דף הבית / חדשות / ק.ט.מ: גרסאות המוטוקרוס פקטורי של 2025
2025 KTM SX-F FACTORY EDITIONS-9

ק.ט.מ: גרסאות המוטוקרוס פקטורי של 2025

כמדי שנה, ק.ט.מ חושפת את גרסאות הפקטורי של דגמי המוטוקרוס, הכוללים - פרט לשפע תוספות - מערכת מדידת נתונים מתקדמת לשליטה בניהול המנוע ובנתוני הרכיבה

בק.ט.מ חושפים את גרסאות הפקטורי של אופנועי המוטוקרוס 2025 – מדגמי 250SX-F ו-450SX-F, המבוססים כמובן על הדור החדש, כשגם השנה מוטמעת באופנועים המערכת החדשה שהוצגה בשנה שעברה לשליטה על מאפייני המנוע והבקרות, לניטור מאפייני הרכיבה, ובאמצעותם גם בכיוון מערכת המתלים.

2025 KTM SX-F FACTORY EDITIONS
2025 KTM SX-F FACTORY EDITIONS

צמד הדגמים מקבלים כרגיל רשימת תוספות מכובדת שמקרבים אותם לדגמי המרוץ הרשמיים של החברה, וזו כוללת שלדה שונה, קלה ואלסטית יותר הצבועה בכתום, שמגיעה מניסיון המרוצים של קבוצת ק.ט.מ הרשמית. לטענת ק.ט.מ, השלדה החדשה משפרת את הדיוק בפניות. יש גם משולשים מכורסמים מצופים באנודייז ומתכווננים לאופסט. הבולמים כמעט זהים לאלו של דגמי המוטוקרוס הסדרתיים, כשעל הבולמים הקדמיים יש טבעות הגנה חדשות וכן מערכת 'הולשוט' לזינוק מהיר. מאחור ישנו לינק חדש עם ברגים בקוטר קטן יותר וכן עם מחזירי שמן בעלי פחות חיכוך. מערכת הלינקים מגיעה גם היא מאופנועי המרוץ של ק.ט.מ.

צמד המנועים מקבלים דוד פליטה סליפ-און של אקרפוביץ' הקל יותר גם הוא, וכן שרוול יניקה חדש ומשופר בתיבת האוויר. יש גם כונסים אחרים המשפרים את זרימת האוויר, וכן מגני שלדה עם אחיזה טובה יותר, מגן גחון מקרבון, מכסה קלאץ' מכורסם של הינסון, גריפים אפורים של ODI, חישוקי DID שחורים עם נאבות מכורסמות מצופות אנודייז וצמיגי דאנלופ GEOMAX MX34, שרשרת הינע בזהב, דיסק קדמי חצי-צף בקוטר 260 מ"מ הכולל מגן דיסק מקרבון, רגלית בלם אחורי מחוזקת, כיסוי מושב עם יותר אחיזה, גלגל שיניים אחורי בכתום, וכמובן גרפיקה עדכנית בהשראת אופנועי קבוצת המפעל של ק.ט.מ.

בשנה שעברה הוטמעה מערכת ה-CUO (ר"ת Connectivity Unit Offroad) – מערכת אלקטרונית חדשה של ק.ט.מ הכוללת יחידת מחשב מרכזית היושבת מאחורי פלטת המספר, מקלט GPS היושב על הכנף הקדמית, ואפליקציה חינמית חדשה לטלפון הנייד המתחברת אל ה-CUO.

2025 KTM SX-F FACTORY EDITIONS-2
2025 KTM SX-F FACTORY EDITIONS-2

דרך האפליקציה ניתן כמובן לקבוע את רמת ההתערבות של בקרת האחיזה, וכן לקבוע את רמת בלימת המנוע, תגובת המצערת ובקרת הזינוק, או להפעיל ולבטל את הקוויקשיפטר. בנוסף, ניתן לבחור באחת מתוך מפות ניהול המנוע המוכנות למסלולים שונים כמו חול, שביל, קרקע קשה, קרקע יבשה או קרקע רטובה.

המערכת מנטרת את נתוני הרכיבה והאופנוע, ומציגה לרוכב את הנתונים – כולל במיקום ספציפי על המסלול. כך למשל, המערכת מציגה את נתוני המהירות במקום ספציפי על המסלול, המהירות המקסימלית והמהירות הממוצעת, נקודות תאוצה ונקודות תאוטה, הקפה אידיאלית (חיבור כל הקטעים הטובים ביותר להקפה אחת תאורטית מהירה ביותר), מצב תיבת ההילוכים, סל"ד מנוע, מצב מצערת, טמפרטורת נוזל קירור, בקרת אחיזה, מפה נבחרת, דופק של הרוכב, תאוצת G על האופנוע ומרחק קפיצה. הרוכב יכול להשתמש בנתונים כדי לשפר נקודות ספציפיות על המסלול או כדי להשוות עם חבר לרכיבה על אותו המסלול.

פיצ'ר מעניין נוסף הוא האפשרות לבצע כיוון בולמים ומתלים על-פי המלצת האפליקציה, המתחשבת בנתוני הרכיבה ובנתוני הרוכב – גובה, משקל וסגנון רכיבה, ברמת הרכיבה של הרוכב – בסיסי, מתקדם או מקצועי, וכן באופי המסלול – חולי, רך, בינוני או קשה.

גרסאות הפקטורי של שנת 2025 יגיעו לישראל במהלך השנה במקביל לגרסאות הרגילות, כאשר המחירים החל מ-62,990 ש"ח ל-250SX-F והחל מ-65,990 ש"ח ל-450SX-F.

קבוצת ק.ט.מ ארצות הברית עם דגמי הפקטורי 2025:

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

BMW-R1300GS-Test-007

ב.מ.וו: שיא מכירות נוסף גם ב-2024

שנת 2024 הסתיימה עם שיא מכירות נוסף של ב.מ.וו המשפר במעט את השיא שנקבע בשנה הקודמת, כאשר האדוונצ'רים הגדולים מובילים כצפוי את המכירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן