ד.ל.ב מוטוספורט, יבואנית ק.ט.מ לישראל, משיקה את הסופר דיוק 1290GT – ספינת הדגל הטכנולוגית החדשה של ק.ט.מ.
לאופנוע הזה, מעבר להיותו תצוגת תכלית טכנולוגית של ק.ט.מ, יש חשיבות עצומה לחברה – בארץ וגם בחו"ל, וזאת משתי סיבות. ראשית, ק.ט.מ נכנסה חזק מאוד בשנים האחרונות לתחום אופנועי הכביש. כך למשל, בשנה האחרונה מכרה היבואנית המקומית יותר אופנועי כביש מאשר אופנועי שטח, בעיקר בזכות דגמי הדיוק וה-RC הקטנים אשר מיוצרים בהודו בשיתוף פעולה עם בג'אג' המקומית. שנית, זוהי הפעם הראשונה שק.ט.מ מייצרת אופנוע ספורט-תיור. לא אדוונצ'ר, לא אדוונצ'ר מוטה כביש, אלא ספורט-תיור של ממש, מה שאומר כניסה לסגמנט חדש והתרחבות של החברה ממטיגהופן.
הסופר דיוק 1290GT הוא תצוגת תכלית טכנולוגית של ק.ט.מ. הוא בנוי על בסיס פלטפורמת הסופר דיוק 1290R – הסופר-נייקד השרירני של ק.ט.מ, אולם בק.ט.מ לקחו את הפלטפורמה והפכו אותה למכונת תיור נוחה ומפנקת, כולל כל האלקטרוניקה המודרנית שק.ט.מ יכולה לזרוק על האופנועים שלה, אבל כל זה בלי לוותר על היכולות הספורטיביות – כך נראה לפחות.
המנוע הוא וי-טווין בנפח 1,300 סמ"ק, וכמו בגרבסת ה-R הוא מספק 173 כ"ס אימתניים. הוא מגיע כמובן עם מצערות חשמליות ועם מספר מצבי ניהול מנוע. כדי להפוך את ה-GT לנוח ומפנק יותר הוחלף המושב, המושב ורגליות הרוכב הונמכו במעט. בנוסף, הכידון מאפשר תנוחה מרווחת יותר, כולל כיוון של 4 מיקומים שונים במרחק כולל של 22 מ"מ, ובסך הכל משולש המושב-כידון-רגליות מרווח יותר משל גרסת ה-R.
הבולמים ב-GT הם אלקטרוניים, סמי-אקטיביים, לעומת הבולמים האיכותיים-אך מכאניים-הידראוליים ב-R. יש גם לא מעט אלקטרוניקה, כמו בקרת החלקה מתוחכמת, ABS לפניות של בוש מדגם MSC, חיישני לחץ אוויר בגלגלים, איתות המתבטל אוטומטית, פנסי LED, בקרת זינוק בעלייה, בקרת שיוט, קוויקשיפטר וידיות מחוממות. כמו כן מיכל הדלק גדול יותר ומכיל כ-25 ליטרים, יש משקף רוח מתכוונן, ותושבות מקוריות לארגזי צד. כמו כל האופנועים של ק.ט.מ, גם הסופר דיוק 1290GT מציע קטלוג חלקים עם שפע תוספות.
יחד עם הסופר-אדוונצ'ר 1290, זהו האופנוע הטכנולוגי ביותר בליין הדגמים של ק.ט.מ נכון להיום, וכאמור הוא נכנס לסגמנט שק.ט.מ טרם הייתה בו.
מחירו של הסופר דיוק 1290GT נקבע על 156,200 ש"ח.