ק.ט.מ צפויים להציג גרסה נוספת של ה-1290 סופר דיוק R – עם בולמים חשמליים סמי-אקטיביים של WP.
ספינת הדגל בליין אופנועי הכביש של ק.ט.מ והאופנוע הספורטיבי ביותר כיום בליין הדגמים של היצרנית הקטומה הוא ה-1290 סופר דיוק R. בשנת 2020 הדגם יצא בגרסתו השלישית, כשבק.ט.מ בנו מסביב למנוע ה-1,301 סמ"ק אופנוע חדש לחלוטין. זה אומר שלדה חדשה, מתלים חדשים כולל זרוע אחורית חדשה, מכלולי שלדה מהטופ שיש לתעשייה להציע, ומערכת אלקטרוניקה סופר-מתקדמת הכוללת כמעט את כל מה שאפשר לזרוק על אופנוע כביש. בגרסה זו הבולמים של WP מדגם APEX, עם כיוונים מלאים מלפנים ומאחור.
בק.ט.מ צפויים להציג גרסת 'איבו' (EVO) אשר מחליפה את הבולמים המכנו-הידראוליים בבולמים חשמליים סמי-אקטיביים שמגיעים מה-1290 סופר דיוק GT. בכך ק.ט.מ תיישר קו בנושא זה עם הגרסאות הבכירות של הב.מ.וו S1000R, אפריליה טואונו V4 פקטורי והדוקאטי סטריטפייטר V4S.
מנוע ה-LC8 – וי-טווין בנפח 1,301 סמ"ק ו-75 מעלות בין הצילינדרים – צפוי להישאר ללא שינוי עם הספק מקסימלי של 180 כ"ס ב-9,500 סל"ד ומומנט העומד על 14.27 קג"מ. הבלמים הקדמיים עם קליפרים רדיאליים מונובלוק של ברמבו מדגם Sylema, על דיסקים בקוטר 320 מ"מ. הצמיג האחורי, אגב, במידה 200/55ZR17.
מבחינת אלקטרוניקה גם לא צפוי שינוי, ה-1290 סופר דיוק R מציע מערכת למדידת אינרציה IMU של בוש ב-6 צירים, ויש 4 מצבי ניהול מנוע ואופנוע – גשם, כביש, ספורט ומסלול (מסלול הוא אופציונלי) – כשכל אחד מהם משפיע על המערכות והבקרות כמו ה-ABS להטיה (כולל מצב סופרמוטו), בקרת האחיזה מהדור האחרון של ק.ט.מ, בקרת הווילי ובקרת ההחלקה. יש כמובן קוויקשיפטר לשני הכיוונים, פנסי LED, ויש מסך TFT צבעוני בגודל "5, שכמובן מתממשק לטלפון הסלולרי.
בק.ט.מ טרם חשפו רשמית את גרסת האיבו, והם צפויים לעשות כך בשבועות הקרובים. קרוב לוודאי שגרסה זו תגיע גם לישראל.
בתמונה: ק.ט.מ 1290 סופר דיוק RR – גרסת הקצה הספורטיבית שהוצגה לאחרונה.