הגרסאות הקטנות של הק.ט.מ דיוק – בנפחים 125, 200 ו-390 סמ"ק – הן התוצר הראשון של שיתוף הפעולה בין ק.ט.מ האוסטרית לבין יצרנית האופנועים באג'אג' ההודית. הם יצאו לראשונה ב-2013, וגרמו באופן ישיר להגדלה משמעותית של מכירות ק.ט.מ והפיכתה ליצרנית האופנועים הגדולה באירופה עם מכירות של כ-180,000 כלים ומחזור של כמיליארד יורו. בק.ט.מ ראו את הנולד, הבינו לאן נושבת הרוח ומה המגמה העולמית, ויצרו שיתוף פעולה שבו הכלים מתוכננים ומעוצבים באוסטריה, אבל מיוצרים בהודו להוזלת עלויות. השלב הבא אגב, היה גרסאות ה-RC הספורטיביות באותם נפחים.
כעת, אחרי 4 שנים שבהן גרסאות הדיוק הקטנות מיוצרות, הגיע הזמן למתיחת פנים. בתמונה שדלפה לרשת ממפעלי באג'אג' שבהודו ומסתובבת ברשת נראית גרסת 2017 של הדיוק 390. ניתן לראות שבק.ט.מ שמו דגש בעיקר על העיצוב, כשלמעשה הדיוק עוצב מחדש וכעת הוא נראה מודרני בהרבה, ויותר מכך – עומד בקו העיצובי של דגמי הדיוק הגדולים. העיצוב מן הסתם בוצע על ידי קיסקה – סדנת העיצוב שעובדת עם ק.ט.מ מזה שנים.
אז מה חדש בדיוקים? נראה כי בעיקר עיצוב. יש פנס קדמי חדש ומודרני, כל יחידת המיכל-מושב-פלסטיקה עוצבה מחדש גם היא, יש לוח שעונים חדש, וככל הנראה יהיו גם שינויים מכאניים כאלה ואחרים בשל רגלית ההילוכים שנראית חדשה.
סביר להניח שסדרת הדיוק המשודרגת תוצג בתערוכות סוף השנה, וקרוב לוודאי שבחודשים הקרובים ידלפו לרשת תמונות נוספות של רבי המכר הללו. נמשיך לעדכן.