דף הבית / חדשות / ק.ט.מ חושפת: 1390 סופר דיוק R עם 190 כ"ס
MY24 KTM 1390 SUPER DUKE R_EVO-2

ק.ט.מ חושפת: 1390 סופר דיוק R עם 190 כ"ס

בק.ט.מ מוסיפים ל'חיה' עוד נפח מנוע ועוד כוח, ומציגים את ה-1390 סופר דיוק R בשתי גרסאות - עם שיפורי מנוע, שלדה ואלקטרוניקה ועם עיצוב מחודש

ספינת הדגל של ק.ט.מ בגרסת הסופר-נייקד מתחדשת בדור חדש לגמרי, כאשר בק.ט.מ חושפים את ה-1390 סופר דיוק R החדש לגמרי לשנת 2024, בשתי גרסאות הכוללות גם גרסת איבו עם בולמים חשמליים סמי-אקטיביים.

לשנת 2020 הוצג ה-1290 סופר דיוק R – ספינת הדגל בליין אופנועי הכביש של ק.ט.מ, והאופנוע הספורטיבי ביותר כיום בליין הדגמים של היצרנית הקטומה – בגרסתו השלישית, כשבק.ט.מ בנו סביב מנוע ה-1,301 סמ"ק אופנוע חדש לחלוטין. הדור ההוא של ה'חיה 3.0', כפי שבק.ט.מ קוראים לו, כלל שלדה חדשה, מתלים חדשים כולל זרוע אחורית חדשה, מכלולי שלדה מהטופ שיש לתעשייה להציע, ומערכת אלקטרוניקה סופר-מתקדמת הכוללת כמעט את כל מה שאפשר לזרוק על אופנוע כביש. בהמשך הוצגה גרסת 'איבו' (EVO) אשר החליפה את הבולמים ההידראוליים בבולמים חשמליים סמי-אקטיביים של WP מסוג APEX.

ק.ט.מ 1390 סופר דיוק R
ק.ט.מ 1390 סופר דיוק R

תקנות זיהום האוויר המחמירות ממשיכות לדרוש מהיצרניות למצוא פתרונות על-מנת לא לאבד הספק, ובק.ט.מ הולכים על הפתרון הטבעי ומגדילים למנוע ה-LC8 – וי-טווין בנפח 1,301 סמ"ק ו-75 מעלות בין הצילינדרים בדור היוצא – ל-1,350 סמ"ק, על-ידי הארכת מהלך הבוכנה מ-108 מ"מ ל-110 מ"מ. מערכת תזמון השסתומים מתווספת לראשונה ('cam shift') ומפעילה את השסתומים הרלוונטיים בהתאם למהירות סיבוב המנוע, ובכך תורמת מצד אחד לרמת זיהום ורעש מופחתת ובצד השני להגדלת הספק המנוע ל-190 כ"ס (140 קילוואט) ב-10,000 סל"ד ואת המומנט ל-14.78 קג"מ ב-8,000 סל"ד (לעומת 'רק' 180 כ"ס ו-14.27 קג"מ בדור היוצא). לגבי השסתומים, בק.ט.מ מציינים כי תידרש בדיקה וכיוון אחת ל-60 אלף ק"מ. שינוי נוסף מגיע בתיבת אוויר חדשה וקוטר גוף המצערת אשר גדל ב-4 מ"מ לסך של 60 מ"מ. גם המפלט חדש ועוזר לצריכת דלק משופרת במעט.

המנוע משמש כגורם נושא עומס מרכזי, יחד עם זרוע אחורית חד-צדית אשר מעוגנת ישירות אליו עם מערכת לינקים פרוגרסיבית. הבולמים כמובן של WP מדגם APEX, פה מכויילים מחדש, עם כיוונים מלאים מלפנים ומאחור ומהלך גלגל דומה של 125 מ"מ מלפנים ו-140 מ"מ מאחור. זווית ראש ההיגוי משתנה מ-64.8° ל-65.3° לטובת היגוי זריז יותר. הבלמים הקדמיים נשארים עם קליפרים רדיאליים מונובלוק של ברמבו מדגם Sylema, על דיסקים בקוטר 320 מ"מ ודיסק יחיד של 240 מ"מ מאחור. הצמיג האחורי במידה 200/55ZR17, כאשר הקדמי במידה של 120/70ZR17. מיכל הדלק מקבל עוד 1.5 ליטר (17.5 ליטר סך הכל) אשר מאפשרים על הנייר טווח רכיבה של 300 ק"מ. המשקל המלא עולה ל-212 ק"ג.

MY24 KTM 1390 SUPER DUKE R_EVO-3

כיאה לתקופה, האלקטרוניקה ממשיכה להיות בקצה עם מערכת למדידת אינרציה IMU של בוש ב-6 צירים. יש 3 מצבי ניהול מנוע ואופנוע סטנדרטיים – גשם (אשר מוריד ל-130 כ"ס), כביש וספורט כאשר 'פרו' ו'מסלול' הם אופציונליים ובתוספת תשלום. כל אחד מהמצבים משפיע על המערכות והבקרות כמו ה-ABS להטיה (כולל מצב סופרמוטו), בקרת האחיזה מהדור האחרון של ק.ט.מ, בקרת הווילי ובקרת ההחלקה. לגבי בקרת הווילי, ניתן לבחור בין חמישה מצבי זווית גלגל קדמי (בין 0.36° ל-22.25°) או לבטל לגמרי לטובת האמיצים והמדויקים על הגז והבלם האחורי. יש כמובן קוויקשיפטר לשני הכיוונים, פנסי LED, ומסך TFT צבעוני בגודל "5, שכמובן מתממשק לטלפון הסלולרי.

העיצוב של הק.ט.מ 1390 סופר דיוק R מקבל את הפנים החדשות והשפה המשותפת של ק.ט.מ עם המסיכה חדשה וצמד פנסי LED עגולים יחד עם עוד שני פסי LED צידיים, אשר ראינו כבר ב-990 דיוק החדש. המסיכה שוקלת 700 גרם פחות מקודמתה.

במקביל חושפים בק.ט.מ את גרסת ה'איבו' (EVO) אשר מחליפה את הבולמים ההידראוליים בבולמים חשמליים סמי-אקטיביים של WP מסוג APEX וכוללים שלושה מצבים: נוחות, עיר וספורט, ועוד שני מצבי מסלול אופציונליים ברכישת אופציית ה-'Suspension Pro' המוסיפה עוד שלושה מצבי תכנות. ניתן לכוון את הבולמים למצב מסלול (Track), מצב מתקדם (Advanced) הכולל בתוכו 8 מצבים, ומצב אוטומטי עם אלגוריתם הדואג לתת מענה לסגנון ולמתווה הרכיבה. חבילת הפרו גם דואגת לכיוון עומס קפיץ אוטומטי, ויש גם אנטי-דייב הדואג למנוע שקיעה של המזלג תחת בלימה חזקה, כשלפונקציה זו יש אופציית ביטול. יש גם בקרת זינוק לטובת האצה חזקה ומהירה בתנאי מסלול.

הק.ט.מ 1390 סופר דיוק R צפוי להגיע ארצה בשתי הגרסאות בתחילת שנת 2024, עם מחירים גבוהים מבעבר וכוחות מחודשים מול התחרות החזקה של דוקאטי, אפריליה וטריומף.

MY24 KTM 1390 SUPER DUKE R

ק.ט.מ 1390 סופר דיוק R איבו
ק.ט.מ 1390 סופר דיוק R איבו
מנוע מוגדל נפח ל-1,350 סמ"ק
מנוע מוגדל נפח ל-1,350 סמ"ק
מפיק 190 כ"ס
מפיק 190 כ"ס
בק.ט.מ מוסיפים ל'חיה' עוד נפח ועוד כוח ומציגים את ה-1390 סופר דיוק R בשתי גרסאות עם שיפורי מנוע, שלדה ואלקטרוניקה

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

Harley-Davvidson-Used

מבצעי יום הבחירות בטריומף ובהארלי דיווידסון

באלבר מוטו יוצאים במבצע ביום הבחירות המוניציפליות - עד 10% הנחה על אופנועי טריומף, אביזרים בשווי 5,555 ש"ח בהארלי, וכן 1+1 על הביגוד הממותג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן