דף הבית / חדשות / ק.ט.מ משיקה בישראל 1290 סופר דיוק בשתי גרסאות
KTM-1290-super-duke-r-gt-launch-006

ק.ט.מ משיקה בישראל 1290 סופר דיוק בשתי גרסאות

הק.ט.מ 1290 סופר דיוק R אבו וה-1290 סופר דיוק GT בגרסאות העדכניות שלהם הושקו בישראל; המחירים" 155 ו-150 אלף ש"ח

ד.ל.ב מוטוספורט, יבואנית ק.ט.מ לישראל, משיקה בישראל את צמד האופנועים המעודכנים מסדרת ה-1290 סופר דיוק המרשימה – ה-1290 סופר דיוק R בגרסת EVO המאובזרת, וה-1290 סופר דיוק GT המחודש.

1290 סופר דיוק R אבו

ק.ט.מ 1290 סופר דיוק R אבו
ק.ט.מ 1290 סופר דיוק R אבו

ספינת הדגל בליין אופנועי הכביש של ק.ט.מ והאופנוע הספורטיבי ביותר כיום בליין הדגמים של היצרנית הקטומה הוא ה-1290 סופר דיוק R. בשנת 2020 הדגם יצא בגרסתו השלישית, כשבק.ט.מ בנו מסביב למנוע ה-1,301 סמ"ק אופנוע חדש לחלוטין. זה אומר שלדה חדשה, מתלים חדשים כולל זרוע אחורית חדשה, מכלולי שלדה מהטופ שיש לתעשייה להציע, ומערכת אלקטרוניקה סופר-מתקדמת הכוללת כמעט את כל מה שאפשר לזרוק על אופנוע כביש. בגרסה זו הבולמים של WP מדגם APEX, עם כיוונים מלאים מלפנים ומאחור.

בחודש נובמבר האחרון חשפו בק.ט.מ גרסת 'אבו' (EVO) אשר מחליפה את הבולמים ההידראוליים בבולמים חשמליים סמי-אקטיביים של WP מסוג APEX שמגיעים מה-1290 סופר דיוק GT וכוללים שלושה מצבים: נוחות, עיר וספורט. כתוספת ניתן לרכוש את חבילת 'Suspension Pro' המוסיפה עוד שלושה מצבי תכנות. ניתן לכוון את הבולמים למצב מסלול (Track), מצב מתקדם (Advanced) הכולל בתוכו 8 מצבים, ומצב אוטומטי עם אלגוריתם הדואג לתת מענה לסגנון ולמתווה הרכיבה. חבילת הפרו גם דואגת לכיוון עומס קפיץ אוטומטי, ויש גם אנטי-דייב הדואג למנוע שקיעה של המזלג תחת בלימה חזקה – כשלפונקציה זו יש אופציית ביטול.

מנוע ה-LC8 וי-טווין בנפח 1,301 סמ"ק עם 75 מעלות בין הצילינדרים מפיק הספק מקסימלי של 180 כ"ס ב-9,500 סל"ד ומומנט העומד על 14.27 קג"מ. ניתן להוסיף בתשלום פונקציית ניהול מנוע למסלול ולביצועים. הבלמים הקדמיים מציעים קליפרים רדיאליים מונובלוק של ברמבו מדגם Sylema על דיסקים בקוטר 320 מ"מ. הצמיג האחורי, אגב, במידה 200/55ZR17. בגרסת אבו מקבלים גם מצערת קצרה יותר – לתגובת מצערת מהירה –  עם סיבוב של עד 65°, שהם 7 פחות מהגרסה הרגילה. גרסה זו מוסיפה עוד 2 ק"ג למשקל הכללי.

מבחינת אלקטרוניקה, ה-1290 סופר דיוק R מציע מערכת למדידת אינרציה IMU של בוש ב-6 צירים, ויש 4 מצבי ניהול מנוע ואופנוע – גשם, כביש, ספורט ומסלול (מסלול הוא אופציונלי) – כשכל אחד מהם משפיע על המערכות והבקרות כמו ה-ABS להטיה (כולל מצב סופרמוטו), בקרת האחיזה מהדור האחרון של ק.ט.מ, בקרת הווילי ובקרת ההחלקה. יש כמובן קוויקשיפטר לשני הכיוונים, פנסי LED, ויש מסך TFT צבעוני בגודל "5, שכמובן מתממשק לטלפון הסלולרי.

1290 סופר דיוק GT

ק.ט.מ 1290 סופר דיוק GT
ק.ט.מ 1290 סופר דיוק GT

הגרנד-טורר הגדול של ק.ט.מ, ה-1290 סופר דיוק GT, הוצג בשנת 2016 והיה תצוגת תכלית של ק.ט.מ. תצוגת תכלית גם בגלל כמויות האלקטרוניקה, הגאדג'טים והפינוקים שהאופנוע הזה סיפק לרוכב, אבל בעיקר מפני שזו הייתה הדרך של ק.ט.מ להראות שהיא שחקן חשוב במגרש של הגדולים – אופנועי הכביש הגדולים והאיכותיים. שנתיים לאחר מכן שודרג הדגם וקיבל יותר כוח ויותר אלקטרוניקה.

בנובמבר האחרון חשפו בק.ט.מ דגם חדש ל-2022, עם אותם השינויים המשמעותיים של הגרסה האחרונה של ה-1290 דיוק R. כך למשל, מנוע ה-LC8 וי-טווין בנפח 1,301 סמ"ק ו-75 מעלות בין הצילינדרים, קיבל גל ארכובה חדש וקל יותר ועם מזרקים חדשים. ההספק המקסימלי יורד מ-180 כ"ס ל-175 כ"ס ב-9,750 סל"ד והמומנט המקסימלי עומד על 14.33 קג"מ ב-7,000 סל"ד. המנוע משמש כגורם נושא עומס מרכזי, וכך למשל הזרוע האחורית החד-צדית מעוגנת ישירות אליו, ויש מערכת לינקים פרוגרסיבית.

מערכת הבולמים היא החשמלית סמי-אקטיבית של WP APEX בעלת הכיוונים המלאים מלפנים ומאחור עם מצבי תכנות מובנים. והבלמים הקדמיים מקבלים קליפרים רדיאליים מונובלוק של ברמבו מדגם Stylema, על דיסקים בקוטר 320 מ"מ. יש אפשרות לכוון את הכידון בכמה מצבים – כמו גם את הרגליות והמשקף הקדמי

מבחינת אלקטרוניקה, יש מערכת למדידת אינרציה IMU של בוש ב-6 צירים, ו-3 מצבי ניהול מנוע ואופנוע – גשם, כביש וספורט  – כשכל אחד מהם משפיע כעל המערכות והבקרות כמו ה-ABS להטיה, בקרת האחיזה מהדור האחרון של ק.ט.מ, בקרת הווילי ובקרת האחיזה. יש קוויקשיפטר לשני הכיוונים, פנסי LED ומסך TFT צבעוני בגודל "7, שכמובן מתממשק לטלפון הסלולרי ומכיל גם מערכת ניווט מובנית. בנוסף, גם בית המתגים שמפעיל את ממשק המשתמש של מסך ה-TFT חדש מהדור האחרון של ק.ט.מ. לבסוף, יש ידיות רוכב מחוממות.

מחירים:

  • ק.ט.מ 1290 סופר דיוק R אבו – מחיר 154,990 ש"ח
  • ק.ט.מ 1290 סופר דיוק GT – מחיר 149,990 ש"ח

KTM-1290-super-duke-r-gt-launch-001

KTM-1290-super-duke-r-gt-launch-002

KTM-1290-super-duke-r-gt-launch-004

KTM-1290-super-duke-r-gt-launch-003

KTM-1290-super-duke-r-gt-launch-009

KTM-1290-super-duke-r-gt-launch-007

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

Rieju-Aventura-Rally-307-R

רייחו מציגים דגמים חדשים ל-2025

ברייחו מציגים צמד אופנועים חדשים ומעניינים: הראשון הוא האדוונצ'ר ראלי 307 שנכנס לקטגוריית האדוונצ'ר הבינוני, והשני הוא גרסה מוזרקת דלק של אופנוע האנדורו ה-MR300

תגובה אחת

  1. Avatar
    קול-בי קריינות ודיבוב

    ה ק.ט.מ 1290 סופר דיוק GT לא כייפי לנהיגה, התאכזבתי מאוד.
    גם תגובות המנוע לא מדהימות כפי שציפיתי.

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן