ק.ט.מ משיקה לעיתונות העולמית את האופנועים המסקרנים והמדוברים ביותר בעולם האנדורו בשנה האחרונה – צמד ה-250EXC וה-300EXC הדו-פעימתיים עם הזרקת הדלק.

הזרקת הדלק למנועים הדו-פעימתיים היא פיתוח של ק.ט.מ, והיא פותחה בשל תקנות יורו 4 שהולכות וסוגרות על המנועים, תוך הסתכלות ארוכת טווח גם על תקנות יורו 5 והלאה, שכן בק.ט.מ מאמינים במנועים דו-פעימתיים לאופנועי האנדורו שלהם, תחום המהווה את הליבה של החברה האוסטרית, ומתחייבים להמשיך ולפתח אותם. צמד הדגמים – 250EXC TPI ו-300EXC TPI – בנויים על בסיס דגמי 2017, שהם דור חדש של אופנועים בק.ט.מ, ונוספה להם כאמור מערכת הזרקת דלק שמחליפה את הקרבורטור.
הרבה ספקולציות רצו בשנה האחרונה סביב מערכת ההזרקה, וכעת בק.ט.מ חושפים כי מערכת ההזרקה היא בעלת צמד מזרקים אשר מספקים את הדלק ישירות לפתח המעבר (Transfer Port) – כלומר המעבר בין בית גל הארכובה לבין הצילינדר. המשמעות היא שגוף המצערת מכניס אוויר אל בית גל הארכובה, והדלק מתווסף רק במעבר מבית גל הארכובה אל הצילינדר. השימון למסבים בבית גל הארכובה (צמד מסבי גל ארכובה, מסב טלטל ומסב פין בוכנה) מתבצע על-ידי הזרקת שמן אל גוף המצערת של דל'אורטו, כשמערכת ההזרקה היא של סינרג'ט.
לצורך המעבר למערכת הזרקת דלק יש מיכל דלק חדש, המכיל משאבת דלק, ויש גוף מצערת חדש ומספר חיישנים ברחבי המנוע שמודדים מהירות ומיקום מנוע, לחץ, טמפרטורת אוויר וטמפרטורת מנוע. שמן המנוע מאוחסן בתוך השלדה, וישנה משאבת שמן שמספקת את השמן אל מערכת ההזרקה ולמסבי המנוע.

בק.ט.מ מספרים שמערכת ההזרקה החדשה מבטלת את הצורך בהכנת תערובת וערבוב שמן בדלק, וכן מבטלת לחלוטין את הצורך בכיווני קרבורטור לפי טמפרטורה וגובה, שכן המערכת מנטרת את הנתונים ומזריקה את כמות הדלק המדויקת הנדרשת. באופן זה גם זיהום האוויר הוא מינימלי והאופנוע יכול לעבור את תקנות יורו 4 בקלות.
וכמו בכל שנה – גם ב-2018 יש גרפיקה חדשה לכל ליין האנדורו של ק.ט.מ, שאותה אתם יכולים לראות בתמונות
פרטים מלאים על מערכת הזרקת הדלק ועל צמד האופנועים המסקרנים נביא מחר ומחרתיים, אחרי שנרכב על צמד הכלים בהשקה העולמית שנערכת במחצבת ארצברג שבאוסטריה, באותו המיקום של תחרות הארצברג רודאו.


