ק.ט.מ נצפתה בוחנת גרסת היפרמוטו / ספורט-תיור חדשה, שככל הנראה תישא את מנוע ה-890 הסמ"ק החדש עליו כתבנו לאחרונה. האם זאת תהיה גרסת SMT מוקטנת?
מבחינת המנוע – כפי שכבר כתבנו, בק.ט.מ נדרשים למחליף עבור מנוע ה-790 סמ"ק שלהם שמותקן ב-790 דיוק וב-790 אדוונצ'ר, זאת על-מנת להתמודד עם תקנות יורו 5, שמגבילות מאוד את המנועים הקיימים. בק.ט.מ בחרו להגדיל את הנפח ל-890 סמ"ק. המנוע יישאר בתצורת הטווין המקבילי, כשתוספת של 100-90 סמ"ק בקירוב תאפשר עוד 20-10 כ"ס.
האופנוע שבצילום 'נתפס' במבחנים ונושא תצורת היפרמוטו-תיור, שמאוד מזכירות את ה-SMT של ק.ט.מ שכבר אינו מיוצר. ה-SMT ׁׁ(ר"ת סופר מוטו טורינג) היה יציאה מגניבה של ק.ט.מ בעשור הקודם. הוא הוצג בשנת 2008 עם מנוע 990 סמ"ק אשר הפיק 115 כ"ס ו-9.8 קג"מ, ומהלכי מתלה ארוכים למדי. ייצורו הופסק בשנת 2013.
האופנוע שבתמונות נראה שממשיך את הקו העיצובי החדש של היצרן האוסטרי, עם מיכלי הדלק הנמוכים שנועדו להורדת מרכז הכובד ולחלוקת משקל סימטרית. מסיכת הפנים נראית מושתלת כלאחר יד, וככל הנראה לא תהיה בגרסה הסופית. אנו מניחים שבק.ט.מ ימשיכו עם הפנס הכפול שמופיע במרבית דגמיה לכביש. סביר מאוד להניח שגם כאן תורכב מערכת בקרת השיוט והתראה המבוססת לייזר כפי שראינו על גרסת ה-1290 סופר-אדוונצ'ר החדש, וכמובן אלקטרוניקה מודרנית כמו ABS להטיה, בקרת אחיזה, מצבי ניהול מנוע / אופנוע, מסך TFT ופנסי LED.
נמשיך לעדכן.