דף הבית / חדשות / ק.ט.מ חושפת 1290 סופר אדוונצ'ר S חדש
KTM-1290-SUPER-ADVENTURE-S-2021-005

ק.ט.מ חושפת 1290 סופר אדוונצ'ר S חדש

ק.ט.מ חושפת 1290 סופר אדוונצ'ר חדש, בדור השלישי, עם התנהגות דינמית משופרת, עם יותר טכנולוגיה ועם ארגונומיה משודרגת

ק.ט.מ חושפת הערב 1290 סופר אדוונצ'ר S חדש, בדור השלישי של ה-1290 סופר אדוונצ'רים, משופר יותר, טכנולוגי יותר ונוח יותר.

ק.ט.מ 1290 סופר אדוונצ'ר S דגם 2021
ק.ט.מ 1290 סופר אדוונצ'ר S דגם 2021

בק.ט.מ חושפים הערב (ג') את הדור השלישי של ה-1290 סופר אדוונצ'ר S, שעבר כמה שינויים משמעותיים ביחס לדגמי העבר. כך למשל, השלדה קוצרה באזור ראש ההיגוי ב-15 מ"מ על-מנת לקבל יכולות פנייה טובות יותר, ועם זאת הזרוע האחורית הוארכה על-מנת לשמור על היציבות. גם שלדת הזנב, הפריקה כאן, נבנתה מחדש, וזאת על-מנת לאפשר גובה מושב נמוך יותר. מיכל הדלק חדש גם הוא, בנפח 23 ליטרים, וכך גם כל הארגונומיה, סביבת הרוכב והמושב החדש – שניתן להרכבה בשני מצבים עם 20 מ"מ הפרש גובה ביניהם.

גם עבודת הגוף והעיצוב חדשים לגמרי, כשבק.ט.מ מציינים שהעיצוב החדש פונקציונלי יותר ואמור לאפשר רכיבה נוחה יותר לאורך זמן. משקף הרוח חדש, מתכוונן לגובה של 55 מ"מ, ולטענת ק.ט.מ עוצב במנהרת רוח על-מנת לספק מיגון רוח אופטימלי. גם מיקום המנוע בשלדה השתנה, ויחד עם המבנה החדש יש ירידה של מרכז הכובד הכללי כך שה-1290 סופר אדוונצ'ר צפוי להיות קל יותר לניהוג.

ניהול המנוע החדש כולל 4 מצבים מקוריים – גשם, כביש, ספורט ושטח, ומצב נוסף אופציונלי – ראלי. חידוש מעניין ל-2021 נמצא בבקרת השיוט האדפטיבית שפותחה בשיתוף עם בוש, מבוססת רדאר, ושומרת מרחק מרכבים אחרים בהתאם לאחת מחמש התוכניות האפשריות, שאותן ניתן לבחור ממתג על הכידון.

ממשק חדש לתפעול המערכות
ממשק חדש לתפעול המערכות

עוד באלקטרוניקה יש מסך TFT חדש בגודל "7, המתממשק לטלפון הנייד. גם ממשק התפעול חדש לחלוטין, וכולל מתגים חדשים בבתי המתגים מימין ומשמאל. יש מפתח קרבה, כולל לפתח מיכל הדלק, יש כמובן בקרת אחיזה להטיה ובקרת יציבות, כולל יחידת מדידת אינרציה IMU, ויש מערכת ABS מתקדמת להטיה. אותו חיישן IMU משמש כעת גם למערכת המתלים הסמי-אקטיבית של WP מדגם APEX, כשכעת המערכת מתחשבת בנתונים המלאים של האופנוע, כולל תאוצות, כוחות ומומנטים ב-6 צירים, וכמובן זווית ההטיה של האופנוע.

מנוע הווי-טווין בנפח 1,301 סמ"ק עבר גם הוא מספר שינויים. כך למשל, על-ידי בלוק מנוע דק יותר ומערכת שימון חדשה הורידו בק.ט.מ כ-1.6 ק"ג ממשקלו של האופנוע, המפיק 160 כ"ס ו-14 קג"מ (138Nm) ועומד בתקנות יורו 5. מערכת הפליטה חדשה גם היא, וכך גם תיבת ההילוכים. קוויקשיפטר לשני הכיוונים, אגב, מגיע כאופציה בתשלום.

צמד הבוכנות חדשות גם הן, כשבק.ט.מ טוענים לעמידות גבוהה יותר מבעבר. גם מערכת הקירור שופרה, בין היתר על-ידי מחליף חום (שמן / מים) חדש וצמד רדיאטורים חדשים. בהקשר הזה מציינים בק.ט.מ כי זרימת האוויר טובה יותר כעת, בין היתר בזכות עבודת הגוף החדשה, וכי הרבה פחות אוויר חם מגיע כעת לרגלי הרוכב – נושא שעליו היו על הדגמים הקודמים ביקורות רבות.

בקרת שיוט אדפטיבית ומסך TFT חדש
בקרת שיוט אדפטיבית ומסך TFT חדש

לסיום, בק.ט.מ מציעים חבילות אופציונליות. חבילת Suspension Pro מציעה שיכוכים נפרדים לפרונט ולבולם האחורי, כיוון עומס קפיץ אוטומטי, ושליטה על אנטי-דייב לפרונט. חבילת ראלי מציעה מצב ראלי לניהול המנוע והאופנוע, כולל שליטה נוספת על בקרת היציבות, קוויקשיפטר לשני הכיוונים, וחבילת ה-Tech מציעה את כל אלו, וכן בקרת זינוק בעלייה ואור בלם אדפטיבי.

קרוב לוודאי שבימים הקרובים יחשפו בק.ט.מ גם את הגרסה הקרבית לשטח – ה-1290 סופר אדוונצ'ר R, שמגיע עם חישוקי שפיצים בקוטר "21 ו-"18, לעומת "19 ו-"17 ב-S, וכן עם מערכת מתלים מכאנית הידראולית ולא חשמלית.

הק.ט.מ 1290 סופר אדוונצ'ר S צפוי להגיע ארצה בחודשים הקרובים. מחיר טרם נקבע.

KTM-1290-SUPER-ADVENTURE-S-2021-011

KTM-1290-SUPER-ADVENTURE-S-2021-012

KTM-1290-SUPER-ADVENTURE-S-2021-013

KTM-1290-SUPER-ADVENTURE-S-2021-015

KTM-1290-SUPER-ADVENTURE-S-2021-002

KTM-1290-SUPER-ADVENTURE-S-2021-001

KTM-1290-SUPER-ADVENTURE-S-2021-008

KTM-1290-SUPER-ADVENTURE-S-2021-007

 

KTM-1290-SUPER-ADVENTURE-S-2021-01

KTM-1290-SUPER-ADVENTURE-S-2021-04

KTM-1290-SUPER-ADVENTURE-S-2021-05

KTM-1290-SUPER-ADVENTURE-S-2021-06

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

DSC_3002

בית המשפט: הפול תשלם פיצויים לרוכב ששכר אופנוע ונהרג

חברת 'הפול' סירבה לפצות משפחה של צעיר שנהרג בתאונת דרכים בתואנה שמדובר בהשכרה ולא בחכירה; בית המשפט חייב את החברה לשלם פיצויים בסך של כ-1.5 מיליון ש"ח

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן