בק.ט.מ משחררים אנחת רווחה ומודיעים כי הצליחו לעמוד לעת עתה בדרישות תכנית ההבראה שאושרה על-ידי בית המשפט.
סיכום עד כה: פירר מוביליטי, החברה המחזיקה את המותגים ק.ט.מ, הוסקוורנה, גאס גאס ו-WP, בתקופת שפל ארוכה ובחובות עתק. הליך הבראה עצמית בן 90 יום החל בסוף חודש נובמבר 2024 והסתיים בחודש פברואר של השנה הנוכחית. בדיון שנערך באותה התקופה בבית המשפט, לקראת סיום הימים של תחילת הליך ההבראה העצמית, הוחלט שהבעלים יזרימו מכיסם בשלב הראשון 50 מיליון אירו על-מנת לחזור לפעילות הייצור באמצע חודש מרץ 2025 כך שהחברה תוכל לחזור לפעילות רציפה. לאחר מכן, עד 23 במאי 2025, כלומר סוף השבוע הנוכחי ו-90 יום נוספים, הבעלים התחייבו למצוא את הדרך להזרים 548 מיליון אירו נוספים – שהם 30% מסך החובות של הקבוצה. מתווה זה נועד לאפשר לק.ט.מ לחזור לפעילות שוטפת, לייצר אופנועים ולמכור אותם, וכן להכניס מזומנים שיאפשרו את המשך הפעילות.
הניסיון לחזור לייצור ולפעילות נעצר לאחרונה כאשר החברה האוסטרית נאלצה שוב לעצור ייצור. חלק מאותם ההסדרים כללו גם ביצוע 'תספורות' אגרסיביות לנושים, ובתוכם ספקי החלפים השונים. אלו, שלא הייתה להם ברירה אלא לקבל – לפי הדיווחים – בין 40% ל-60% מגובה החוב. חלק מהספקים בחרו לא להמשיך לעבוד עם ק.ט.מ. בשיחת זום שהתקיימה עם עובדי פסי הייצור באוסטריה לבין המנכ"ל חדש, גוטפריד נוימייסטר, דווח שק.ט.מ נאלצים להפסיק את הייצור לפחות עד 27 ביולי השנה, כלומר לפחות לעוד 3 חודשים.
היום (ג') – שלושה ימים לפני המועד האחרון – מדווחים בק.ט.מ כי הצליחו לגייס את ההון הדרוש, אשר אמור להבטיח את היכולת לחזור לייצור. על-פי ההערכות, הכסף הגיע מבג'אג' ההודית, אשר מחזיקה כחצי ממניות ק.ט.מ. אז בק.ט.מ השיגו את ההון הנדרש לאישור המשך הליך ההבראה והפעילות, אבל זה עדיין לא אומר שספקי החלפים השונים יחזרו לשתף פעולה בקרוב בשביל לאפשר את המשך הייצור.
נמשיך לעדכן.
לשופט הבנשרעולה שאישר ל-KTM את תוכנית ההבראה אין כנראה גל זיזים שנטחן לאבקה אחרי 30 אלף ק"מ !