דף הבית / חדשות / ק.ט.מ חושפת את ה-1290 סופר דיוק R – החיה 3
KTM-1290-SuperDuke-R-2020-007

ק.ט.מ חושפת את ה-1290 סופר דיוק R – החיה 3

שלדה חדשה קשיחה יותר, מנוע חזק יותר, אלקטרוניקה משופרת ועיצוב רדיקלי ומחודד מבעבר; קבלו את 'החיה 3' של ק.ט.מ - ה-1290 סופר דיוק R

אחרי טיזרים רבים ששחררה בשבועות האחרונים, ק.ט.מ חושפת את הדור השלישי של 'החיה' – ה-1290 סופר דיוק R – עם שלדה חדשה וקשיחה יותר, משקל נמוך יותר, מנוע חזק יותר, חבילת אלקטרוניקה משופרת ועיצוב רדיקלי מתמיד.

ק.ט.מ 1290 סופר דיוק R - דור 3
ק.ט.מ 1290 סופר דיוק R – דור 3

בק.ט.מ לקחו את ה-1290 סופר דיוק R, ושיפרו אותו בכל מקום אפשרי. על אך הדמיון לגרסה הקודמת – החיה 2 – מדובר באופנוע כמעט חדש לחלוטין. כך למשל, השלדה בגרסת 2020 חדשה לחלוטין, כשלטענת ק.ט.מ יחד עם המנוע כגורם נושא עומס מרכזי מדובר על קשיחות לפיתול הגדולה פי 3 מהדגם היוצא, מה שאומר התנהגות ספורטיבית הרבה יותר. במקביל, בק.ט.מ עבדו על הורדת משקל, והצליחו לגלח 6 ק"ג מהדגם הקודם, כשכעת המשקל עומד על 185 ק"ג. הורדת המשקל התבצעה מכל מקום אפשרי: מהגלגלים, הבלמים, הזרוע האחורית, מגל הארכובה החדש, משלדת הזנב שעשויה משילוב של אלומיניום וקרבון, ועוד.

מנוע ה-LC8 – וי-טווין בנפח 1,301 סמ"ק ו-75 מעלות בין הצילינדרים, מקבל כאמור גל ארכובה חדש וקל יותר, וכן שינויים נוספים כמו מזרקים חדשים. ההספק המקסימלי מטפס ל-180 כ"ס ב-9,500 סל"ד (בקודם 177 כ"ס), והמומנט המקסימלי עומד על 14.27 קג"מ אימתניים. כאמור, המנוע משמש כגורם נושא עומס מרכזי, וכך למשל הזרוע האחורית החד-צדית מעוגנת ישירות אליו, ויש מערכת לינקים פרוגרסיבית. הבולמים של WP מדגם APEX, כמובן עם כיוונים מלאים מלפנים ומאחור, והבלמים הקדמיים מקבלים קליפרים רדיאליים מונובלוק של ברמבו מדגם Sylema, על דיסקים בקוטר 320 מ"מ. הצמיג האחורי, אגב, במידה 200/55ZR17.

החיה 3 - חזקה יותר, קלה יותר, קשיחה יותר, טכנולוגית יותר
החיה 3 – חזקה יותר, קלה יותר, קשיחה יותר, טכנולוגית יותר

מבחינת אלקטרוניקה, ה-1290 סופר דיוק R מקבל מערכת למדידת אינרציה IMU של בוש ב-6 צירים, ויש 4 מצבי ניהול מנוע ואופנוע – גשם, כביש, ספורט ומסלול (מסלול הוא אופציונלי) – כשכל אחד מהם משפיע כעל המערכות והבקרות כמו ה-ABS להטיה (כולל מצב סופרמוטו), בקרת האחיזה מהדור האחרון של ק.ט.מ, בקרת הווילי ובקרת ההחלקה. יש כמובן קוויקשיפטר לשני הכיוונים, פנסי LED, ויש מסך TFT צבעוני בגודל "5, שכמובן מתממשק לטלפון הסלולרי.

העיצוב, כאמור, מתחדד, ולטעמנו הק.ט.מ 1290 סופר דיוק R הוא אחד הכלים היותר סקסיים, שפשוט דורשים שירכבו עליהם חזק. ק.ט.מ אמיתי!

הק.ט.מ 1290 סופר דיוק R צפוי להגיע ארצה ברבעון הראשון של 2020. מחיר טרם פורסם.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 41, רוכב על אופנועים 25 שנה ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

MP3-HPE-Launch-013

פיאג'ו MP3 300 במבחן ארוך טווח – דיווח ראשון

הפיאג'ו MP3 300 HPE Sport החדש אמור לשפר את החסרונות של ה-300 הקודם; לקחנו אותו למבחן ארוך טווח של חצי שנה כדי לענות על כמה שאלות

תגובה אחת

  1. קול-בי קריינות ודיבוב

    כמה עוד אפשר? כמה עוד צריך? לכו לכיוון החשמלי, שלא תישארו עם מיכל דלק ביד. 🤣

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO