ה-790 אדוונצ'ר R – אופנוע האדוונצ'ר החדש של ק.ט.מ שנחשף בגרסת אבטיפוס בתערוכת מילאנו האחרונה וייחשף בגרסת הייצור הסופית בתערוכת מילאנו הקרובה בתחילת נובמבר – הוא ככל הנראה הכלי החשוב ביותר של ק.ט.מ בתקופה האחרונה. אחרת לא ניתן להסביר את מסע יחסי הציבור והבאזז התקשורתי סביב האדוונצ'ר החדש, שממלא ואקום גדול בין אופנועי האדוונצ'ר הגדולים של ק.ט.מ לבין אופנועי האנדורו.
החלל הזה, שבו יושבים אופנועי אדוונצ'ר חשובים כמו הב.מ.וו F800GS / F850GS וההונדה אפריקה טווין, מתמלא בימים אלו, כאמור על-ידי ה-790 אדוונצ'ר R החדש.
את מנוע הטווין המקבילי החדש לחלוטין ק.ט.מ חשפה כבר ב-790 דיוק, שבהשקה העולמית שלו היינו בחודש פברואר והגיע ארצה לפני שבועות ספורים. על בסיס המנוע הזה, שמפיק בדיוק 105 כ"ס, בנו בק.ט.מ אופנוע אדוונצ'ר קרבי, ככל הנראה עם יכולות שטח גבוהות, שמצד לא יהיה אופנוע שטח קרבי מדי כמו למשל ה-690 אנדורו R, ומצד שני לא יהיה כבד מדי לשטח כמו האדוונצ'רים הגדולים של ק.ט.מ – 1090 אדוונצ'ר R ו-1290 אדוונצ'ר R. כאמור – ממלא את הוואקום.
ה-790 אדוונצ'ר R בגרסת הייצור הסופית ייחשף כאמור בתערוכת מילאנו הקרובה בחודש נובמבר, אולם בק.ט.מ הפיקו אירוע בן 150 משתתפים מרחבי העולם (כולל שני משתתפים ישראליים) – לקוחות וסוכנים – שבו נחשפה גרסת טרום הייצור, עליה ניתנו פרטים כמעט מלאים וכן הזדמנות לרכוב על האופנוע החדש. גרסת הייצור תהיה ככל הנראה זהה לחלוטין לגרסת טרום הייצור, למעט סכימת צביעה בכתום-לבן-שחור שתיחשף בגרסה הסדרתית לעומת הצביעה השחורה החלקה של גרסת טרום הייצור.
באירוע, שהתקיים בסרדיניה, השתתף רוכב ק.ט.מ כריס בירץ' הניו-זילנדי, ובמסגרתו התבצעו רכיבות שטח ברמות שונות, וכן רכיבות בכבישים מפותלים. התגובות, אגב, היו נלהבות מאוד, וכמו שנראה עכשיו ה-790 אדוונצ'ר אכן הולך לטרוף את הקלפים בסגמנט החשוב הזה. בק.ט.מ מתכוונים להציע לרוכשים מגוון עשיר של אביזרים להתאמה אישית של האופנוע – לשטח או לכביש, כך שהוא עשוי לקרוץ לרוכבים רבים ולהיות שילוב של אדוונצ'ר גדול ומאובזר עם יכולות שטח הקרובות לאלו של ה-690 אנדורו.
בק.ט.מ טוענים שמנוע ה-LC8c, הטווין המקבילי החדש, יציע טווח יעיל רחב יותר מאשר ב-790 דיוק, כלומר מומנט על-פני טווח סל"ד רחב יותר, מה שקרוב לוודאי יבוא על חשבון ההספק הסופי, שלהערכתנו יירד לסביב 100 כ"ס. מיכל הדלק, שנפחו לא נמסר, יאפשר טווח רכיבה של כ-400 ק"מ, ובנוסף הוא ימוקם נמוך בשלדה לטובת מרכז כובד נמוך. גם המושב נמוך למדי, כך על-פי ק.ט.מ, כך שרוכבים רבים יוכלו להסתדר איתו במגוון שטחים רחב.
מבחינת בולמים, ה-790 אדוונצ'ר R יגיע עם בולמים מתכווננים באופן מלא מבית WP, כשהבולם האחורי יחובר לזרוע האחורית עם מערכת PDS ללא מערכת לינקים. הבלמים הקדמיים יגיעו עם קליפרים רדיאליים, ויש מערכת ABS הכוללת מצב שטח שמנתק את ה-ABS מהגלגל האחורי. חבילת האלקטרוניקה תהיה מלאה, כולל מצערות חשמליות ומצבי ניהול מנוע, וככל הנראה גם קוויקשיפטר ובקרת אחיזה. בנוסף, מערכת התאורה תהיה כולה בטכנולוגיית LED.
וכמו שכבר כתבנו – בק.ט.מ יציעו מגוון רחב במיוחד של חלקים ושל אבזור, על-מנת לאפשר לכל רוכב לבנות את האדוונצ'ר שלו כראות עיניו.
גם בעינינו זהו אחד הכלים החשובים של השנה, יחד עם הטנרה 700 של ימאהה, כששניהם כאמור ייחשפו בגרסאות הייצור כבר בתערוכת מילאנו הקרובה. הק.ט.מ 790 אדוונצ'ר R צפוי להגיע לשווקים האירופאיים סביב חודש מרץ 2019.
רכבתי על ה 790 החדש, אופנוע ממש מדליק, מלבד חיסרון גדול אחד, חום המנוע, במיוחד בקיץ הישראלי, עובר ישר לרגלי הרוכב, מה שלדעתי הופך אותו לבלתי נסבל בתנועה צפופה.
מקווה שתהיה גם גרסה לA1