מכונת המלחמה של אפריליה לסופרבייק – ה-RSV4 RR – משתדרגת, וכך גם גרסת הפקטורי (בתמונה בראש הידיעה) המיועדת לרייסרים. ה-RSV4 מקבל עוד אלקטרוניקה, עוד מתלים, עוד ביצועים ועוד טירוף.
המנוע, V4 עם 65 מעלות המספק 201 כ"ס, נשאר כמעט זהה לדגם הקודם, אם כי מעכשיו הוא עומד בתקנות יורו 4. מה שמעניין זו חבילת ה-APRC – חבילת האלקטרוניקה של אפריליה, שמקבלת השנה, בדור הרביעי שלה, כמה תוספות. מעתה היא כוללת יחידת אינרציה שמודדת תאוצה ב-6 צירים, ויש מצערת Ride-By-Wire חדשה (אפריליה היא הראשונה שהכניסה מצערות חשמליות לאופנועים בייצור סדרתי). ה-APRC כולל השנה מערכת בקרת החלקה עם 8 מצבים שניתנים לשינוי תוך כדי רכיבה, בקרת ווילי ב-3 רמות, בקרת זינוק, קוויקשיפטר לשני הכיוונים, מערכת בקרת מהירות בפיטס (למרוצים), בקרת שיוט, וכן מערכת ABS מתקדמת לפניות של בוש מדגם 9.1MP. גם מפות ניהול המנוע – ספורט, מסלול ומרוץ – מתעדכנות. יש גם מסך TFT צבעוני חדש שמרכז את כל המידע שהרוכב צריך, ויותר.
בתחום השלדה והמכלולים גם יש חידושים. ראשית, ה-RSV4 הוא הכלי היחיד שבו ניתן לכוון כל כך הרבה פרמטרים – מיקום המנוע בשלדה, זווית ההיגוי, ציר הזרוע האחורית וגובה הזנב, וכמובן – בולמים מתכווננים במלואם.
גרסת הפקטורי, המיועדת כאמור למתחרים, מקבלת השנה את הדור האחרון של בולמי האיכות מבית אוהלינס. מלפנים מזלג הפוך מדגם NIX ומאחור TTX. לטענת אפריליה, הבולמים החדשים מקצצים שנייה בזמני ההקפה. אז כח הרייסרים הישראלים – קדימה להסתער.
ה-RSV4 RR ה'עממי' יותר מקבל השנה שיפורים במערכת הבלימה. הדיסקים הקדמיים בעובי 5 מ"מ גדלים בקוטרם ל-330 מ"מ אימתניים, והם מצוידים בקליפרים רדיאליים מונובלוק של ברמבו מדגם M50 – הטופ של הייצור הסדרתי, ויש גם רפידות חדשות עם מקדם חיכוך גבוה יותר.
אפריליה מציעה גם שפע של חלקים נלווים, בעיקר כאלו המיועדים למרוצים, החל ממערכות פליטה, דרך משכך היגוי מתכוונן של אוהלינס, כיסויים לתושבות המראות, מנופים, ידיות, חישוקים מחושלים קלים, ועד תיק מיכל וכיסוי לאופנוע.
למה אין פה מסלול?