ק.ט.מ חושפת 990 דיוק חדש עם מנוע מוגדל נפח ועם עיצוב חדש לחלוטין, ולמעשה מחזירה את השם האייקוני 990 – שיעבור גם לדגמים נוספים של ק.ט.מ כמו האדוונצ'ר וה-SMT.
בשנת 2018 הציגו בק.ט.מ את ה-790 דיוק, אופנוע נייקד מרשים, שהשתבח וגדל בשנת 2020 ל-890 דיוק R (וב-2021 לדגם משונמך בשם 890 דיוק) המנועים שימשו גם את משפחת דגמי האדוונצ'ר של ק.ט.מ – ה-790, ולאחרונה גם ה-890 אדוונצ'ר. כעת, בשנת ה-30 לדיוק המקורי של 1994, בק.ט.מ מחזירים את השם 990 וחושפים את ה-990 דיוק – הראשון מבין סדרת אופנועי 990, שתמונות 'ריגול' שלו כבר ראינו בשנה האחרונה (אם כי בק.ט.מ הסתירו היטב את העיצוב החדש).
מנוע הטווין המקבילי LC8c מקבל הגדלת נפח משמעותית ל-947 סמ"ק על-ידי הגדלת הקוטר ומהלך הבוכנות, מה שאומר כמובן בוכנות, טלטלים וגל ארכובה חדשים, וכעת הוא מפיק 123 כ"ס ב-9,500 סל"ד ו-10.5 קג"מ ב-6,750 סל"ד. קרוב לוודאי שהמנוע הזה יחליף בהדרגה את מנוע ה-890 וישמש בעתיד גם דגמים נוספים של ק.ט.מ, כמו האדוונצ'ר וה-SMT.
שלדת הפלדה חדשה לחלוטין וקשיחה יותר מבעבר לכוחות צד ולכוחות פיתול, כשהמנוע משמש כרוגם נושא עומס מרכזי, וגם מערכת המתלים משתפרת, כשכעת גם הגרסה הרגילה של הדיוק מקבלת בולמים מתכווננים: מלפנים APEX הפוכים בקוטר 43 מ"מ עם כיווני שיכוך כיווץ ושיכוך החזרה, וכן משולשים חדשים המיוצרים בחישול, ומאחור בולם יחיד עם כיווני עומס קפיץ ושיכוך החזרה. גם הזרוע האחורית חדשה, והיא קלה יותר ב-1.5 ק"ג מבעבר. יש גם חישוקים חדשים, כשעליהם צמיגי ברידג'סטון S22 ספורטיביים. המשקל המלא עומד על 179 ק"ג ללא דלק.
העיצוב חדש לחלוטין, מחודד יותר, והוא יותר ממזכיר את ה-990 סופר דיוק מהעבר – במיוחד באזור מיכל הדלק וחיפויי הצד. המסיכה חדשה, עם צמד פנסי LED עגולים ועוד שני פסי LED צידיים, וככל הנראה זה יהיה הקו העיצובי של ק.ט.מ בשנים הקרובות. הפנס החדש מציע חיישן תאורה שמדליק את האור אוטומטית, וכן פיצ'ר של תאורת ליווי הביתה, שמשאירה את האורות דלוקים למשך כמה שניות אחרי דימום האופנוע. מיכל הדלק חדש, מכיל 14.5 ליטרים, ולטענת ק.ט.מ הוא צר יותר לארגונומיה טובה יותר. בנוסף יש מושב חדש, רגליות אלומיניום חדשות וכידון חדש הניתן לכיוון – כשכל אלה כאמור אמורים לשפר את הארגונומיה והחיבור של הרוכב למכונה.
ה-990 דיוק מקבל מסך TFT חדש בגודל "5 שמגיע מדגמי האדוונצ'ר של 2023, כולל שקע טעינה USC-C, עם תצוגה חדשה ומודרנית יותר ועם בית מתגים חדש לשליטה קלה יותר מבעבר. פיצ'ר חדש, שנשען על ה-IMU, הוא תצוגת זווית הטיה של האופנוע. יש 5 מצבי רכיבה, מהם 3 מגיעים עם האופנוע – ספורט, כביש וגשם – ושניים נוספים מגיעים כאופציה התשלום – ביצועים ומסלול – כשבשניהם ניתן לכוון את התערבות בקרת האחיזה, בקרת הווילי ובקרת הזינוק. במצב מסלול יש דגש על זמני הקפה במסך ה-TFT, עם תצוגה מיוחדת. פרט לכך יש בקרת שיוט, קוויקשיפטר, וכאמור פנסי LED היקפיים.
הק.ט.מ 990 דיוק צפוי להגיע ארצה ברבעון הראשון של 2024, כשקרוב לוודאי שבעתיד הלא רחוק תוצג גם גרסת R קרבית יותר.
כמו בשיאומי, עוד דגם ועוד דגם ועוד דגם.
ועל Key Less לא שמעו אצלכם שם בשיאומי?!