דף הבית / חדשות / ק.ט.מ: גרסת R ל-790 דיוק – בקרוב
KTM 790 Duke R

ק.ט.מ: גרסת R ל-790 דיוק – בקרוב

ק.ט.מ תחשוף בתערוכות סוף השנה את הגרסה הקרבית יותר של ה-790 דיוק החדש, עם בולמים מתכווננים ועוד כמה שיפורים

המהלך הזה היה צפוי, אבל עכשיו הוא מקבל חותמת כמעט רשמית: ק.ט.מ תחשוף באחת מתערוכות סוף השנה (קלן או מילאנו) גרסת R קרבית ל-790 דיוק החדש שלה.

המגזין BikeSocial מפרסם תמונת 'ריגול' של מבחנים לגרסת ה-R החדשה של הק.ט.מ 790 דיוק, כשהוא כמעט מוכן לייצור. בתמונה ניתן לראות שגרסת ה-R צבועה בסכמה 'צעקנית' יותר משל הגרסה הרגילה, כשסכמת הצביעה תואמת את זו של שאר גרסאות ה-R של ק.ט.מ – יותר לבן על הרבה כתום, וחישוקים שצבועים בכתום.

אבל מעבר לסכמת הצביעה, גרסת ה-R של ה-790 דיוק תציע מכלולי שלדה איכותיים יותר משל הגרסה הרגילה. כך למשל, הקליפרים הקדמיים הרדיאליים הם של ברמבו במקום הקליפרים הממותגים ק.ט.מ בגרסה הרגילה, ונראה שגם הדיסקים הקדמיים גדולים יותר – ככל הנראה 320 מ"מ במקום ה-300 מ"מ שבגרסת המקור. לא פחות חשובים מהבלמים אלו הבולמים, שבגרסת ה-R יציעו הידראוליקה איכותית יותר וכיוונים מלאים של עומס קפיץ, שיכוך כיווץ ושיכוך החזרה, זאת לעומת הבולמים הלא מתכווננים (למעט עומס קפיץ מאחור) של הגרסה הרגילה.

גם תנוחת הרכיבה קרבית יותר, כשנראה שגרסת ה-R תקבל רגליות רוכב הממוקמות גבוה ואחורנית יותר, וככל הנראה הן תהיינה מתכווננות ברמה זו או אחרת. גם מנופי הבלם והקלאץ', וכן רגליות הבלם וההילוכים, צפויים להיות איכותיים יותר מגרסת המקור. אנחנו מעריכים שגם תהיה הורדת משקל כזו או אחרת, וייתכן שגם ניהול מנוע שונה שיאפשר ביצועי מנוע טובים יותר.

החשיפה הרשמית, כאמור, באחת מתערוכות סוף השנה.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 47, רוכב על אופנועים 31 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

BMW HP2 Megamoto

נוסטלגיה: ב.מ.וו HP2 מגהמוטו

ה-HP2 - ביצועים גבוהים - היה חלק מחטיבת הביצועים של ב.מ.וו; המגהמוטו היה ההיפרמוטארד הקרבי והייחודי של משפחת הבוקסרים הביצועיסטית של תחילת שנות ה-2000

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן