בק.ט.מ חושפים את גרסאות הפקטורי של אופנועי המוטוקרוס 2024 – מדגמי 250SX-F ו-450SX-F, כשלראשונה מוטמעת באופנועים מערכת חדשה לשליטה על מאפייני המנוע והבקרות, לניטור מאפייני הרכיבה, ובאמצעותם גם בכיוון מערכת המתלים.
דגמי הפקטורי של ק.ט.מ מבוססים כמובן על דגמי המוטוקרוס של 2024, כשלשנה זו בק.ט.מ משחררים דגמי פקטורי ל-250SX-F ול-450SX-F. צמד הדגמים מקבלים רשימת תוספות מכובדת שמקרבים אותם לדגמי המרוץ הרשמיים של החברה, אך גם כמה שינויים מהותיים שייתכן שיגיעו גם לשאר דגמי המוטוקרוס והאנדורו בשנים הקרובות.
המערכת המעניינת ביותר היא היא CUO (ר"ת Connectivity Unit Offroad) – מערכת אלקטרונית חדשה של ק.ט.מ הכוללת יחידת מחשב מרכזעת היושבת מאחורי פלטת המספר, מקלט GPS היושב על הכנף הקדמית, ואפליקציה חינמית חדשה לטלפון הנייד המתחברת אל ה-CUO.
דרך האפליקציה ניתן כמובן לקבוע את רמת ההתערבות של בקרת האחיזה, וכן לקבוע את רמת בלימת המנוע, תגובת המצערת ובקרת הזינוק, או להפעיל ולבטל את הקוויקשיפטר. בנוסף, ניתן לבחור באחת מתוך מפות ניהול המנוע המוכנות למסלולים שונים כמו חול, שביל, קרקע קשה, קרקע יבשה או קרקע רטובה.
המערכת מנטרת את נתוני הרכיבה והאופנוע, ומציגה לרוכב את הנתונים – כולל במיקום ספציפי על המסלול. כך למשל, המערכת מציגה את נתוני המהירות במקום ספציפי על המסלול, המהירות המקסימלית והמהירות הממוצעת, נקודות תאוצה ונקודות תאוטה, הקפה אידיאלית (חיבור כל הקטעים הטובים ביותר להקפה אחת תאורטית מהירה ביותר), מצב תיבת ההילוכים, סל"ד מנוע, מצב מצערת, טמפרטורת נוזל קירור, בקרת אחיזה, מפה נבחרת, דופק של הרוכב, תאוצת G על האופנוע ומרחק קפיצה. הרוכב יכול להשתמש בנתונים כדי לשפר נקודות ספציפיות על המסלול או כדי להשוות עם חבר לרכיבה על אותו המסלול.
פיצ'ר מעניין נוסף הוא האפשרות לבצע כיוון בולמים ומתלים על-פי המלצת האפליקציה, המתחשבת בנתוני הרכיבה ובנתוני הרוכב – גובה, משקל וסגנון רכיבה, ברמת הרכיבה של הרוכב – בסיסי, מתקדם או מקצועי, וכן באופי המסלול – חולי, רך, בינוני או קשה.
פרט ל-CUO המעניין, צמד דגמי הפקטורי מקבלים עוד כמה שינויים ותוספות. ראשית יש שלדה חדשה, קלה ואלסטית יותר וצבועה בכתום, שמגיעה מניסיון המרוצים של קבוצת ק.ט.מ הרשמית. לטענת ק.ט.מ, השלדה החדשה משפרת את הדיוק בפניות. יש גם משולשים מכורסמים מצופים באנודייז ומתכווננים לאופסט. הבולמים כמעט זהים לאלו של דגמי המוטוקרוס הסדרתיים, כשעל הבולמים הקדמיים יש טבעות הגנה חדשות וכן מערכת לזינוק מהיר. מאחור ישנו לינק חדש עם ברגים בקוטר קטן יותר וכן עם מחזירי שמן בעלי פחות חיכוך. מערכת הלינקים מגיעה כם היא מאופנועי המרוץ של ק.ט.מ.
צמד המנועים (26.1 ק"ג ל-250 ו-26.8 ק"ג ל-450) מקבלים דוד פליטה סליפ-און של אקרפוביץ' הקל יותר גם הוא, וכן שרוול יניקה חדש ומשופר בתיבת האוויר. יש גם כונסים חדשים המשפרים את זרימת האוויר, וכן מגני שלדה עם אחיזה טובה יותר, מגן גחון מקרבון, מכסה קלאץ' מכורסם של הינסון, גריפים אפורים של ODI, חישוקי DID שחורים עם נאבות מכורסמות מצופות אנודייז וצמיגי דאנלופ GEOMAX MX34, שרשרת הינע בזהב, דיסק קדמי חצי-צף בקוטר 260 מ"מ הכולל מגן דיסק מקרבון, רגלית בלם אחורי מחוזקת, כיסוי מושב עם יותר אחיזה, גלגל שיניים אחורי בכתום, וכמובן גרפיקה עדכנית בהשראת אופנועי קבוצת המפעל של ק.ט.מ.
דגמי המוטוקרוס פקטורי של ק.ט.מ יוצגו בסבב הראשון של ה-AMA סופרקרוס בתחילת ינואר באנהיים, יגיעו לשוק האמריקאי בחודש פברואר, ולאחר מכן לשאר השוקים בעולם סביב חודש מרץ.