ק.ט.מ חושפת היום (ג') את צמד האופנועים מסדרת ה-690 המתחדשים ל-2021 – ה-690 אנדורו R ואחיו הסופרמוטו, ה-690 SMC-R.
הפלטפורמה המשותפת לצמד הכלים נשארת זהה – שלדת מסבך משולשי פלדה, מנוע סינגל בנפח 690 סמ"ק המפיק 74 כ"ס, ומערכת בולמים של WP מדגם APEX המותאמת לאנדורו ולסופרמוטו בהתאמה. בעוד דגם האנדורו מגיע עם חישוקי "21 ו-"18 וצמיגים דו-שימושיים, ה-SMC-R מגיע עם חישוקי טיובלס בקוטר "17 וצמיגים ספורטיביים לכביש. בנוסף, ל-SMC-R מערכת בלימה קדמית הכוללת דיסק בקוטר 320 מ"מ וקליפר רדיאלי של ברמבו מדגם M4.32 מונובלוק.
לשנת 2021 מקבלים צמד הכלים מתיחת פנים, עם פלסטיקה חדשה באזור כונסי האוויר (נזכיר שמיכל הדלק יושב מאחור – כשלדת הזנב), וכן צביעה חדשה בכתום-אפור. בנוסף, צמד הכלים מקבלים מערכת ABS חדשה עם מודולטור חדש, כשבעזרת חיישן מדידת אינרציה IMU היא מיועדת גם להטיה, כשכעת נוסף מצב אנדורו / סופרמוטו המבטל את פעולת ה-ABS על הגלגל האחורי ללא צורך בדונגל חיצוני אלא תפעול ישירות על לוח השעונים החדש גם הוא.
צמד ה-690 מקבלים גם את ההתאמות הנדרשות לתקנות זיהום האוויר יורו 5 – עם ממיר קטליטי חדש וגדול יותר במערכת הפליטה.
הק.ט.מ 690 אנדורו R והק.ט.מ 690 SMC-R צפויים להגיע ארצה במהלך חודש ינואר. מחיר טרם פורסם.