דף הבית / חדשות / ק.ט.מ חושפת את ה-890SMT החדש
509905_MY23 KTM 890 SMT_Static_Road_Legel_Bike_Static

ק.ט.מ חושפת את ה-890SMT החדש

בק.ט.מ מחזירים את השם SMT לחיים - כיום בגרסת ספורט-תיור שמתבססת על פלטפורמת דגמי ה-890, עם חישוקי "17 ו-105 כ"ס

בק.ט.מ חושפים את ה-890SMT החדש כגרסת ספורט תיור על-בסיס פלטפורמת משפחת ה-890, עם חישוקי "17 ועם אלקטרוניקה מלאה.

ה-SMT ׁׁ(ר"ת סופרמוטו טורינג) של ק.ט.מ הוצג כמעין היפרמוטו-תיור מגודל בשנת 2008. למקורי היה מנוע 990 סמ"ק, 115 כ"ס ו-9.8 קג"מ, יחד עם מהלכי מתלה ארוכים למדי. הפלטפורמה הייתה ה-990SM שקיבל פיירינג קדמי. הוא נמכר גם בישראל במספרים קטנים יחסית וייצורו הופסק בשנת 2013.

ק.ט.מ 890SMT
ק.ט.מ 890SMT

ה-890SMT לא בא בהפתעה, כי מאז שנת 2019 אנחנו כותבים על הדגם הצפוי, כאשר בשנת 2021 פורסמו גם תמונות ריגול ברורות של ה-SMT עם צפי להשקה כבר באותה השנה. כאמור, בק.ט.מ בחרו להוריד את היד מהמצערת ולחכות עד לשנת 2023 בכדי להחזיר את שם העבר לשוק.

המנוע נלקח מהמדף, כלומר טווין מקבילי שנמצא גם בגרסאות ה-890 אדוונצ'ר עם הספק של 105 כ"ס (אדוונצ'ר) ועד 121 כ"ס (דיוק). פה נבחר קצה הסקאלה התחתון של ההספק, עם 105 כ"ס ב-8,000 סל"ד ו-10 קג"מ. בולמי ה-WP מספקים מהלך של 180 מ"מ, וזאת באמצעות מזלג הפוך APEX מלפנים בקוטר 43 מ"מ ובולם WP APEX יחיד מאחור, שניהם עם יכולות כיוונון מלאות. הזרוע האחורית חדשה וארוכה יותר, ונועדה גם להעביר משקל לחלקו הקדמי של ה-890SMT. לטובת נושא זה גם מגיע מיכל הדלק החדש, בנפח 15.8 ליטר, שממקם את הרוכב קדימה יותר מה-890 אדוונצ'ר, וגם מושב שטוח.

יש כמובן חישוקי "17 לטובת יכולות הכביש, עם צמיגי מישלין PowerGP במידות 120/70 מלפנים ו-180/55 מאחור.יש בלמי ברמבו עם צמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ וקליפרים בעלי 4 בוכנות מפנים, ודיסק אחורי יחיד בקוטר 260 מ"מ. מערכת ה-ABS נועדה גם להטיות, ויש מצב סופרמוטו שנועד לאפשר להיכנס לפנייה בהחלקה. המשקל היבש עומד על 194 ק"ג.

מכונת הפיתולים החדשה של ק.ט.מ
מכונת הפיתולים החדשה של ק.ט.מ

חבילת האלקטרוניקה כוללת מצערות חשמליות עם 3 מצבים, ומצב מסלול נוסף אופציונלי (בתשלום) המאפשר לכוון את תגובת המצערת ואת בקרת האחיזה ב-10 שלבים. יש גם מסך TFT צבעוני בגודל 5″ המתממשק לסלולר ופנסי LED היקפיים. בתוספת תשלום ניתן להוסיף בקרת החלקה (MSR), קוויקשיפטר דו-כיווני, בקרת שיוט וידיות מחוממות.

העיצוב ממשיך את השפה העיצובית של ק.ט.מ ושל משפחת דגמי ה-890, כאשר בניגוד לגרסאות המבחן שנראו בשנים האחרונות יש כאן כנף קדמית גבוהה וחצי נמוכה. יש גם משקף קטן וכהה.

הק.ט.מ 890SMT צפוי להגיע לאירופה בשבועות הקרובים, במחיר של כ-15 אלף אירו, שממקם אותו בין מחירו של ה-890 דיוק R לבין ה-890 אדוונצ'ר R אשר מתומחרים כאן ב-83 אלף ש"ח ו-105 אלף ש"ח בהתאמה. נעדכן במועד הגעה לישראל ומחיר ברגע שנדע.

509829_MY23 KTM 890 SMT_90-Right_Studio

509834_MY23 KTM 890 SMT_ 45 Degrees Left-Rear_Studio

509837_MY23 KTM 890 SMT_90-Left-Stripped_Studio

509842_MY23 KTM 890 SMT_TFT-Dashboard-SPORT-Mode_Studio

509843_MY23 KTM 890 SMT_Front-end_Studio

509845_MY23 KTM 890 SMT_Frame _ Subframe_Studio

509846_MY23 KTM 890 SMT_Right-Handlebar-Switch_Studio

509847_MY23 KTM 890 SMT_Rear-Section-Above_Studio

509848_MY23 KTM 890 SMT_WP APEX Rear Shock_Studio

509912_MY23 KTM 890 SMT_Static_Road_Legel_Bike_Static

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

FE-350-2023-3

הוסקוורנה: חנויות 'פופ-אפ' בשטח במאי וביוני

לכבוד 10 שנים למותג הוסקוורנה המחודש בישראל, בעופר-אבניר יפתחו במהלך מאי ויוני חנויות פופ-אפ בשטח - ניתן יהיה לבצע נסיעת מבחן, לרכוש אופנוע ולקבל אותו במקום

תגובה אחת

  1. Avatar
    ד. מהמושב

    למה כבד ב -28 פאקינג קילו מהדיוק 890R ולמה העיצוב כזה מצועצע ?!
    לשים את את צמד האותיות SM לצד משקל של 194 קילו ממנוע טווין מקבילי קליל לא לעניין ….

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן