בסוף השבוע הסתיימה מהדורת 2019 של ראלי דקאר – הפעם בפרו בלבד ובמהדורה מקוצרת של 10 ימים וכ-5,000 ק"מ בלבד.
המנצח הגדול בראלי דקאר 2019 הוא רוכב ק.ט.מ טובי פרייס, שסיים את המרוץ בזמן של 33:57:16 שעות במצטבר. זהו הניצחון השני של פרייס בדקאר, כשהראשון היה לפני 3 שנים – בדקאר 2016.
לק.ט.מ זהו הניצחון ה-18 ברציפות בדקאר – מאז הניצחון הגדול של פבריציו מאוני ז"ל ב-2002, והניצחון הזה ממשיך את השליטה המוחלטת של היצרנית האוסטרית בראלי דקאר.
20 שנה אחורנית בק.ט.מ סימנו את הדקאר כיעד, עשו את כל המאמצים כדי לכבוש אותו, וכאמור הצליחו ב-2002 עם פבריציו מאוני והק.ט.מ ראלי 950. השליטה המוחלטת של הראלי 950 במהדורת 2002 גרמה לכך שב-2003 הוגבלו האופנועים לצילינדר אחד בלבד, אולם גם את המהדורה הזו ק.ט.מ ניצחו עם הראלי 690. לקראת סוף העשור בוצעו שינויים משמעותיים בראלי דקאר, כשהאופנועים הוגבלו ל-450 סמ"ק על-מנת לאפשר כניסה של יצרניות נוספות כמו הונדה וימאהה, אולם גם בתקופת ה-450 סמ"ק הנוכחית השליטה של ק.ט.מ היא מוחלטת – למרות מאמצים גדולים של יצרניות נוספות ובראשן הונדה לנצח בראלי המפרך.
השנה גם במקומות 2 ו-3 נמצאים רוכבי ק.ט.מ, כשבמקום השני מסיים מתיאס ונקלר – מנצח הדקאר של שנה שעברה, ובמקום השלישי סם סנדרלנד – מנצח דקאר 2017. אבל יותר מזה – במקומות 4 ו-5 זכו פבלו קואינטנילה ואנדרו שורט, צמד רוכבי הוסקוורנה הרשמיים. כזכור, הוסקוורנה היא מותג של ק.ט.מ, ולמרות שמדובר ב-2 קבוצות שונות – הרי שמדובר על אותו האופנוע – ק.ט.מ 450 ראלי, כשבמקרה של הוסקוורנה הוא פשוט צבוע בלבן ומקבל את השם הוסקוורנה FR450 ראלי.
הניצחון של פרייס לא בא בקלות, כשברוב שלבי המרוץ הוביל דווקא רוכב הונדה ריקי בארבק, אולם פרישה שלו בסטייג' השמיני – הארוך ביותר במהדורת 2019 – בשל תקלה טכנית מהותית אפשרה לפרייס לתפוס את ההובלה וכאמור לנצח בראלי.
במקום השישי סיים חבייר דה סולטריי על גבי ימאהה 450 ראלי, ובשביעי חוזה איגנסיו קורנחו פלורימו על גבי הונדה 450 ראלי. לאיה סאנז סיימה השנה במקום ה-11 הכללי – 3:24 ש' אחרי המנצח.