בק.ט.מ חושפים את ה-1290 סופר דיוק RR של 2023, אשר מציע רק צביעה שונה לכלי האקזוטי שמציע יחס משקל / הספק של 1:1 עם שימוש נרחב בקרבון, מערכת בולמים איכותית יותר ואלקטרוניקה מעודכנת. גם השנה, רק 500 יחידות ייוצרו לכל העולם.
בק.ט.מ מוציאים לשנת 2023 מקבץ חדש לגרסת הקצה של ה-1290 סופר דיוק R. ה-RR מיועד בעיקר לאספנים או לרוכבי מסלול – כאשר גם לישראל הגיעו מספר יחידות של דגם 2022. גם השנה יגיעו לייצור 500 יחידות בלבד, הנבדלות רק בצביעה שונה ושחורה לשנה הנוכחית.
הק.ט.מ 1290 סופר דיוק RR שוקל פחות מהגרסה ה'רגילה' ומעמיד את המאזניים על 180 ק"ג (משקל רטוב ללא דלק). 9 ק"ג הופחתו על-ידי שימוש נרחב בקרבון – כמו לדוגמה בפיירינג, מגן השרשרת, מגן הבוץ, מגן הגחון ושלדת הזנב – כאן עם מושב יחיד. חישוקים מכורסמים בעלי 7 חישורים מפחיתים 1.5 ק"ג נוספים, המשולשים 320 גרם, ומצבר ליתיום-יון שמפחית עוד 2.5 ק"ג. נתוני המנוע נשארים על 180 כ"ס ב-9,500 סל"ד ממנוע הוי-טווין בנפח 1,301 סמ"ק, ונתון המומנט על 14.27 קג"מ. יחס ההספק / משקל עומד כאן על 1:1 מרשימים.
הבולמים של WP מדגם Apex Pro 7548 מלפנים ו-Apex Pro 7746 מאחור (דגם APEX בגרסה הרגילה) – כמובן עם כיוונים מלאים. ניתן גם לשלוט על אורך הבולם האחורי וגובה הזנב לחידוד יכולת הפנייה. יש משכך היגוי מתכוונן מדגם Apex Pro 7117, וה-RR מגיע עם צמיגי מישלין פאוור קאפ 2 לטובת ביצועי המסלול. יש גם רירסט מתכוונן, ומשולש עליון פקטורי,
שדרוגים נוספים הם מפלט מטיטניום של אקרופוביץ', ומצערת המופעלת על-ידי סיבוב קצר יותר מהמקורית לטובת תגובה מהירה וחדה יותר. מערכות האלקטרוניקה המתקדמות של הדגם הרגיל נשארות כמובן, כאשר ב-RR מערכת בקרת האחיזה פחות רגישה ופחות מתערבת בכל מצבי ניהול המנוע, ומצב הספורט כאן משנה את שמו ל-Performance ומאפשר לרוכב לקבוע את מידת ההתערבות של כל בקרה.
בק.ט.מ ייצרו 500 יחידות בלבד מה-1290 סופר דיוק RR, כאשר המחיר מוערך בכ-20% יותר מהדגם הרגיל, כלומר להערכתנו כ-180,000 ש"ח ויותר בישראל.