דף הבית / חדשות / ק.ט.מ: דו-פעימתיים מוזרקים – כבר במאי הקרוב
KTM 250EXC 2017

ק.ט.מ: דו-פעימתיים מוזרקים – כבר במאי הקרוב

ק.ט.מ מודיעה רשמית שבמאי יושקו ה-250EXC TPI וה-300EXC TPI - אנדורו דו-פעימתיים עם מערכת הזרקת דלק תואמת יורו 4

כבר יותר מ-3 שנים שאנחנו יודעים שבק.ט.מ עובדים על מערכת הזרקת דלק למנועי האנדורו הדו-פעימתיים שלהם. בשנה שעברה, בהשקה העולמית לדגמי האנדורו של 2017, גם הודיעו מהנדסי ק.ט.מ כי בשנת הדגם 2018 המנועים של ה-250EXC וה-300EXC יעברו למערכת הזרקת דלק של מיקוני, ובשל כך הוחלף קרבורטור הקייהין PKW הוותיק באחד של מיקוני, כשלב ביניים עד כניסת מערכת ההזרקה – כאמור בדגמי 2018. כעת משחררים בק.ט.מ פרטים נוספים, אך לא מלאים, על המנועים המוזרקים החדשים שלהם.

מנוע ה-250/300EXC TPI של 2018
מנוע ה-250/300EXC TPI של 2018

ראשית, המנועים עצמם זהים לאלו החדשים שהוצגו בדגמי ה-250EXC וה-300EXC של 2017. מערכת ההזרקה תהיה כמובן של מיקוני, ובק.ט.מ מציינים שהיא חוסכת את הצורך לתדלק בתערוכת של דלק ושמן, כלומר מיכל השמן יהיה נפרד ובתוך מיכל הדלק יאוחסן דלק נקי בלבד. בק.ט.מ מספרים גם שתצרוכת הדלק תרד באופן משמעותי, כי אופי המנוע ישתנה גם הוא, לטובה, וכי לא יהיה צורך יותר בג'טינג וכיווני קרבורטור שכן המערכת תדע להתאים את עצמה לגובה (לחץ) ולטמפרטורת האוויר. יחד עם זאת, בק.ט.מ לא מפרטים עדיין על סוג המערכת שפותחה בשיתוף מיקוני, ואומרים שאת הפרטים המלאים ימסרו בהשקה העולמית לעיתונות של דגמי 2018, שתתקיים באירופה במאי הקרוב, כלומר בעוד 3 חודשים. צמד הדגמים ייקראו מעתה 250EXC TPI ו-300EXC TPI (ר"ת Transfer Port Injection).

משיחות שערכנו עם מהנדסי אופנועי האנדורו של ק.ט.מ בהשקה לעיתונות של דגמי 2017, נמסר לנו שלא יהיה מדובר במערכת הזרקה ישירה לתוך הצילינדר, אולם גם לא מדובר במערכת הזרקה שפשוט מחליפה את הקרבורטור (כלומר המזרק לא יזריק תערובת דלק-שמן אלא דלק בלבד). מערכת ההזרקה החדשה תהיה משהו בין לבין. להערכתנו מדובר בהזרקה המחליפה את הקרבורטור כמספק תערובת אוויר-דלק לבית גל הארכובה, עם מערכת שימון נפרדת בעלת תאים נפרדים.

המעבר להזרקת דלק באופנועים הדו-פעימתיים של ק.ט.מ נובע מתקנות זיהום האוויר המחמירות יורו 4 שנכנסו לתוקף באירופה ב-1.1.17. המנועים הדו-פעימתיים לא יכולים לעמוד בתקנות אלו ללא הגבלות קשות על המנוע, ולכן לק.ט.מ לא הייתה ברירה אלא לפתח מערכת הזרקת דלק נקייה. מנכ"ל ובעלים ק.ט.מ, סטפן פירר, אמר בראיון כבר לפני כשנתיים שמערכת הזרקת הדלק מוכנה לייצור, אולם היא עדיין איננה עוברת לייצור סדרתי משום שהיא עלולה לייקר את צמד ה-250EXC וה-300EXC ולהביא אותם לרמות המחירים של ה-450EXC-F וה-500EXC-F. כרגע לא ברור עדיין מה יהיה התמחור של צמד ה-TPI החדשים. עוד לא ברור מה יעשו יצרנים אחרים, כמו שרקו, גאס גאס ו-TM, המייצרים אופנועי אנדורו דו-פעימתיים עם רישוי כביש, והאם אופנועיהם יעמדו בתקנות יורו 4.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

Voge 300 Rally Action

מודעה: מוטו 24 מחפשת רוכבי שטח חובבים ואמיצים

במוטו 24 מציעים מספר מסגרות לרוכבים חובבים המעוניינים להתמקצע על ווג 300 ראלי החדש - אדוונצ'ר קטן עם יכולות שטח גבוהות

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן