דף הבית / חדשות / ק.ט.מ משיקה בישראל 5 אדוונצ'רים חדשים
KTM 1290 SUPER ADVENTURE R_action-1

ק.ט.מ משיקה בישראל 5 אדוונצ'רים חדשים

ד.ל.ב מוטוספורט משיקה בישראל 5 דגמי אדוונצ'ר חדשים ל-2021 - סדרת ה-890 אדוונצ'ר החדשה המונה 3 דגמים, וסדרת ה-1290 סופר אדוונצ'ר המונה צמד דגמים

בד.ל.ב מוטוספורט משיקים היום (ה') חמישה אופנועי אדוונצ'ר חדשים של ק.ט.מ מדגמי 2021, אשר כולם הוצגו בחודשים האחרונים והגיעו ארצה לאחרונה. אלו הם שלושת דגמי ה-890 אדוונצ'ר החדשים וצמד דגמי ה-1290 סופר אדוונצ'ר המחודשים.

כל חמשת הדגמים חשפו כאמור בחודשים האחרונים, כשהם מציעים שיפורים מכאניים וטכנולוגיים ביחס לדגמי הקודמים, וכן טכנולוגיות חדשות שטרם הוטמעו בדגמי ק.ט.מ ושמהוות את חזית הטכנולוגיה העולמית, כמו למשל מערכת הרדאר ובקרת השיוט האקטיבית של ה-1290 סופר אדוונצ'ר S, או מערכת ה-ABS להטיה החדשה של בוש מדגם 10.3M. חמשת הכלים הושקו לעולם בשבועות האחרונים, והם מושקים כעת בישראל כחלק מחיזוק תחום הכביש והאדוונצ'ר אצל היצרנית עצמה ואצל היבואנית הישראלית.

נקודה מעניינת וחשובה שעלתה בהשקה נוגעת למשבר הקורונה והשלכותיו על המסחר הגלובלי. ראשית, תעשיית הרכב כולה – ותעשיית האופנועים כחלק ממנה – סובלת בימים אלו ממחזור חמור בשבבים למעבדים ולמחשבים. בתחום הרכב מדובר בעיכוב בייצוא ובמשלוחים של עשרות ומאות אלפי מכוניות הממתינות במפעלים ובנמלים. בתחום האופנועים המחסור גם כן קיים ומורגש, אולם הוא משפיע פחות מאשר בתעשיית הרכב. הבעיה הגדולה יותר נמצאת בזמינות ובעלויות השילוח: משבר הקורונה גרם לעומס עצום על השילוח הימי, והתוצאה היא ביקושים אדירים למכולות ולאוניות, 'פקקי תנועה' בים ובנמלים, וביחס ישר עליית מחירי השילוח פי שלושה ויותר מאשר בעבר. הגדלת עלות השילוח מגדילה משמעותית את מחירי האופנועים, שכן עלות השילוח נחשבת בעלות האופנוע לצורך מס קנייה ולצורך מע"מ על המחיר הכולל. על-פי אנשי מוטוספורט, כלל הכלים של כלל היצרנים יתייקרו בעתיד הקרוב בדיוק בגלל הסיבה הזו.

KTM 1290 SUPER ADVENTURE R_static-1

ק.ט.מ 890 אדוונצ'ר

ה-890 אדוונצ'ר מחליף את ה-790 אדוונצ'ר מהדור הקודם. המנוע פה גדל בנפחו ל-889 סמ"ק, ההספק עלה ב-10 כ"ס ל-105 כ"ס (בקרוב תגיע גם גרסת 95 כ"ס – אותה ניתן להגביל ל-47.6 כ"ס לרישיון A1), והמומנט טיפס גם הוא, ב-1.22 קג"מ. בנוסף, מנועו של ה-890 עומד בתקנות יורו 5. למעשה, זהו מנועו של ה-890 דיוק R, כשהוא מכויל לעבודת אדוונצ'ר, מפיק קצת פחות הספק, אבל מציע טווח שימושי רחב יותר ומומנט זמין יותר בסל"ד נמוך. בק.ט.מ הגדילו את משקל גל הארכובה בכ-20% ביחס למנוע ה-790 אדוונצ'ר, ולטענתם כעת המנוע מאפשר יציבות גבוהה יותר של האופנוע בפניות, וכן נוחות גבוהה יותר ברכיבות ארוכות. בעקבות הכוח הנוסף יש גם מצמד חזק יותר ומשופר.

המתלה קדמי דומה לדגם הקודם עם בולם טלסקופי הפוך של WP בקוטר 43 מ"מ, מדגם XPLOR, ומהלך של 200 מ"מ, אך השינוי העיקרי הוא הבולם האחורי החדש מסוג WP APEX עם כיוון עומס קפיץ ואפשרות כיוון חדשה לשיכוך ההחזרה (ריבאונד). מידות הגלגלים לא השתנו ונשארו 21″ מלפנים ו-18″ מאחור, עם נאבות בציפוי אדונייז לעמידות טובה יותר – מה שלא היה בדגם הקודם.

בק.ט.מ שיפרו את תוכנות ה-ABS להטיה ובקרת האחיזה. בנוסף, ה-890 אדוונצ'ר מקבל סכמת צביעה חדשה, שיפורי העברת הילוכים בתיבת ההילוכים, שלדת זנב קלה יותר ושיפורים בראש ההיגוי, גם הבלמים הקדמיים והאחורי עברו שדרוג. ברשימת האופציות, שבאות לחזק את יכולות התיור של הדגם, יש בקרת שיוט, קוויקשיפטר לשני הכיוונים, מושב וידיות מחוממים, ופתרונות אחסון מקוריים.

מחיר: 94,685 ש"ח

ק.ט.מ 890 אדוונצ'ר
ק.ט.מ 890 אדוונצ'ר

ק.ט.מ 890 אדוונצ'ר R

הק.ט.מ 890 אדוונצ'ר R הוא הגרסה הקרבית יותר המיועדת לעבודת שטח אינטנסבית יותר, והוא מחליף את ה-790 אדוונצ'ר R. גרסה זו מציעה בולמים איכותיים יותר, ארוכי מהלך ומתכווננים, ששופרו גם הם בדגם החדש, שלדה בגאומטרייה מעט שונה המתאימה יותר לעבודת שטח וכנף קדמית גבוהה. תוכנות ה-ABS להטיה ובקרת האחיזה שופרו ביחס לדגם הקודם, ובנוסף, ה-890 אדוונצ'ר R מקבל סכמת צביעה חדשה, חיזוקים לקלאץ' ושיפורי העברת הילוכים בתיבת ההילוכים, שלדת זנב קלה יותר ושיפורים בראש ההיגוי, בלמים קדמיים ואחורי שעברו שדרוג, וכן מתג חדש לבקרת שיוט, כשזו תיפתח בתוספת תשלום.

מחיר: 104,685 ש"ח

ק.ט.מ 890 אדוונצ'ר R דגם 2021
ק.ט.מ 890 אדוונצ'ר R דגם 2021

ק.ט.מ 890 אדוונצ'ר ראלי

ה-890 אדוונצ'ר ראלי כבר לוקח את הקונספט לקצה, עם מכלולים סופר-איכותיים ויקרים כמו בולמי המרוץ של WP, ובמהדורה מוגבלת של 700 יחידות לכל העולם, מהן 500 יחידות לאירופה. גרסת הראלי מקבלת מערכת בולמים מקצועית של WP מדגם XPLOR Pro, כשמלפנים הבולמים בטכנולוגיית Cone Valve ומאחור בולם ה-TRAX, מתכווננים מלא כמובן – כשעלותם לצרכן בנפרד עומדת על כ-30 אלף ש"ח. בנוסף מקבל ה-890 ראלי דוד פליטה של אקרפוביץ' הקל יותר ב-35% מהדוד המקורי, מושב ראלי שטוח בגובה 910 מ"מ, מצב 'ראלי' בניהול המנוע הכולל אופציות כיוון נוספות, וכן קוויקשיפטר כסטנדרט (אופציה בתשלום בגרסת ה-R), משקף קצר שקוף, רגליות ראלי רחבות ומגני קרבון למיכל הדלק.

מחיר: 154,685 ש"ח

ק.ט.מ 890 אדוונצ'ר ראלי 2021
ק.ט.מ 890 אדוונצ'ר ראלי 2021

ק.ט.מ 1290 סופר אדוונצ'ר S

הדור השלישי של ה-1290 סופר אדוונצ'ר S עבר כמה שינויים משמעותיים ביחס לדגמי העבר. כך למשל, השלדה קוצרה באזור ראש ההיגוי ב-15 מ"מ על-מנת לקבל יכולות פנייה טובות יותר, ועם זאת הזרוע האחורית הוארכה על-מנת לשמור על היציבות. גם שלדת הזנב, הפריקה כאן, נבנתה מחדש, וזאת על-מנת לאפשר גובה מושב נמוך יותר. מיכל הדלק חדש גם הוא, בנפח 23 ליטרים, וכך גם כל הארגונומיה, סביבת הרוכב והמושב החדש – שניתן להרכבה בשני מצבים עם 20 מ"מ הפרש גובה ביניהם.

גם עבודת הגוף והעיצוב חדשים לגמרי, כשבק.ט.מ מציינים שהעיצוב החדש פונקציונלי יותר ואמור לאפשר רכיבה נוחה יותר לאורך זמן. משקף הרוח חדש, מתכוונן לגובה של 55 מ"מ, ולטענת ק.ט.מ מספק מיגון רוח אופטימלי. גם מיקום המנוע בשלדה השתנה, ויחד עם המבנה החדש יש ירידה של מרכז הכובד הכללי כך שה-1290 סופר אדוונצ'ר צפוי להיות קל יותר לניהוג. בנוסף, מערכת קירור חדשה הכוללת צמד רדיאטורים – אחד לכל צילינדר – מאפשרת שליטה טובה יותר בטמפרטורות הצילינדרים, ובעיקר – כך לטענת ק.ט.מ – מפחיתה משמעותית את החום הנפלט לרגלי הרוכב.

ניהול המנוע החדש כולל 4 מצבים מקוריים – גשם, כביש, ספורט ושטח, ומצב נוסף אופציונלי – ראלי. חידוש מעניין ל-2021 נמצא בבקרת השיוט האקטיבית שפותחה בשיתוף עם בוש, מבוססת רדאר, ושומרת מרחק מרכבים אחרים בהתאם לאחת מחמש התוכניות האפשריות, שאותן ניתן לבחור ממתג על הכידון. מערכת הרדאר מגיעה כציוד סטנדרטי על גרסת ה-S.

ה-1290 סופר אדוונצ'ר S מגיע עם חבילת הבולמים הסמי אקטיבית החדשה של WP הכוללת שיכוכים נפרדים לפרונט ולבולם האחורי, כיוון עומס קפיץ אוטומטי, ושליטה על אנטי-דייב לפרונט. בנוסף יש קוויקשיפטר לשני הכיוונים, וכן בקרת זינוק בעלייה ואור בלם אדפטיבי.

מחיר: 144,685 ש"ח

ק.ט.מ 1290 אדוונצ'ר S
ק.ט.מ 1290 אדוונצ'ר S

ק.ט.מ סופר אדוונצ'ר 1290 R

ה-1290 סופר אדוונצ'ר R, המיועד יותר לעבודת שטח, כולל את אותם השינויים המכאניים והטכנולוגיים שמקבלת גרסת ה-S. גרסת השטח מאופיינת כמובן בחישוקי שפיצים בקוטר "21 ו-"18 טיובלס של אלפינה, המגיעים עם צמיגי בריג'סטון A41. בלמים וקליפרים של ברמבו, ובולמי WP XPLOR עם מהלך קדמי ואחורי של 220 מ"מ. שניהם מתכווננים בצורה ידנית ולא חשמליים סמי-אקטיביים כמו ב-S.

מנוע הווי-טווין בנפח 1,301 סמ"ק עבר גם הוא מספר שינויים. כך למשל, על-ידי בלוק מנוע דק יותר ומערכת שימון חדשה הורידו בק.ט.מ כ-1.6 ק"ג ממשקלו של האופנוע, המפיק 160 כ"ס ו-14 קג"מ (138Nm) ועומד בתקנות יורו 5. מערכת הפליטה חדשה גם היא, וכך גם תיבת ההילוכים. קוויקשיפטר לשני הכיוונים, אגב, מגיע כאופציה בתשלום. מרווח הטיפולים הוא כל 15,000 ק"מ.

עבודת הגוף והעיצוב חדשים לגמרי, כשבק.ט.מ מציינים שהעיצוב החדש פונקציונלי יותר ואמור לאפשר רכיבה נוחה יותר לאורך זמן. משקף הרוח חדש, מתכוונן לגובה של 55 מ"מ, ולטענת ק.ט.מ עוצב במנהרת רוח על-מנת לספק מיגון רוח אופטימלי. ל-R יש צביעה יחודית לדגם. גם מיקום המנוע בשלדה השתנה, ויחד עם המבנה החדש יש ירידה של מרכז הכובד הכללי כך שה-1290 סופר אדוונצ'ר R צפוי להיות קל יותר לניהוג. המשקל המוצהר עומד על 221 ק"ג.

ניהול המנוע החדש כולל 4 מצבים מקוריים – גשם, כביש, ספורט ושטח, ומצב נוסף אופציונלי – ראלי. יחידת הרדאר שהוצגה בגרסת ה-S אינה מוצעת בגרסת ה-R. עוד באלקטרוניקה יש מסך TFT חדש בגודל "7, המתממשק לטלפון הנייד. גם ממשק התפעול חדש לחלוטין, וכולל מתגים חדשים בבתי המתגים מימין ומשמאל. יש מפתח קרבה, כולל לפתח מיכל הדלק, יש כמובן בקרת אחיזה להטיה ובקרת יציבות, כולל יחידת מדידת אינרציה IMU, ויש מערכת ABS מתקדמת להטיה.

מחיר: 159,685 ש"ח

ק.ט.מ 1290 סופר אדוונצ'ר R דור 3
ק.ט.מ 1290 סופר אדוונצ'ר R דור 3

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 47, רוכב על אופנועים 31 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

MY25_MULTISTRADA_V2_STATIC_ON_LOCATION-_2__UC732405_High

דוקאטי משיקה בישראל את משפחת המולטיסטראדה 2025

בליגל משיקים את משפחת המולטיסטראדה החדשה ל-2025 עם דגמי ה-V4 ו-V2; לכבוד ההשקה החברה יוצאת במבצעים והנחות מיוחדות בימי מכירות ב-28-23 במרץ

2 תגובות

  1. Avatar

    אחלה סקירה!

  2. Avatar

    מי שביקר באוסטריה מספיק פעמים יודע שהאוסטרים לא נוגעים בקטמ, בקושי רואים שם את הכלים הללו ,אפילו משטרת אוסטריה לא רוכבת עליהם אלא על הונדות. טכנולוגיה מצויינת, מנועים חזקים ,מכלולים מתקדמים, אבל מה לעשות כלים בילתי אמינים.

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן