בק.ט.מ מתחילים עם הכי גדול והכי מאובזר – ה-1390 Super Adventure S Evo.
בק.ט.מ בוחרים לפצל את החשיפות של אופנוע האדוונצ'ר המוביל ומציגים בתחילה את הגרסה המאובזרת ביותר, עם כל השכלולים, המכלולים והאלקטרוניקה שהם יודעים להציע. בהמשך השבוע תוצג גרסת ה-'S' הסטנדרטית יותר מבחינת אבזור, גם עם חישוק 19″ מלפנים, ובהמשך הדרך גם גרסת ה-'R' עם חישוק 21″, בולמים מכניים ויותר אורנטציה לשטח.
אז מה כבר הם שמו שם? ובכן נתחיל עם המנוע, שמיישר קו עם ה-1390 סופר דיוק R. יש כאן את מנוע ה-LC8 מוגדל הנפח – כלומר וי-טווין בנפח 1,301 סמ"ק ו-75 מעלות בין הצילינדרים בדור היוצא – שגדל ל-1,350 סמ"ק. זאת על-ידי הארכת מהלך הבוכנה מ-108 מ"מ ל-110 מ"מ. מערכת תזמון השסתומים החדשה ('Cam Shift') נוכחת כמובן גם כאן ומפעילה את השסתומים הרלוונטיים בהתאם למהירות סיבוב המנוע, ובכך תורמת מצד אחד לרמת זיהום ורעש מופחתת ובצד השני להגדלת הספק המנוע ל-173 כ"ס ב-9,500 סל"ד ואת המומנט ל-14.78 קג"מ ב-8,000 סל"ד. פחות הספק כמובן מ-190 כוחות הסוס של הסופר דיוק.
להעברת הכוח מהמנוע אל הגלגל יש כאן – לראשונה בק.ט.מ – את תיבת ההילוכים האוטומטית החדשה – AMT (ר"ת Automated Manual Transmission). התיבה האוטומטית של ק.ט.מ בנויה דומה מאוד לתיבה רגילה, עם 6 הילוכים, כשיש הבדל בתוף בורר ההילוכים (הסלקטור) – שבו הילוך הסרק נמצא מתחת להילוך הראשון ולא בין ראשון לשני, ובנוסף, מתחת להילוך הסרק יש הילוך P (חניה) הנועל את תיבת ההילוכים באמצעות פין נעילה, ולא מאפשר לאופנוע לזוז בזמן חניה, בדומה לרכב פרטי אוטומטי.
תפעול ההילוכים מתבצע על-ידי מנוע חשמלי ייעודי, כשלעומת ימאהה עם ה-Y-AMT החדש – שבחרו להרכיב מנוע חשמלי נוסף לתפעול הקלאץ' – כאן בק.ט.מ הקלאץ' הוא צנטריפוגלי מכאני, כלומר מפריד בסל"ד סרק ומצמיד כשפותחים מצערת ומעלים סל"ד. המשמעות היא שהעלאה והורדת הילוכים מתבצעים על-ידי שימוש של המערכת בקוויקשיפטר הדו-כיווני. בק.ט.מ מדברים על זמן החלפת הילוכים שעומד על כ-50 אלפיות השנייה – כמו הזמן שלוקח להעביר הילוך עם קוויקשיפטר. בגיר החדש אין ידית קלאץ' בכלל, אולם בק.ט.מ השאירו את רגלית ההילוכים לתפעול ה'ידני', לצד כפתורי פלוס ומינוס על בית המתגים השמאלי. ככל הנראה מדובר ברגלית המפעילה מתג אלקטרוני ולא באמת מבצעת פעולה מכאנית.
בבחירה במצב האוטומטי ניתן לבחור בין 3 מצבי גיר – ספורט, כביש ונוחות – כשבכל אחד מהם התנהגות הגיר תהיה שונה. בנוסף, מותאם לכל אחד ממצבי הרכיבה השונים, וכן למצב האופנוע (תאוצה, הטיה וכו'). לגיר האוטומטי יש מחשב ניהול משלו, שכמובן עובד במקביל למחשב ניהול המנוע ולשאר המחשבים ברשת. בק.ט.מ מציינים שהתגובה של הגיר לתגובת המצערת מהירה מאוד, כלומר שתיבת ההילוכים יודעת להגיב מהר לשינויי תפעול של הרוכב דרך המצערת. במצב הידני ניתן כאמור להעביר הילוכים באמצעות רגלית ההילוכים או הכפתורים שעל הכידון.
גם חדש כאן הוא צג ה-TFT החדש בגודל 8″ המורכב בצורה אנכית (V80) ופועל גם במגע וגם דרך מערכת מתגים חדשה. הרזולוציה מוגדרת ב-1280X720, כשהמסך עם ציפוי שמוגדר כאנטי-ריפלקס – שמונע השתקפויות של אור ממקורות חיצוניים כגון מנורות, פנסי מכוניות וקרני השמש, מונע השארת טביעות אצבע ומונע השתקפות. ניתן לראות את התצוגה מכל זווית, ומבחר הצבעים שבו – 256,000 לעומת 65,000 במסך הקודם – מאפשר חדות טובה יותר. ניתן לבחור בין חמש תצוגות שונות, להפעיל במסכים מפוצלים ולהתאים אישית את הנתונים שהרוכב רוצה לראות במסך הראשי. ניתן להפעיל את מסך המגע עם או בלי כפפות, וגם דרך מערכת הפעלה חדשה שפועלת דרך ג'ויסטיק ומתגים הנמצאים על הכידון. כל מערכת הקישורית (CCU3.0 Connectivity Unit) משודרגת כעת. יש נפח אחסון של 32 ג'יגה בייט ועוד 3 ג'יגה בייט של זיכרון גישה אקראית (RAM) דרך מערכת הפעלה של אנדרואיד, שבסופו של דבר מאפשרת לחבר את הסלולר והאפליקציות שבו ישירות למסך.
הדור החמישי של מערכת הרדאר מתוצרת בוש נמצאת בגרסה הבכירה עם שיפור בזיהוי עצמים וספציפית משאיות, בקרת שיוט אדפטיבית המאפשרת מהירות מרבית גבוהה יותר ובחירה בין מצב דינמי, כביש ורכיבה בקבוצה. בנוסף יש סיוע בבלימה במקרה חרום, התרעת התנגשות וחיווי מרחק מרכב הנמצא לפנים. מערכת בקרת המהירות האדפטיבית (ACC) מאפשרת, ביחד עם הגיר האוטומטי, גם עצירה מלאה והתחלת נסיעה ללא התערבות הרוכב, בהתאם לרכב הנמצא לפני האופנוע.
ה-1390 סופר אדוונצ'ר S איבו מקבל את מערכת המתלים החשמלית הסמי-אקטיבית המעודכנת ביותר של WP. בדור החדש יש חיישן PWM (ר"ת Pulse Width Modulation) שמגיב מהר יותר לשינויים בכביש ומאפשר שיכוך טוב יותר וזאת עם מרכיבים פנימיים חדשים אשר, בהגדרת ק.ט.מ, מהווים שילוב בין קארטרידג' פתוח לסגור. ניתן לכוון את העומס הרצוי לבחירת הרוכב או להסתמך על מצב אוטומטי המחליט עבורו. מהלך הגלגל בשני הקצוות עומד על 200 מ"מ.
הדור החדש של הסופר אדוונצ'ר גם מגיע עם שלדה מחוזקת לעומת הדור הקודם, רגליות רוכב חדשות הממוקמות 8 מ"מ נמוך יותר ורחבות ב-10 מ"מ, יש מושב חדש, משקף חדש ומתכוונן, תא אחסון גדול במעט, ומעל הכל את עיצוב מסיכת החזית החדשה עם כל מערכת ה-LED החדשה גם היא. יש כמובן את כל אביזרי הבקרה והבטיחות המוכרים לקו ישר והטיה, הכוללים את ה-ABS ובקרת האחיזה. יש מפתח קרבה, בקרת שיוט ועוד.
הבלמים של ברמבו מגיעים עם מאסטר צילינדר חדש ורפידות חדשות מלפנים. החישוקים במידות 19″ מלפנים עם צמיג 120/70 ו-17″ מאחור עם 170/60. בסיס הגלגלים הוא 1,558 מ"מ, גובה המושב מתכוונן ל-847 מ"מ במצב הנמוך ועד ל-867 מ"מ בגבוה, מרווח הגחון עומד על 223 מ"מ, מיכל הדלק מכיל 23 ליטר של נוזל. המשקל המלא עומד על 245 ק"ג.
בק.ט.מ טרם הכריזו על המחיר של הגרסה החדשה והיקרה, אשר להערכתנו תתומחר בישראל מעל ל-200 אלף ש"ח. ה-1390 סופר אדוונצ'ר S איבו יגיע לשווקים באירופה ולישראל בחודשים הראשונים של שנת 2025 ולארצות הברית רק בשנת 2026. כאמור, בימים הקרובים יוצגו גרסאות נוספות של האדוונצ'ר הבכיר של ק.ט.מ.