מיד לאחר הצגת גרסאות ה-SMC-R בנפחים 390 ו-125 סמ"ק מציגים בק.ט.מ על אותה הפלטפורמה את גרסאות האנדורו R עם חישוקי שפיצים במידות 21″ ו-18″.
בק.ט.מ ממשיכים כצפוי להרחיב את פלטפורמת משפחת ה-390 ו-125 סמ"ק, כאשר הם מציגים גרסאות דו-שימושיות בנפחים האלה עם יכולות משולבות של כביש ושטח. הגרסה הבכירה – 390 אנדורו R – מושכת כמובן את המכלולים מה-390 דיוק וה-390SMC-R, כשזה כולל את מנוע הסינגל בנפח 399 סמ"ק עם 45 כ"ס ב-8,500 סל"ד וכמעט 4 קג"מ ב-7,000 סל"ד (נתוני הסל"ד לא פורסמו אבל זה הגיוני לאור הנתונים הזהים לגרסת הסופרמוטו). כמו באח עם חישוקי 17″, מיקום תיבת האוויר נמצא מעט גבוה יותר לעומת הנייקד, על-מנת לאפשר מרווח גחון גבוה יותר. יש מערכת פליטה שונה וקלה יותר, וקלאץ' מחליק למניעת נעילת גלגל אחורי בהורדת הילוכים אגרסיבית. בשלב זה אין אזכור לאופציה לקוויקשיפטר. יש שני מצבי רכיבה – כביש ואנדורו.

שלדת הפלדה החדשה שהוצגה בפלטפורמה נמצאת כאן כמובן, כשיש שלדת זנב פריקה מאלומיניום. מלפנים נמצא מזלג קדמי מסוג קארטריג' פתוח של WP בקוטר 43 מ"מ, שכולל כיוון שיכוך כיווץ והחזרה ב-30 קליקים – כיוונים שיש גם לבולם ה-WP APEX מאחור (כאן עם 20 קליקים מקצה לקצה). בשני הצדדים יש מהלך גלגל של 230 מ"מ. בסיס הגלגלים עומד על 1,475 מ"מ, מרווח הגחון על 272 מ"מ, גובה המושב על 890 מ"מ והמשקל היבש על 159 ק"ג לפני מילוי 9 הליטר במיכל הדלק. חישוקי השפיצים במידות 21″ מלפנים ו-18″ וצמיגים במידות 90/90 ו-140/80 הנעולים עם צמיגי מצלר קארו 5. מערכת הבלימה מורכבת מדיסק קדמי בקוטר 285 מ"מ, קליפר רדיאלי של BYBRE ודיסק אחורי בקוטר 240 מ"מ.
מבחינת אלקטרוניקה, ה-390 אנדורו R החדש מגיע עם מערכת ABS המאפשרת ניתוק ה-ABS מהגלגל האחורי או ניתוק מלא משני הגלגלים. יש מסך TFT חדש בגודל 4.2″ – כמו בסופרמוטו, ויש מערכת תאורת LED היקפית.
כמו בשאר הדגמים, גרסת ה-125 מיועדת לנוער בתחילת דרכו הדו-גלגלית, כאשר התפריט עם מנוע סינגל בנפח 124 סמ"ק עם 14.8 כ"ס, בולמים פשוטים יותר – כלומר מזלג WP בקוטר 43 מ"מ (כמו ה-390) אך ללא אפשרויות כיוונון, ומשקל יבש של 152 ק"ג.
אנחנו עדיין מחכים להצגת ה-390 אדוונצ'ר R החדש, אבל לבינתיים האח הקטן של ה-690 אנדורו R (ביחד עם גרסת הסופרמוטו) מתייצב מול הסוזוקי DR-Z4S ו-DR-Z4SM החדשים ל-2025, שפחות חזקים אבל מצד שני קלים יותר. שתי גרסאות האנדורו R החדשות צפויות להגיע לישראל לקראת אמצע 2025, כאשר מחירים טרם נקבעו.