ק.ט.מ מפתחת גרסת תיור לדגם הסופר-נייקד שלה, הסופר דיוק 1290. האופנוע נצפה בעבר עובר מבחנים בכביש הציבורי, וכעת נראה שהוא עושה צעד נוסף לקראת ייצור.
ק.ט.מ מנסה לפנות גם לחובבי הטיולים ומנסה למצוא פתרון ספורטיבי. החברה אמנם הציגה את הסופר-אדוונצ'ר, שהוא למעשה ק.ט.מ אדוונצ'ר העושה שימוש במנוע ה-1,290 שמקורו בסופר דיוק, אך נראה כי היא מכוונת לפתרון עם הרבה יותר נטיית כביש. כפי שניתן לראות בתמונות, שהתפרסמו באתרים רבים ברשת בהם www.asphaltandrubber.com ו -www.motorcycle.com, מדובר בפועל בסופר דיוק משודרג. הכידון נראה גבוה יותר, יש משקף להתמודד עם רוח ברכיבות ארוכות, מסיכת החזית ארוכה ונמוכה יותר, ונראה כי שלדת הזנב חוזקה כדי להתמודד עם נשיאת משקל.
ה'סופר דיוק GT', כפי שכבר מכנים אותו ברשת, אמור למלא את החלל שנוצר לאחר הפסקת ייצור דגם ה-SMT, שהיה אופנוע אדוונצ'ר ספורטיבי עם גלגלים בקוטר "17. הבעיה היא שמאז הקטגוריה הלכה ותפסה תאוצה. דוקאטי ממשיכה לפתח את המולטיסטרדה, ב.מ.וו הציגה זה מכבר את ה-S1000XR, ונשאלת השאלה האם סופר דיוק 1290 עם משקף ייתן מענה, או שמא ק.ט.מ בכל זאת תיאלץ לפתח סופר אדוונצ'ר עם גלגלי "17 כדי לתת מענה ישיר למתחרים. מתחמם בגזרה.
קטגוריית האדוונצ'רים-כביש
- דוקאטי מולטיסטרדה, וי-טווין, 1,198.4 סמ"ק, 160 כ"ס.
- ב.מ.וו S1000XR, ארבעה צילינדרים בשורה, 999 סמ"ק, 160 כ"ס.
- טריומף טייגר ספורט, שלושה צלינדרים בשורה, 1,050 סמ"ק, 125 כ"ס.
מרגיש לי קצת כמו חילול קודש. למה לעשות דבר כזה? אגב מעניין אם טרנד גרסאות הטורינג שצץ לאחרונה באמת מוכר. אם הייתי מחפש טורינג הייתי קונה את האדוונצ'ר שלהם.