת הצביעה – בשחור-ירוק בלבד.
כמה שבא לנו לרכב על מכונת המרוץ המושחזת הזו. על מסלול כמובן.
תודה על העדכונים